Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید جعفری، کاپیتان اسبق باشگاه سایپا مقابل دوربین طرفداری تیم منتخب و برترین های قرن خود را معرفی کرد. گفتگویی که در انتها به صحبت درباره خوبان اعلام انجامید

وحید جعفری سال ها برای سایپا بازی کرد و کاپیتان این تیم بود. چند هفته ای بود که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا تصمیم گرفتیم پروژه را با تماس های تلفنی ادامه دهیم اما با بهتر شدن شرایط برنامه تصویری را بار دیگر آغاز کردیم و در اولین برنامه وحید جعفری میهمان طرفداری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه نیز پروژه همزمان با برنامه تصویری و تماس تلفنی ادامه خواهد یافت.

برنامه تیم منتخب و برترین های قرن با وحید جعفری را می بینید و می خوانید. بخش پایانی این گفتگو به مسائل و حواشی امروز فوتبال ایران اختصاص داشت.

 

سلام و درود می گویم به مخاطبان رسانه طرفداری. بعد از هفته ها وقفه با برنامه تیم منتخب و برترین های قرن ورزش ایران همراه شما هستیم. در این پیک آخر کرونایی که داشتیم وضعیت خیلی بد بود و امکانش نبود و صلاح این بود که در استودیوی طرفداری این برنامه را ضبط نکنیم و بیشتر به سمت گفتگوی تلفنی رفتیم. همکار ما مهدی حدادپور بسیار زحمت کشید به خاطر تیم منتخب چون از طریق تلفن یا حضوری با پیشکسوتان در این خصوص صحبت می کرد ولی حالا که شرایط دارد بهتر می شود و واکسیناسیون هم خوب بوده تصمیم گرفتیم دوباره شروع کنیم برنامه را حالا نه هر 5 روز هفته اما کم کم به این روال برمی گردیم تا آخر سال بتوانیم پروژه را به نحو احسنت تقدیم شما کنیم. امروز در کنار من حمید جعفری، کاپیتان سال های دور باشگاه سایپا و مربی و کارشناس امروز فوتبال حضور دارند. سلام، ممنون که در این برنامه مقابل دوربین رسانه طرفداری هستید.

به نام خدا من هم عرض سلام و ادب دارم خدمت شما و همچنین مخاطبان و بینندگان عزیز برنامه خصوصا مخاطبین ورزشی و فوتبالی. در خدمت شما هستم.

شما واکسن زده اید؟

بله من خوشبختانه واکسن زده ام.

الان مراکز خلوت است ولی برخی هموطنان مقاومت می کنند و واکسن نمی زنند، امیدواریم آنها هم واکسن بزنند.

انشالله این اتفاق بیفتد و این ویروس منحوس و بدی که در میان ملت ها افتاده و جان مردم را در خطر قرار داده از بین برود و مردم در شرایط عادی قرار بگیرند خصوصا مردم عزیز کشورمان که این شرایط بد و خاطرات بدی که از یکی دو سال گذشته به وجود آمد تبدیل به شادی شود و مردم به شرایط خوب و زندگی عادی شان برگردند و و شرایط خوبی شود برای همه.

انشالله آرزوی سلامتی داریم برای همه مردم ایران. تاثیر واکسیناسیون گسترده را هم داریم می بینیم، در کشورهای اروپایی مثل آلمان، انگلیس، ایتالیا و همه چه در لیگ قهرمانان چه مسابقات باشگاهی دارن با صد درصد ظرفیت بازی ها را برگزار می کنند.

بله من هم خیلی خوشحال هستم و دوست دارم آن شرایط را در استادیوم های خودمان هم مشاهده کنیم و این اتفاق فکر می کنم خیلی سریع انجام شود.

امیدواریم، مزه فوتباله با نبود تماشاگران کم است و سخت است اینجور.

همه جذابیت و شیرینی فوتبال با حضور تماشاگران، با مردم و دوست داران فوتبال است و قوت قلبی است، کیفیت کار را بالا می برد و این باعث می شود فوتبال به جایگاه اصلی اش برگردد. واقعیت این است که الان فوتبال تصنعی شده و روح فوتبال کم شده و من اینجور حس میکنم، انشالله خیلی سریع به آن شرایط عادی برمی گردیم.

باز هم آرزو می کنیم این مریضی ریشه کن شود و برگردیم به شرایط عادی و دیگر خبر بدی در این خصوص در کشورمان نشنویم. برویم سراغ پروژه تیم منتخب، فکر کرده اید که کدام 11 بازیکن می توانند این ترکیب را کامل کنند؟ چه بازیکنانی با چه معیار و ویژگی هایی.

خب خیلی سخت است. ما بازیکنان خیلی خوبی داشتیم در ادوار گذشته در حال حاضر، انتخاب یک تیم خیلی سخت است ولی به هرحال این قانون در خود یک تیم هم حاکم است. وقتی تیمی 30 نفر بازیکن دارد باید 11 نفر را به زمین بفرستند و آن مربی مجبور است چشم پوشی کند و بهترین ها را وارد زمین کند و فکر می کنم اینجا هم همان قانون حاکم است و باید با احترام به خیلی از دوستان و اساتیدی که در گذشته بوده و حال هستند، باید یک سری را انتخاب کنیم.

با پست دروازه بان شروع کنیم.

دروازه بان های خیلی خوبی داریم در سال های گذشته از زمانی که ما بعضی از افراد را شنیدیم یعنی سن مان جوری نبوده که ببینیم و  تا الان که خودمان به عنوان یک فوتبالی و کسی که فوتبال را می شناسد می بینیم و رصد می کنیم ولی با احترام به همه عزیزان من با توجه به شرایطی که خودم این را دیدم و لمس کردم، انتخاب اولم با احترام به ناصر حجازی، احمدرضا عابدزاده است.

رقابت اصلی هم تا اینجای نظرسنجی بین احمدرضا عابدزاده و مرحوم حجازی است. بریم یک خط جلوتر. دو دفاع وسط.

کلی بگویم که تمام این بازیکنانی که داریم همه خوب هستند، اگر اسم یک بازیکن را بیاوریم و دیگران دلخور نشوند و کدورتی پیش نیاید و یا فکر دیگری کنند، نه همه عزیزان خوب بودند من دفاع وسط با احترام با توجه به سوابقی که از ایشان شنیدم و دیدم، پرویز قلیچ خانی مدنظرم هست و اگر دو نفر بخواهیم انتخاب کنیم، انتخاب بعدی ام محمد پنجعلی است.

دفاع راست.

در پست دفاع راست من نظر خودم با توجه به اینکه چند نفر در ذهنم هستند، با احترام به جواد زرینچه، ابراهیم آشتیانی و نظری، انتخابم مهدی مهدوی کیا است.

دفاع چپ.

دفاع چپ خب من همیشه در ذهنم بوده از نظر خودم بهترین دفاع چپی که داشته ایم آقای محرمی هستند. با احترام به بقیه دوستان و بازیکنان خوبی داشته ایم مثل آندرانیک اسکندریان، من مجتبی محرمی را انتخاب می کنم.

یک خط جلوتر و هافبک دفاعی.

خیلی سخت می شود ما هافبک های خیلی زیادی داریم. محمد صادقی که واقعا در فوتبال ما تاثیرگذار بودند، جواد نکونام، خدا رحمت کند سیروس قایقران، من با احترام به همه عزیزان کریم باقری را انتخاب می کنم. ایشان بسیار در فوتبال ما تاثیرگذار بودند و تداوم زیادی در فوتبال داشتند الان هم در جایگاه مربیگری یک ستون برای تیم ملی هستند.

هافبک راست.

از دیدگاه من هافبک راست، آنهم مشکل است. فکر می کنم یکی از اسطوره های فوتبال علی پروین باید مدنظرم باشد و ایشان یکی از بهترین هافبک های راست این ادوار هستند با احترام به بقیه دوستان و بازیکنانی که داشتیم، من علی پروین را انتخاب می کنم.

هافبک چپ.

با توجه به اینکه خیلی به بازی ایشان علاقه داشتم، هم علاقه زیادی داشتم هم از نظر من فوتبالیستی فنی بودند و نمی توانم از ایشان بگذرم، به نظر من با اختلاف ناصر محمدخانی. با توجه به اینکه طی این سالهایی که هم فوتبال را دیده ام هم بازی کرده ام هم دیگران را رصد کرده ام، ناصر محمد خانی را انتخاب می کنم.

هافبک هجومی.

علی کریمی مدنظرم است، جادوگر فوتبال، نماینده آسیا و فکر می کنم ایشان هم جزو مفاخر فوتبال ما هستند.

البته جادوگر خوب نه خوب عالم.

من اسم جادوگر نیاوردم گفتم مفاخر فوتبال.

نه اولش گفتید.

آهان گفتم، معذرت می خواهم.

دو مهاجم ها چطور.

علی دایی، اسطوره ما یکی از آنهاست کسی که جایگاه بین المللی دارد و باعث افتخار ماست. رد خور ندارد ایشان.

تا چند ماه پیش می گفتیم آقای گل جهان ولی خب رونالدو رکورد را زد.

برای ما علی دایی هنوز آقای گل است. شما باید تفاوت سطوح را هم در نظر بگیرید طبیعتا اگر علی دایی در شرایط رونالدو قرار می گرفت شاید خیلی بالاتر از این مسائل بود و جایگاه بالاتری داشت ولی ایشان برای ما همان رونالدو است و دوست داشتنی و همینکه ایرانی است و هموطن ما، باعث افتخار است.

تعداد بازی را هم باید ببینیم دیگر. اگر میانگین بخواهیم بگیریم آمار گلزنی علی دایی بهتر هم بوده است.

ما رونالدو را هم دوست داریم ولی خب به آقای دایی خیلی بیشتر افتخار می کنیم.

مهاجم دوم؟

بازی حمید علیدوستی را من خیلی دوست دارم ایشان مربی من بوده است، بازیشان را خیلی قبول داشتم شاید اگر در تیم های مطرح تری بازی می کردند، بیشتر مطرح می شدند و عبدالعلی چنگیز هم فوق العاده بود. خیلی مهاجم می توانیم اسم ببریم مهاجم های فعلی مان هم خیلی خوب هستند ولی من حسن روشن را ترجیح می دهم.

سه بازیکن برتر قرن.

از نظر من علی دایی بهترین است. انتخاب دوم با توجه به اینکه وقفه ای بیست ساله داشتیم در سطح بین المللی و جام جهانی و خودمان را در آن عرصه به نمایش بگذاریم، یکی از تاثیرگذارترین افرادی که باعث شد بعد از بیست سال به جام جهانی برویم، احمدرضا عابدزاده است که انتخاب دوم من هستند. انتخاب پایانی هم با توجه به آن شرایطی که در فوتبال ما باتوجه به جادوگر خوب که مشخص می شود دیگر وقتی می گوییم جادوگر خوب، علی کریمی هستند. بازی زیبا و تاثیرگذارشان در تیم های داخلی و بازی های بین المللی. ببینید وصف این افراد واقعا راحت نیست چون حاصل زحمت چندسال است، از سلامتی، آینده و همه چیز خودشان گذشته اند و افتخارآفرینی می کنند تا پرچم کشورمان را بالا ببرند و حضور این بازیکنان در مطرح ترین تیم های اروپایی خیلی باعث افتخار است، این افتخاری است که این افراد در عرصه فوتبال و ورزش به وجود آورده اند و ما نمی توانیم خیلی راحت از اسامی این بزرگان رد شویم و من به شخصه برای این افراد خیلی احترام قائلم.

ما و مردم ایران هم دوست شان داریم. این پروژه ای که داریم انجام می دهیم هم تقدیر کوچکی است از این بزرگان، نمی تواند به صورت کامل تشکر بزرگی باشد از این عزیزان اما یک تشکر کوچک می تواند باشد از این عزیزان. بهترین مربی قرن.

فکر می کنم این سخت تر از همه باشد چون ما خودمان مربیان ایرانی داشته ایم، مربیان خود من، مربیان خیلی خوب و توانا، با اخلاق، تاثیرگذار در فوتبال سرزمین که همینجا از همه تشکر می کنم به خاطر زحمانی که برای بنده کشیده اند ولی خب مجبورم یک مربی انتخاب کنم و آن خارج از احساس باشد و کاری را که در فوتبال انجام داده اند و امتیازاتی که برای فوتبال آورده اند، رشدی که به فوتبال داده اند، من با احترام به همه مربیان خصوصا مربی خودم که محمد مایلی کهن که خیلی دوستش دارم و برایم زحمت کشیده اند، با احترام به همه انتخابم از مربیان داخلی امیر قلعه نویی است. مربیان خارجی هم تعدد زیادی داشتند و شخصا با چند نفرشان کتر کرده ام و ممنون شان هستم و احترام زیادی برایشان قائلم ولی فکر می کنم اولین کسی که فوتبال ما را از یک فوتبال سنتی و محلی بیرون آورد و معرفی کرد با فوتبال روز دنیا، رایکوف بود. ایشان فوتبال را از حالت سنتی و محلی در ایران با فوتبال روز دنیا و تفکرات اروپایی چه مربیان و بازیکنان مان آشنا کردند و انتخابم ایشان هستند.

بهترین داور قرن.

طبیعتا از جامعه داوری من تشکر می کنم، زحمات زیادی کشیدند داوران زیادی داشتیم ما ولی مجبوریم باز یک نفر را انتخاب کنیم، داوری که تحصیل کرده و در سطح بین المللی مطرح بوده و نام ایران را مطرح کرده است. من با احترام به همه داوران کشورمان انتخابم علیرضا فغانی است.

بهترین تیم قرن.

فکر می کنم بهترین تیم ملی مان، همه تیم های ملی مان در ادوار گذشته و حال خوب هستند ولی یادم است تیم 98 با توجه به حماسه ای که آفریدند در ذهن همگان هست کما که از نظر فنی و فوتبالی هم بخواهیم حساب کنیم بسیار تاثیرگذار بودند در فوتبال ما که چند تا از بازیکنان ما را به بهترین تیم های دنیا معرفی کرد و نتایج خوبی هم گرفتیم وشادی زیادی در مملکت ما ایجاد کرد. من تیم ملی 98 را انتخاب می کنم.

برترین ورزشکاران قرن.

دیگر باید از فوتبال خارج شویم چون تمام این مسیری که رفتیم همه فوتبالی بودند و جا دارد دیگر از اسطوره های دیگرمان اسم ببریم. با احترام به همه اسطوره های فوتبالی مان از گذشته تاکنون انتخاب اولم جهان پهلوان تختی است. دومین انتخاب با توجه به جایگاهی که آن اساطیر در ایران به وجود آوردند و مقام هایی که آوردند و افتخاراتی که کسب کردند، انتخابم عبدالله موحد است. سومین انتخاب فکر می کنم یکی از پایه ها و ستون های ورزش، اخلاق است و این اخلاق باید سرلوحه تمامی رشته های ورزشی ما باشد. یکی از بزرگان اخلاق ما که خدا رحمتشان کند، پرویز دهداری هستند و انتخاب سوم من ایشان است که بسیار در این زمینه موثر بودند در فوتبال ما و بیشترین تاثیر را در زمینه اخلاق در فوتبال ما داشتند کما اینکه هنوز ایشان زبانزد اخلاق هستند. با اجازه شما پرویز دهداری را انتخاب می کنم.

برای ثبت برگه رای امضای شما را هم می خواهیم.

 

چند سوال کوتاه می خواهم بپرسم. این روزها به چه کاری مشغول هستید؟ مدتی است به نظر از فوتبال دور هستید.

از فوتبال دور نیستیم از کار حرفه ای دور هستیم از اینکه کار مربیگری انجام  دهیم فاصله گرفته ایم، ما با فوتبال مانوس هستیم و بخواهیم جدا شویم فوتبال و فوتبالی ها نمی گذارند جدا شویم. بیشتر در حوزه دانشگاه درس می خوانم و فعالیت تحصیلی دارم ولی در کنارش در فوتبال هم هستیم ولی خب سه چهار سالی که کار مربیگری نمی کنم آنهم به واسطه درس و دانشگاه.

این روزها دوباره جادو و خرافه در فوتبال ما رواج پیدا کرده و شما هم از اولین افرادی بودید که جلوی این اتفاق ایستادید. فکر می کنید بعد از این سالها چرا  دوباره فوتبال ما دارد به این سمت می رود.

انتظار نداشتم این سوال را بپرسید، واقعیتش این است که خیلی وقت است از این مسئله فاصله گرفته ام و نمی خواستم به آن فکر کنم. متاسفانه بله این اتفاق افتاده و از خیلی سالهای پیش تا الان هم بوده و این حرکت انجام شده در فوتبال و الان هم باز اوج گرفته و توقع نمی رود، اسامی ای می شنوم و توقع ندارم این اسامی در آن مسیر قرار گرفته باشند متاسفانه در یک کشور اسلامی و مملکتی که اعتقاد به دین اسلام دارند، مملکت شیعه و خدا پرست نمی دانم چه چیزی باعث می شود این افراد به این سمت و سو کشیده می شوند. از نظر من کسانی که به این سمت و سو کشیده می شوند به خودشان اعتقاد ندارند و به خدا کم اعتقاد هستند و سست ایمان هستند، به کارشان اعتقاد ندارند که متوسل به چنین شرایطی می شوند. ما سالهای گذشته با این شرایط رو در رو شدیم، واقعیتش را بگویم، اصلا اعتقادی به این مسائل ندارم، صحبت کردن در مورد این افراد و اسم آوردن آنها خودش باعث مطرح شدن می شود و در دراز مدت باعث موجه جلوه دادنشان می شود در انظار عمومی و می شنوم الان افرادی که خودشان باید مبارزه کنند و مانع شوند از ورود این افراد به فوتبال متاسفانه خیلی راحت تعریف هم می کنند، جایگاه هم می دهند به این افراد و من تاسف می خورم و ناراحت می شوم. خودم کسی بودم که مقابل این قضیه ایستادم، در خدمت شما هستم.

این را به مخاطبان می گویم کسی که اینجا نشسته است، حمید جعفری است، اولین نفری بود در فوتبال ما که، حالا گفتید نام آورده نشود از اینها چون باعث ترویج می شود ولی دیگر بالاترین مقام فوتبال ما وقتی راحت به این موضوع اظهار می کند، بگوییم، اولین کسی که علم مبارزه با شخصی مثل الف الف را بدست گرفتند و همین خوبان عالم فوتبال امروز ما، آقای جعفری بودند که با این اتفاقات مبارزه کردند البته که می گویم بازهم تاکید دارند که نام بردن از اینها باعث ترویج می شود و ما هم به همین بسنده می کنیم و دیگر صحبتی در اینباره نمی کنیم. اگر سوالی و صحبتی مانده بفرمایید.

اول که متاسفم از این افراد به عنوان خوبان عالم استفاده می شود. اگر این افراد خوبان هستند پس، نمی دانم دیگر از چه واژه ای اسم ببرم ما خوب زیاد داریم ولی می گویم صحبت کردن در این خصوص می شود ترویج و موجه دانستن این افراد. به خودمان و خدا باید اعتقاد داشته باشیم اگر به خودمان و کارمان اعتقاد داریم باید اهداف مان را ادامه دهیم و به آن نیت هایی که داریم نباید پشت کنیم. ببینید توصل به این افراد باعث می شود حق و حقانیت کم شود. پشت کردن به خداوند است و من خودم این اعتقاد را دارم که اگر بخواهیم با این افراد کار کنیم نعوذ بالله پشت به خداوند کرده ایم و تمام وجود و هستی ما از حقانیت و خداوند متعال است. بیشتر دوست ندارم در موردش صحبت کنم. صحبت پایانی این است که به خودمان اعتقاد داشته باشیم، به خدای مان، واسلام، همه چیز دست ایشان است و تشکر می کنم از شما، صحبت دیگری ندارم، تشکر از عوامل برنامه و تنها توقعی که دارم این است که رسانه ها یک رسالتی دارند و این رسالت حمایت از این ورزش است، در مسیر و آن راه پاکی، راه اصالت خود ورزش. اصالت ورزش پاک است، ممکن است افرادی بیایند ناپاک کنند آنرا و در مسیرهای انحرافی قرارش دهند، رسالت رسانه از نظر بنده همین است و نگذارند ورزش به راه ناپاک کشیده شود و زمینه را فراهم نکنند برای افراد ناپاک. متاسفانه فوتبال ما خصوصا چون تخصص و رشته خودمان است، در بدمسیری گام نهاده، مسیری که افراد بی تخصص، البته افراد سالم داریم، همه منظورم نیستند خیلی افراد هستند با شرافت کار می کنند و تخصصش را هم دارند ولی منظور من این افراد نیست. خیلی جاها هست که مسیر منحرف شده و افراد بی تخصص، ناسالم، افراد غیرورزشی باعث شده اند این مسیر ها به وجود بیاید و آن روح پهلوانی و جوانمردی و روح ورزش کمرنگ و کمرنگ تر شود. امیدوارم خود ورزشکاران و متخصصین، خود افراد سلامت رسانه در هر جایگاهی کمک کنند که ما در این سرزمین با توجه به نظام اسلامی که داریم در همان راستای اسلام حرکت کنیم. از شما و همه عوامل تشکر می کنم، از بینندگان تان که حوصله کردند و ما را تحمل کردند. ممنون از شما.

ممنون از شما که این وقت را به ما دادید و امروز در استودیوی طرفداری حضور پیدا کردید و ممنون از مخاطبان رسانه طرفداری که تا این لحظه همراه ما بودند. امیدوارم این برنامه مورد توجه شما قرار گرفته باشد. تا یک برنامه دیگر خدانگهدارتان.

فرم نظرخواهی تکمیل شده حمید جعفری

اخبار داغ 

ماموریت زشت خانم رقصنده تتلو در کنسرت ! / بی غیرتی تماشاچیان ! + فیلم برترین های قرن با غفور جهانی: قلیچ خانی گفت قایقران از من بهتر می شود ابولای پرتغال: دعوت نشدن طارمی، نارضایتی زیادی در بین هواداران فوتبال ایران ایجاد کرد گل زیبای یاگو آسپاس به بارسلونا در دقیقه 96 (سلتاویگو 3-3 بارسلونا) 21% از باخت های خانگی منچستریونایتد در تاریخ لیگ برتر به دوران سولسشر مربوط می شود

منبع: طرفداری

کلیدواژه: احترام به همه انتخاب می کنم برترین های قرن فوتبال ما تشکر می کنم جادوگر خوب بین المللی حمید جعفری فکر می کنم تیم منتخب خیلی خوب علی دایی نظر من ولی خب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان

والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع روی تور لیگ برتر والیبال جمهوری آذربایجان انتخاب و همچنین در لیست تیم شش نفره تیم رویایی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مهدی جعفروند بازیکن سابق تیم والیبال شهرداری ارومیه و لژیونر ارومیه‌ای کشورمان در رقابت‌های لیگ برتر والیبال جمهوری آذربایجان جز برترین‌های فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ قرار گرفت.

جعفروند که امسال در تیم والیبال آذرریل جمهوری آذربایجان حضور داشت، توانست همراه با این تیم و با کسب ۲۷ برد و تنها سه باخت قهرمان رقابت‌های لیگ برتر این کشور شود.

این بازیکن ۲ متر و ۹ سانتی‌متری در پایان رقابت‌های لیگ برتر توسط کارشناسان و ارزیابان لیگ آذربایجان به عنوان برترین بازیکن در پست مدافع روی تور برگزیده شد.

با این انتخاب وی همچنین در لیست تیم شش نفره منتخب و رویایی فصل گذشته لیگ برتر والیبال جمهوری آذربایجان نیز قرار گرفت.

کد خبر 748512

دیگر خبرها

  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • نساجی با یک بازیکن جدید برابر ذوب آهن
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • انتقام تراکتور از سبز پوشان اصفهان