Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@10:45:14 GMT

سامانه ناوبری بیدو چین در راه کشف آفریقا

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۸۶۱۹

سامانه ناوبری بیدو چین در راه کشف آفریقا

برگزاری اولین مجمع همکاری سیستم ناوبری ماهواره‌ای میان چین و آفریقا بیانگر برنامه جاه طلبانه پکن برای حضور در قاره سیاه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های چین، اولین دوره مجمع همکاری سیستم ناوبری ماهواره‌ای «بی دوئو» چین و آفریقا روز جمعه 5 نوامبر (14 آبان) در پکن برگزار شد و بیش از 600 مهمان داخلی و خارجی به صورت آنلاین و آفلاین در آن شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین و آفریقا در جریان این رویداد گزارش‌های مهمی پیرامون موضوعاتی چون تحقیقات و توسعه مشترک سیستم بی دوئو، خدمات به‌کارگیری و سیستم همکاری را برای این مجمع ارائه کردند. در این مجمع همچنین «10 سناریوی به کارگیری برتر سیستم ناوبری ماهواره‌ای بی دوئو در آفریقا» نیز منتشر شد که موارد به‌کارگیری و ایده‌های همکاری سیسم بی دوئو در زمینه‌های مدیریت وسایل نقلیه آفریقا، نقشه برداری از زمین و حفاظت از حیات وحش را نشان ترسیم می‌کند.

«یانگ چانگ فنگ»، طراح ارشد پروژه سیستم ناوبری ماهواره‌ای بی دوئو به منظور ارتقای سیستم بی دوئو در جهت ارائه خدمات سریعتر و بهتر در زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای آفریقایی، «پیشنهاد ارتقای همکاری چین و آفریقا در زمینه سیستم ناوبری ماهواره‌ای» را به نمایندگی از چین و آفریقا قرائت کرد. وی در این طرح تاکید کرد که ارتقای همکاری در این زمینه به افزایش رفاه و سطح زندگی مردم کشورهای آفریقایی کمک خواهد کرد.

قرار است سیستم ناوبری ماهواره‌ای بی دوئو در آینده همکاری خود را با آفریقا و کشورهای مختلف جهان افزایش دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاره آفریقا اخبار چین قاره آفریقا اخبار چین سیستم ناوبری ماهواره ای چین و آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا گفت: برای زیرساخت‌های تبادلات حمل‌ونقل خطوط کشتیرانی و خطوط هوایی باید تقویت شود.

وی افزود: رفع مشکل نقل‌وانتقال مالی‌وپولی از زیرساخت‌های ضروری است. در قاره آفریقا ارتباط با کشورها نسخه مختص خود را می‌طلبد و باید برنامه‌های متفاوت برای هر کشور و اقلیم داشت‌. حداکثر تا سه ماه دیگر مشکلات و موانع نقل‌وانتقال مالی‌وپولی ایران و آفریقا حل شود.

رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا: فرآوری معادن در آفریقا بسیار مهم است، ایران در این زمینه دانش دارد و می‌تواند به فرآوری معادن کمک‌کند.

وی افزود: کشت فراسرزمینی از دیگر ظرفیت‌های مهم است. تامین مواد اولیه با قیمت مناسب می‌تواند برای همه فعالان اقتصادی و مراکز تولیدی از سوی آفریقا صورت گیرد.

رئیسی تصریح کرد: خدمات فنی ومهندسی در ایران به برکت انقلاب اسلامی جایگاه قابل قبولی دارد که مورد قبول همگان است. سدی که در کشور سریلانکا توسط متخصصان ایرانی ساخته شده کم نظیر است.

وی افزود: امکان ساخت پالایشگاه و نیروگاه از سوی جمهوری اسلامی وجود دارد و می‌توانیم در این زمینه با کشورهای آفریقای همکاری داشته باشیم.

کد خبر 6088942 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • بازدید عمومی نمایشگاه ایران اکسپو از روز یکشنبه آغاز می‌شود؛ نمایشگاه اکسپو چند روز است؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد