Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک تایمز در گزارشی به انتقاد از اتخاذ سیاست‌های اشتباه آمریکا و رکود اقتصادی در ایالات متحده پرداخته است.

در این گزارش آمده است: یک سال پیش مایکل میسی، آرایشگری که در حومه‌های آتلانتا زندگی می‌کند، از رأی دادن به بایدن و پیروزی او در انتخابات هیجان‌زده بود، وی امیدوار بود که دموکرات‌ها به سرعت برای مقابله با مشکلات بزرگ حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پس از مدتی شاهد پژمرده شدن امید‌های خود در واشنگتن بود.

اکنون، حس خوش‌بینی آقای میسی -مانند احساسات میلیون‌ها آمریکایی- از بین رفته است. با درد یک بیماری همه‌گیر بی‌پایان، با افزایش قیمت‌ها، با مشاجرات ملی که از جلسات هیأت‌مدیره مدارس تا کنگره آمریکا امتداد می‌یابد.

آقای میسی از دو قطبی بودن جامعه و از این‌که هیچ پیشرفتی در اوضاع حاصل نمی‌شود ناراضی است.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: بسیاری از رأی‌دهندگان در ماه نوامبر تنها «نارضایتی» را تجربه کرده‌اند و وضعیت اتحاد در کشور تعریفی ندارد.

علی‌رغم نشانه‌هایی که می‌گویند اوضاع در حال بهتر شدن است، به نظر می‌رسد بسیاری از آمریکایی‌ها نسبت به وضع موجود بدبین شده‌اند. بیش از ۶۰ درصد از رأی‌دهندگان در نظرسنجی‌ها می‌گویند که کشور در مسیر اشتباهی پیش می‌رود. این یک هراس عمومی است که محبوبیت بایدن را کاهش داده و به واکنش منفی علیه دموکرات‌ها دامن زده است. گفته می‌شود این واکنش‌ها می‌تواند به قیمت باخت دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای سال آینده تمام شود.

در بیش از بیست مصاحبه در سراسر کشور، رأی‌دهندگان لیست بلندبالایی از نارضایتی‌های خود نسبت به بایدن را گزارش دادند: خروج بی‌نظم و مرگبار از افغانستان، افزایش تعداد مهاجران غیرقانونی که از مرز جنوبی وارد آمریکا می‌شوند و قانون‌گذاری تنها بر پایه مخالفت با جمهوری‌خواهان.

شکایات و نارضایتی تنها از جانب محافظه‌کاران آمریکایی نیست. رأی‌دهندگانی که از آقای بایدن حمایت کردند، گفتند که از توانایی و کفایت او برای رسیدگی و حل مسائلی مانند تغییرات اقلیمی، حقوق رأی‌دهندگان، عدالت اقتصادی، مقابله با افزایش قیمت‌ها و سایر اختلالات در زندگی روزمره که به دلیل بیماری کووید تشدید شده است، ناامید شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

۱۱ ایالت آمریکا علیه واکسیناسیون اجباری کرونا شکایت کردند

ذوق زدگی بایدن از تصویب بودجه ۱ هزار میلیارد دلاری/بایدن: ابزار‌های لازم برای مقابله با افزایش بهای نفت را در اختیار داریم

دانیل سانچز، که به خاطر کاهش تعداد ثبت‌نام کنندگان دانشگاه درپی همه‌گیری کووید، قرارداد تدریس خود را در یک کالج محلی از دست داده است، گفت: «[وضعیت موجود] بسیار ناامیدکننده است.» او اکنون در یک بازار ارگانیک حداقل دستمزد را می‌گیرد و به دنبال کار تدریس تمام وقت است.

البته آقای سانچز از بایدن حمایت کرده و می‌گوید مسائلی از قبیل افزایش قیمت بنزین و افزایش مرگ‌ومیر کرونا خارج از کنترل بایدن هستند. اما او از ملودرام بی‌پایان در واشنگتن خشمگین شده است، زیرا اعتقاد دارد مسائل مهم کشور قربانی تقابل و دشمنی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان شده است.

بایدن روی کار آمد و قول داد که آسیب‌پذیری جامعه را دربرابر فجایع کاهش دهد. اما شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند لایحه اصلاحات ساختاری بایدن کار چندانی از پیش نخواهد برد. آن‌ها می‌گویند زندگی به حالت عادی برنگشته و بازنخواهد گشت. همچنین گفتند بسیاری از مسائل حتی بدتر هم شده است.

البته آن‌ها فقط دولت فدرال را مقصر نمی‌دانند. به دلیل کمبود حمل‌کننده‌های زباله، زباله‌ها در خیابان‌های شهر انباشته شده‌اند. سرویس‌های اتوبوس مدارس به دلیل ناتوانی رانندگان لغو می‌شود یا به تأخیر می‌افتد. آمریکایی‌هایی که از نظر اقتصادی از کووید آسیب دیده‌اند، هنوز هم برای دریافت کمک اجاره و مزایای بیکاری در تلاش هستند.

کارلا هنری، یک مربی شنای ۶۵ ساله می‌گوید: نظام سیاسی ما یک شکست است. من هیچ فکر نمی‌کنم که بهتر شود.

افراد برای تأمین مواد اولیه دچار مشکل هستند. آشپز‌ها حتی وسایلی مثل بشقاب کاغذی و دستمال سفره را به سختی تأمین کرده و لوله‌کش‌ها به دلیل نبود وسایل مورد نیاز کار خود، مشتری از دست می‌دهند. درپی افزایش قیمت بنزین، رانندگان خشمگین هستند.

براندون هندریکس، ۳۹ ساله، اهل آتن، که در بخش امنیتی یک کارخانه خودروسازی کار می‌کند، گفت: «همه چیز بالا می‌رود و حقوق ما تقریباً ثابت می‌ماند.»

وی در انتقاد از جمهوری‌خواهان نیز گفت که آن‌ها در کشور تفرقه ایجاد کرده‌اند. آن‌ها اوضاع کشور را به بازی قدرت تقلیل داده اند. آن‌ها مسائل و مشکلات را حل نمی‌کنند؛ تنها بین مردم تفرقه ایجاد می‌کنند تا کار‌های خود را پیش ببرند.

نگرانی‌ها در مورد انباشته شدن زباله‌ها، لغو پرواز‌ها به دلیل کمبود کارکنان و افزایش قیمت مواد غذایی ممکن است در مقایسه با یک بیماری همه‌گیر جهانی که ۵ میلیون نفر را کشته است ناچیز باشد. اما مانند سنگریزه در کفش رأی‌دهندگان گیر کرده‌اند: کوچک هستند، اما نادیده گرفتن آن‌ها غیرممکن است.

جان رادانوویچ ۵۸ ساله، پدر یک دانش‌آموز کلاس هشتمی گفته فرزندانش هر روز از نبودن اتوبوس مدرسه شکایت می‌کنند.

آقای رادانوویچ گفت که او معتقد است که نارضایتی فزاینده در کشور در انتخابات سال آینده به ضرر دموکرات‌ها تمام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: «نفرت زیادی وجود دارد. شما می‌توانید آن را در مدارس، رژیم غذایی، سبک زندگی ما و استرس ما مشاهده کنید. این یک راز است که زندگی در آمریکا بسیار بدتر شده است، فقط بدتر و بدتر و بدتر شده است.»

در کلرادو، جایی که بیمارستان‌ها در حال غرق شدن در تعداد زیادی از بیماران کرونایی هستند، برخی از جوامع دستورات داشتن اجباری ماسک را دوباره اعمال کرده‌اند. یک شهروند دیگر به نام آماندا رامزی گفت که او در حال از دست دادن صبر خود است چرا که فکر می‌کرد با رأی دادن می‌تواند اوضاع را تغییر دهد.

خانم رامزی، یک روان‌درمانگر است که در طول همه‌گیری کرونا شاهد افزایش افکار خودکشی در نوجوانان بوده است. او به بایدن رأی داد، اما اکنون از رهبری او ناراضی است. وی گفت به نظر نمی‌رسد بایدن در راستای متحد شدن مردم آمریکا کاری انجام دهد.

شهروند دیگری به نام تد لارکامپ می‌گوید آمریکا کشوری متمدن نیست. کشوری است که در آن همه فکر می‌کنند می‌توانند کار خود را به تنهایی پیش ببرند. هیچ کس به دیگری اعتماد ندارد.

در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رکود اقتصادی ایالات متحده آمریکا همه گیری کرونا کرونا در آمریکا اقتصاد آمریکا رأی دهندگان افزایش قیمت دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟

کارشناسان با اشاره به شکاف نسلی بین جوانان و قدیم‌ترهای آمریکایی می‌گویند افزایش جنبش اعتراضی در دانشگاه‌های این کشور می‌تواند به تغییر سیاست ایالات متحده در قبال رژیم اسرائیل در درازمدت کمک کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 9 روز پیش (17 آوریل) آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه های دیگر نیز خواسته های مشابهی دارند. اردوگاه‌های دانشگاهی که در سراسر آمریکا ایجاد شده‌اند، دانشجویانی را از پیشینه‌های مختلف - از جمله فلسطینی‌ها، عرب‌ها، یهودیان و مسلمانان - گرد هم آورده‌اند تا بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کنند.

کارشناسان آمریکایی معتقدند که جنبش اعتراضی دانشگاه‌ها در ایالات متحده، شکاف نسلی درباره اسرائیل را برجسته کرده و تمایل جوانان برای به چالش کشیدن سیاستمداران و مدیران کالج‌ها در سراسر کشور به نمایش گذاشته شده است.

آنها استدلال می‌کنند که شکاف افکار (جوانترهای آمریکایی که عموماً از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند تا نسل‌های قبل از آنها) خطری برای شانس انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات 81 ساله ایجاد می‌کند.

"عمر واسو"، استادیار علوم سیاسی در دانشگاه کالیفرنیا در این خصوص در گفتگو با شبکه الجزیره گفت: «ما در حال حاضر شاهد شکاف نسلی درباره اسرائیل هستیم و این موضوع در درازمدت مسئله‌ای برای حزب دموکرات خواهد بود. این اعتراضات شکاف نسلی را تسریع می‌کند.»

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک هفته گذشته اردوگاه همبستگی فلسطین را برپا کردند و از آن زمان پس از درخواست مدیریت کالج از پلیس برای رسیدگی به اعتراض، با بازداشت و سایر اقدامات انضباطی روبرو شدند. با این حال، با وجود سرکوب، اردوگاه‌های مشابهی در سراسر ایالات متحده و همچنین در کشورهای دیگر شکل گرفته است.

عمده خواسته دانشجویان این است که دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری‌هایشان را فاش کنند و هرگونه سرمایه‌ای را که به سازندگان سلاح و شرکت‌های مرتبط با ارتش رژیم اسرائیل پرداخت کردند، پس بگیرند.

سیاستمداران هر دو حزب اصلی ایالات متحده و همچنین کاخ سفید و گروه‌های طرفدار رژیم اسرائیل، دانشجویان را به دامن زدن به یهودستیزی متهم کرده‌اند؛ اتهاماتی که معترضان به شدت آن را رد می‌کنند.

"امان عبدالهادی"، جامعه شناس در دانشگاه شیکاگو نیز با الجزیره گفت که جوانان به طور فزاینده‌ای از وضعیت موجود در مسائل سیاست داخلی و خارجی ناامید می‌شوند. وی گفت: «من فکر می‌کنم یک نارضایتی واقعی با نسل قدیمی‌تر وجود دارد.»

وی ادامه داد: «در تاریخ آمریکا به طور کلی، معمولاً تغییرات بزرگ در افکار عمومی یا همزمان با جنبش‌های بزرگ دانشجویی رخ داده و یا توسط آنها آغاز شده است. فعالیت در محوطه دانشگاه می‌تواند مبنای تغییر سیاسی باشد. به نوعی این حس وجود دارد که این آینده است.»

سال‌ها نظرسنجی‌های عمومی در ایالات متحده نشان می‌دهد که افراد جوان‌تر به احتمال زیاد نسبت به فلسطینی‌ها همدردی کرده و از رژیم اسرائیل انتقاد می‌کنند. اما آمریکایی‌ها در مجموع نسبت به رفتار اخیر اسرائیل با فلسطینی‌ها انتقاد بیشتری کرده‌اند. نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که اکثر پاسخ‌دهندگان آمریکایی از آتش‌بس دائمی حمایت می‌کنند.

اما بایدن حمایت قاطع خود را از رژیم اسرائیل، متحد اصلی آمریکا در خاورمیانه، در بحبوحه جنگ حفظ کرده است. موضع رئیس جمهور 81 ساله می‌تواند از نظر سیاسی پرهزینه باشد، زیرا بایدن در انتخابات نوامبر با یک رقابت سخت برای انتخاب مجدد روبرو است که انتظار می‌رود او را در مقابل رقیب جمهوری خواه خود، دونالد ترامپ قرار دهد.

"آنگوس جانستون"، مورخ فعالیت‌های دانشجویی ایالات متحده، توضیح داد که شکاف نسلی درباره اسرائیل به ویژه در میان دموکرات‌ها آشکار است. جانستون به الجزیره گفت: «در سطح ملی، ما مدتی است که این موضوع را به‌عنوان گسست بین ارزش‌های رأی‌دهندگان جوان و اکثر سیاستمداران دموکرات می‌بینیم. و چیزی که اکنون شاهد آن هستیم، گسست مشابهی بین جوانان و بسیاری از مدیرانی است که این کالج‌ها را اداره می‌کنند.»

عمر واسو همچنین گفت که تظاهرات و سرکوب دانشجویان آمریکایی می‌تواند بر بی علاقگی نسبت به بایدن بیفزاید.

معترضان دانشجویی درگیر سیاست حزبی ایالات متحده نیستند. آنها در عوض تاکید کرده‌اند که خواسته هایشان کمک به حمایت از حقوق بشر فلسطینیان است. بنابراین آیا تظاهرات می‌تواند به ایجاد تغییر در سیاست ایالات متحده کمک کند؟

جانتسون، مورخ بیان می‌کند که تغییر درازمدت امکان پذیر است، اما یک شبه به وجود نمی‌آید. وی افزود: «ما بارها و بارها دیده‌ایم که سازمان‌دهی دانشجویی سیاست‌ها را تغییر می‌دهد، نه همیشه به سرعت، و نه همیشه به روشی که دانشجویان امیدوار بودند. اما ما می‌بینیم که وقتی سازماندهی دانش آموزی به شدت بالا می‌رود، می‌تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد.»

دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشندنگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!