Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه شیوع کرونا موجب کم‌رونق شدن و عقب ماندگی کانون‌های فرهنگی مساجد شد، گفت: باید راهکارهای مطلوب برنامه‌ریزی و اجرا شود تا این عقب‌ماندگی جبران شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، دومین نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سال 1400 به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و جمعی از مسئولان استانی در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سید محمد سعیدی در این نشست هماهنگی میان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج را عامل برگزاری برنامه‌های فرهنگی مطلوب در مساجد دانست و بیان کرد: مساجدی که کانون‌های فعالی دارند توانسته‌اند به خوبی قشر جوان و نوجوان را به سمت خود جذب کرده‌ و با ارائه برنامه‌های فرهنگی مناسب در ارتقاءمعنوی جوانان موفق باشند.

وی یکی از عوامل کم رونق شدن کانون‌ها در سال 1400 را ویروس منحوس کرونا دانست و عنوان کرد: باید برای جبران عقب‌ماندگی‌ها راهکارهای مناسبی را پیدا کرد.

آیت الله سعیدی: حفظ دین با ابلاغ ولایت امیرالمومنین (ع) صورت گرفتآیت الله سعیدی: حق طلبی و حق گویی رسالت مهم خبرنگاران است

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام سعید روحانی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم گفت: کانون‌های فرهنگی ظرفیت‌های بالایی که دارند و می‌توانند خدمات فرهنگی بسیاری را به دستگاه‌های اجرائی استان ارائه کنند.

وی افزود: کانون‌های ثبت شده در استان قم 424 کانون ویژه برادران و 220 کانون ویژه خواهران و همچنین 66 کانون روستایی هستند که در مجموع 53 هزار و 947 نفر در این کانون‌ها عضویت دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم درخصوص سطح تحصیلی مسئولان کانون‌های مساجد استان خاطرنشان کرد: 146 نفر از مدیران مدرک دکتری و دانشگاهی و 167 نفر مدرک حوزوی و 93 نفر دیپلمه هستند.

در ادامه تعدادی از حاضرین به بیان پیشنهادات خود در خصوص ارتقاء و پیشرفت جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پرداختند.

انتهای پیام/452/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانون های فرهنگی کانون های مساجد مساجد استان استان قم کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، عصر پنجشنبه دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس مهمان شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام بودند و مراسم تشییع این دو شهید که به تازگی در مناطق عملیاتی تفحص شدند در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مردم انقلابی و شهید پرور قم تشییع این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس را از میدان آل یاسین در جوار مسجد مقدس جمکران آغاز کردند و این دو شهید گرانقدر به سمت میعادگاه منتظران ظهور بدرقه شدند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران و سید محمد آقامیری استاندار قم در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم بر پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس اقامه نماز کرد و در ادامه مراسم تدوین در صحن جامع مهدوی این مکان مقدس که به دستور امام زمان (عج) بنا شده، برگزار شد.

آیت الله سعیدی تولیت حرم بانوی کرامت و حجت الاسلام اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران در قبور مطهر این دو شهید قرار گرفتند و ابدان این شهدا را در جایگاه ابدی آنها قرار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • عقب‌ماندگی‌های لرستان را با کار جهادی جبران کنیم
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد