Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح دستور جلسه امروز، یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور وانتخاب شهرداران که با قید دو فوریت در صحن به تصویب رسیده بود در جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، کارشناس معاونت قوانین و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اصلاحاتی در متن، به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:براساس تبصره‌ی الحاقی به این قانون که در قالب ماده واحده ارائه شده است هیات مرکزی نظارت در خصوص تایید یا رد صلاحیت نامزد‌ها و تایید یا ابطال انتخابات در چارچوب این قانون رأی نهایی و قطعی را صادر نموده و این رأی قابل شکایت و رسیدگی در دیوان عدالت اداری نیست.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: در ادامه این جلسه نیز کارگروه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی با حضور کارشناسان و مسئولان مرتبط با موضوع برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات شوراها شوراهای شهر و روستا شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس

مساح دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: کلاس‌های آموزشی برای یادآوری مسائل نظارتی انتخابات در طول هفته آینده برای این ناظران برگزار خواهد شد.

 وی افزود: ملزومات مورد نیاز برای برگزاری این مرحله به استان رسیده و تا پایان هفته بین ۳ شهرستان توزیع خواهد شد.

مساح در خصوص افرادی که در این مرحله می‌توانند رای دهند، گفت: کسانی که در مرحله قبل در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف رای داده اند و یا کسانی که در مرحله قبل در هیچ حوزه انتخابیه موفق به رای دادن نشدند؛ می‌تواند در این مرحله شرکت کنند.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به تبصره ۴ ماده ۱۱ قانون انتخابات بیان کرد: مجوز اخذ رای از واجدان شرایط بر اساس نتیجه استعلام دستگاه‌های احراز هویت خواهد بود.

مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود