Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد و دارایی از تشکیل کارگروه مشترک میان مجلس و وزارت اقتصاد برای بررسی و نهایی کردن طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار تا یکماه دیگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سید احسان خاندوزی» روز یکشنبه پس از نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران، بازار سرمایه کشور را نشاندهنده سیاست‌های مختلف حوزه قانون گذاری، صنعتی، معدنی، نفتی، پالایشی و پتروشیمی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. عنوان و بهبود بلند مدت و ایجاد اعتماد در بازار را مستلزم همکاری و هماهنگی تمام بخش‌های اقتصادی ارزیابی کرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به نشست مشترک این وزارتخانه با رییس بانک مرکزی افزود: در این نشست راهکارهای اعتماد آفرینی و بهبود بازار سرمایه با بهره بردن از سیاست‌های هماهنگ بین بخش‌های مختلف بحث و بررسی شد.

خاندوزی ادامه داد: در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز محورهای همگرایی در این نشست بحث و بررسی شد و هفته آینده نتیجه این نشست مشخص می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک میان وزارت اقتصاد و دارایی و کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: این کمیسیون از امروز شروع به کار خواهد کرد تا طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار ظرف حداکثر یک ماه آینده با توافق مجلس و دولت به نتایج نهایی برسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: پس از نهایی شدن طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار و تصویب آن در کمیسیون اقتصادی، این طرح به صحن علنی ارسال خواهد شد تا مراحل قانونی خود را طی کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: خاندوزی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار کمیسیون اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا طلافروشها از اعلام دقیق دارایی های خود نگرانند؟

به گزارش خبرآنلاین روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: به‌نظر می‌رسد اصلی‌ترین معضلی که فعالان صنف طلا با آن مواجه هستند اطلاعات خواسته شده توسط سازمان امور مالیاتی است. به گفته بسیاری از این افراد آنها تمایلی به اعلام اطلاعات دارایی‌های خود به دولت ندارند. این در حالی است که در مقابل، سازمان امور مالیاتی در تلاش است با افزودن تبصره‌های مختلف به این قانون شرایط را برای فعالان طلایی تسهیل کند. در روزهای اخیر خبر تعطیلی و اعتصاب صنف طلا و جواهر نقل محافل اقتصادی است. پس از شروع افت قیمت‌های بازار ارز و طلا در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه بازار طلای کشور کم کم در خاموشی فرو رفت. در ابتدا برخی از فعالان اقتصادی دلیل عدم تمایل معامله‌گران به فروش دارایی‌های خود را افت نرخ چشمگیر بازار بیان کردند و معتقد بودند که این افراد با فرض رشد مجدد نرخ‌ها چند روزی از فعالیت دست کشیده‌اند. اما تداوم پیدا کردن این مساله و گفت‌وگوهای صورت گرفته با جمعی از فعالان صنف طلا نشان می‌دهد که دلیل اصلی این شرایط مبحث مالیات بر عایدی سرمایه و الزامات جدید قانون‌گذار برای معاملات طلا است.

مالیات عایدی بر سرمایه با هدف کاهش سطح سفته‌بازی و اثرات تورمی آن در فرآیند بررسی مقامات قانون‌گذار است. به عقیده فعالان صنف طلا این قانون بیشترین اثرات سوء را در بازار آنها خواهد داشت، چرا که این افراد رشد ارزش دارایی‌های خود را تماما بر اساس تورم می‌دانند و معتقدند که نباید به اثر تورمی رشد ارزش طلا مالیات تعلق بگیرد.

از سوی دیگر سامانه‌های معرفی شده توسط نهادهای مالیاتی، اطلاعات تکمیلی نسبتا زیادی را علاوه بر مبحث ثبت صورت‌حساب الکترونیکی از فعالان بازار طلا می‌خواهد. به‌طور مثال یکی دیگر از معضلات معامله‌گران طلا الزام به اعلام حجم دقیق دارایی‌های آنهاست. این افراد با مطرح کردن مواردی مانند تهدیدات امنیتی عدم تمایل خود به اعلام حجم دارایی‌های خود را نشان می‌دهند. اما در سوی دیگر به‌نظر می‌رسد نهاد قانون‌گذار در رابطه با مبحث مالیات عایدی بر سرمایه مصمم است و تمایلی به تغییر در رویه خود ندارد. باید دید در ادامه نارضایتی بازیگران بازار طلا چگونه ادامه خواهد یافت و آیا سیاستگذار با این روند برخورد قهرآمیز خواهد داشت یا خیر؟ 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904131

دیگر خبرها

  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • هراس طلافروشان از افشای اطلاعات
  • چرا طلافروشها از اعلام دقیق دارایی های خود نگرانند؟
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است