Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:11:02 GMT

«امواج اراده‌ها» به چاپ چهارم رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۸۷۹۳

«امواج اراده‌ها» به چاپ چهارم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر،، چاپ چهارم کتاب «امواج اراده‌ها»؛ خاطراتی از توان و اراده ایرانی به سمت خودکفایی و پیشرفت، توسط انتشارات «راه یار» منتشر و راهی بازار نشر شد.

در مقدمه این کتاب که گردآوری و تحقیق آن برعهده میلاد حبیبی و پژمان عرب و نگارش آن هم توسط راضیه عزیزی صورت گرفته است، می‌خوانیم: «امواجِ اراده‌ها» دست‌چینی از خاطرات است که به روایت گوشه‌ای از دستاوردها و پیشرفت‌های درخشان انقلاب اسلامی می‌پردازد و می‌خواهد به ما بگوید از چه راهی آمده‌ایم و کجا ایستاده‌ایم و به کدام سو باید برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام خاطرات مستندی که پیشرفت‌ها و دستاوردها را اثبات می‌کردند، لابه‌لای خبرها و تحلیل‌های روزمره و کلیشه‌ای گم شده بودند و پیداکردن و بیرون‌کشیدن آن‌ها کار سخت و البته مهمی به‌نظر می‌رسید. خاطرات فراوان و متنوع بودند. گاهی جنسشان نظامی بود و گاهی هسته‌ای، گاهی پزشکی و گاهی صنعتی، گاهی حرف از فناوری‌های دانش‌بنیان به میان می‌آمد و گاهی هم مدیریت و دیپلماسی. هرچند خاطرات گردآوری شده تمام آنچه باید نیست؛ اما به‌قدر وسع، تلاش کردیم تا مجموعۀ متنوعی از خاطرات را جمع‌آوری و بازنویسی کنیم تا با مرور آن‌ها، اندک حسی به اراده و توانمندی مردان و زنان این سرزمین پیدا کنیم و راه رسیدن به حقایق برایمان هموارتر شود.

خاطرات بر اساس موضوع، در پنج فصل شامل «صنایع نظامی»، «صنعت هسته‌ای»، «علوم پزشکی»، «دیپلماسی و مدیریت» و «فناوری و صنعت» گردآوری شده است. در این میان موضوعاتی وجود دارد که پیشرفت‌های حاصل شده در آن بخش، به‌صورت ویژه با شخصیت‌های دانشمند و با ارادۀ فعال در آن حوزه گره خورده است. بنابراین، بعضی از خاطرات به بررسی ابعاد شخصیتی آن‌ها اختصاص یافته است. با وجود این، محور بخشی از خاطرات اشخاص هستند؛ اما برای حفظ وحدت و نظم ساختاری کتاب، ترجیح دادیم چینش خاطرات بر اساس موضوع باشد.»

در ابتدای فصل سوم کتاب که به بخشی از سخنان رهبر انقلاب درباره عدم خودباوری در خصوص پیشرفت‌های کشور در ۲۸اردیبهشت۱۳۸۶ اختصاص دارد، آمده است: «بنده چندبار پیشرفت‌های سلول‌های بنیادی را در چند سخنرانی بر زبان آورده بودم. از دانشمندان کشور و از بعضی از دانشگاه‌ها به من نامه نوشتند: «آقا، این قضیه را شما این‌قدر نگویید، این واقعیت ندارد. این‌جور نیست. اینی که می‌گویید در سلول‌های بنیادی پیشرفت کرده‌اند و در شبیه‌سازی، کلونینگ، دارند تمرین و کار می‌کنند، باور نکنید. چنین چیزی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.» بعد که گوسفند شبیه‌سازی شده را جلو چشم همه قرار دادند، بعد که در سمیناری که تشکیل دادند، دانشمندان معروف دنیا، زیست‌شناس‌های درجۀ یک دنیا آمدند مصاحبه کردند و تصدیق کردند که پیشرفت‌ها، پیشرفت‌های محیرالعقولی است، آن وقت یک عده از دیرباورها، باور کردند.»

