Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، با نام مقدس یا رسول الله (ص) با حضور و گسترش یگان‌های پیاده، زرهی و مکانیزه نیروی زمینی ارتش، سامانه‌های پدافندی نیروی پدافند هوایی، شناور‌های سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش با پشتیبانی جنگنده‌ها و پهپاد‌های نیروی هوایی ارتش صبح امروز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دریادار موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: در این رزمایش عملیات جمع آوری اطلاعات الکترونیکی و سیگنالی و ضد الکترونیکی نیرو‌های مهاجم با استفاده از سامانه‌های شنود و جهت یاب یگان‌های تاکتیکی و ساحلی، با انواع پهپاد‌های شناسایی ایرانی ابابیل ۳، یسیر، صادق، مهاجر ۴ و سیمرغ و انواع هواپیما‌های شناسایی شامل P۳F، RF۴ و بویینگ ۷۰۷ با موفقیت اجرا شد.

وی پایداری ارتباطات در فضای مطلق جنگ الکترونیک را از جمله نقاط قوت این رزمایش دانست و افزود: رصد و پایش حریم هوایی کشور و منطقه عمومی رزمایش در پهنه آبی جنوب کشور توسط نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین اجرای آتش توسط سامانه‌های پدافندی برای مقابله با اهداف متخاصم و همچنین اجرای عملیات گشت هوایی توسط خلبانان تیزپرواز و پهپاد‌های نیروی هوایی ارتش، بخش دیگری از سناریو‌ها است که در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش تمرین خواهد شد.

امیر دریادار موسوی در ادامه برقراری امنیت در منطقه غرب آسیا را با تکیه بر توان و اتحاد کشور‌های منطقه عملی دانست و گفت: پیام رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش به کشور‌های منطقه، آمادگی برای برقراری صلح و دوستی با تکیه بر ظرفیت‌های درون منطقه‌ای است، چراکه تاریخ ثابت کرده سایر کشور‌های فرامنطقه‌ای، بازیگرانی جنگ طلب و ناامن کننده بوده‌اند و جز ناامنی، جنگ و اشغال ارمغان دیگری برای منطقه غرب آسیا نداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان خبره ستادکل نیرو‌های مسلح، قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) و ارتش جمهوری اسلامی ایران، تمامی مراحل این رزمایش را ارزیابی خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش مشترک ذوالفقار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان «آسپیدس» به هدف قرار گرفتن ناو ایتالیایی در خلیج عدن

هیئت اروپا در دریای سرخ (آسپیدس) از هدف قرار گرفتن یکی از ناوهای خود توسط پهپادهای یمنی در خلیج عدن خبر داد.

به گزارش ایسنا، هیئت اروپا در دریای سرخ (آسپیدس) در بیانیه‌ای اعلام کرد: ناو ویرجینیو فسان با تعدادی از پهپادهای نیروهای مسلح یمن درگیر شد. این پهپادها این ناو را هدف قرار دادند.

پیش از این رسانه‌های بین‌المللی به نقل از منابع اعلام کرده بودند که انفجاری در نزدیکی این ناو رخ داده و این ناو مستقیما هدف قرار گرفته است.

طبق گزارش المسیره، تحلیلگران معتقدند هدف قرار گرفتن این ناو احتمالا برای مجبور شدن رم به خارج کردن ناوهایش از دریای سرخ مثل بقیه کشورهای اروپایی کافی خواهد بود.

اخیرا هلند، فرانسه و آلمان کشتی‌های جنگی خود را از منطقه خارج کرده بودند.

پیشتر نیز نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ که در راستای پشتیبانی از مقاومت فلسطین و مقابله با جنگ رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌شود به کابوس واقعی علیه نفوذ آمریکا و غرب در منطقه تبدیل شده است.

هنوز بیانیه رسمی از سوی ارتش یمن درباره تأیید یا تکذیب این خبر صادر نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروی هوایی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است
  • عملیات پیچیده حمله به H۳ هنوز در جهان تدریس می‌شود
  • واحدی: همه در نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند
  • واحدی: همه نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند
  • اذعان «آسپیدس» به هدف قرار گرفتن ناو ایتالیایی در خلیج عدن
  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش /به هیچ تهدیدی توجه نمی کنیم
  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان