Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش، سامانه‌ پدافندی 15 خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش موفق به انهدام هدف متخاصم شد.

در این مرحله از رزمایش، هدف هوایی متخاصم که قصد ورود به منطقه عمومی رزمایش را داشت، ابتدا توسط سامانه‌های راداری نیروی پدافند هوایی ارتش کشف و سپس با هماهنگی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور به منظور درگیری به سامانه بومی 15 خرداد واگذار شد که با شلیک موفق موشک از این سامانه‌ها، سرنگون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش گفت: سامانه پدافندی 15 خرداد از جمله سامانه‌های پدافندی بومی و ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در رزمایش‌های اخیر نیروی پدافند هوایی ارتش با موفقیت مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: کشف اهداف ریزپرنده و اجرای تیراندازی زمین به هوای شبانه توسط سامانه‌های توپخانه‌ای علیه اهداف هوایی متخاصم از جمله اقداماتی بود که در این مرحله از رزمایش توسط نیروی پدافند هوایی ارتش اجرا شد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400، اجرای عملیات رهگیری هوایی پرنده‌های متخاصم توسط پهپاد کرار رهگیر را از دیگر سناریوهای اجراشده در این مرحله از رزمایش برشمرد.

امیر دریادار موسوی با بیان اینکه هواپیمای اف4 نیروی هوایی ارتش با پرواز شبانه اقدام به فلر ریزی در منطقه عمومی رزمایش به منظور پشتیبانی از نیروهای سطحی خواهد کرد، گفت: همچنین یگان‌های توپخانه، زرهی، بالگردی و پهپادی نیروی زمینی ارتش، با اجرای آتش علیه نیروهای حمله ور در نقش دشمن، اهداف مورد نظر را با موفقیت منهدم کردند.

وی خاطرنشان کرد: خلاقیت و نوآوری‌های دفاعی از جمله موضوعاتی است که همواره در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و به همین منظور طی سال‌های اخیر با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در نقش هواپیمای رهگیر توانسته‌ایم اقتدار دفاعی کشور در حراست از مرزهای هوایی را با هزینه‌هایی کمتر از گذشته به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رزمایش ذوالفقار 1400 سامانه 15 خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش 15 خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته نظامی مشترک با اردن در جریان نشست خود با حضور مقامات دفاعی دو کشور «اثرات بی‌ثبات‌کننده» درگیری‌های جاری در منطقه و نیز موضوع مقابله با گسترش پهپادها در منطقه را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید؛ واکنش روسیه به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف

پنتاگون در این بیانیه اعلام کرد در این نشست که دیروز پنجشنبه برگزار شد همچنین بر اهمیت حفظ امنیت در مرزهای اردن با عراق و سوریه تاکید شد.

در این بیانیه به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که دولت آمریکا از نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ اردن حمایت می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، مقامات آمریکایی متعهد شدند به تلاش‌ها برای بهبود پدافند هوایی اردن و توانایی آن در مقابله با پهپادها ادامه دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229350 برچسب‌ها پنتاگون

دیگر خبرها

  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • پس‌لرزه‌های عملیات وعده صادق؛ اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • تصاویر لحظه فعال‌ شدن پدافند هوایی در بندر اشغالی ایلات + ویدئو