کتاب «امواج اراده‌ها» به دلیل آنکه سعی در تقویت خودباوری و بیان خاطراتی مستند از دستاوردها و پیشرفت‌های درخشان ایران اسلامی دارد، محور شانزدهمین دوره پویش مطالعاتی روشنا هم قرار گرفته است و علاقمندان با تهیه آن می‌توانند در این پویش کتابخوانی شرکت کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «قدرت‌های جهانی مدعی بودند هر پرتابگر و پرنده‌ای بالای جو بیاید، ما رصد می‌کنیم. قرار بود ماهوارۀ امید را پرتاب کنیم؛ اما قبل از آن پرتابی آزمایشی را برنامه‌ریزی کردیم. پرتابی برای شناسایی مسیر و امتحان. پرتابی ارزان که قرار بود بعد از مدتی خودکشی کند. ضمناً قرار بود آن‌ها را هم محک بزنیم. می‌خواستیم ببینیم کسی در دنیا ادعا می‌کند ما چنین چیزی دیدیم؟ بعد از چند روز امید پرتاب شد و به عمد تا دو روز صدایش را در نیاوردیم. بعد از اعلام خبر پرتاب امید، صدایشان در آمد که پرتاب ایران ناموفق بود. کنترل ماهواره امید کامل نشده بود و آن‌ها می‌گفتند: «ماهوارۀ ایران گم شده است.» امید در مدار قرار گرفت و ارتباط کاملی با ایستگاه زمینی برقرار کرد. بعد از آن صحبت‌های مقابل ما هم کاملاً عوض شد و گفتند: «دیگر موشک‌های ایران به اسرائیل می‌رسد.» سازمان ملل چند روز بعد، در وین نشستی با عنوان استفاده صلح‌آمیز از فناوری فضایی به نام کوپس برگزار کرد. در آن نشست برخورد کشورها با ما دیدنی بود؛ حتی نمایندۀ عربستان آمد و به شانه من زد که شما افتخار جهان اسلام هستید...»

براساس این گزارش، چاپ چهارم این کتاب ۲۷۸صفحه‌ای در شمارگان ۲۵۰۰نسخه و قیمت ۴۰هزار تومان از طرف انتشارات «راه یار» منتشر شده است.

کد خبر 5346099

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات راه یار تجدید چاپ توسعه و پیشرفت خودکفایی معرفی کتاب طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجدید چاپ تازه های نشر فلسفه علوم انسانی محمد مهدی اسماعیلی دزدی دریایی آمریکا ادبیات داستانی یاسر احمدوند دفاع مقدس جنگ تحمیلی انتشارات سروش ترجمه پیشرفت ها اراده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی ها مقابل تراکتور!

به گزارش ورزش سه، یکی از حساس ترین دیدار های هفته بیست و پنجم لیگ برتر در حالی میان تراکتور و استقلال برگزار می شود که در صورت پیروزی آبی ها، عملا شانس قهرمانی تراکتور روی کاغذ از بین می رود و با توجه به دیدار پرسپولیس و سپاهان در آزادی، ممکن است تکلیف قهرمانی در همین تا حدودی مشخص شود.

جالب آنکه این دو تیم در ده سال اخیر تاکنون سه مرتبه در اردیبهشت ماه به مصاف هم رفتند و هرسه بازی را تراکتوری ها با پیروزی پشت شر گذاشتند که رکورد جالبی است.

اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ بود که بهترین پیروزی تبریزی ها مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی با برتری ۴ بر ۱ بدست آمد. درست یک سال بعد یعنی اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ بود که دو تیم بار دیگر در آزادی در دیداری فوق حساس به مصاف هم رفتند و بازهم تراکتور بود که مقابل چشم هواداران استقلال این تیم را با نتیجه ۳ بر۲شکست داد.

و در نهایت در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ نیز بار دیگر دو تیم این بار در تبریز به مصاف هم رفتند و آن دیدار نیز در پایان با نتیجه ۱ بر ۰ با سود شاگردان قلعه نویی به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)
  • خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی ها مقابل تراکتور!
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • امواج کوتاه در دریای خزر