Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:00:19 GMT

تداوم صدرنشینی سپاهان در نصف جهان

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۱۱۶۸

تداوم صدرنشینی سپاهان در نصف جهان

ایسنا/اصفهان هفته پنجم لیگ برتر والیبال مردان باشگاه‌های کشور با جدال حساس مدعیان بالانشین سپاهان و لبنیات هراز آمل در نقش جهان همراه بود.

در هفته پنجم لیگ برتر والیبال مردان باشگاههای کشور جام سردار دلها سپهبد «قاسم سلیمانی» و در یکی از حساس ترین رقابت‌های این هفته تیم فولاد مبارکه سپاهان از ساعت ۱۷ در سالن ۲۵ آبان ورزشگاه بزرگ نقش جهان میزبان تیم رده سومی لبنیات هراز آمل بود که در نهایت با نتیجه ۳ بریک به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تیم والیبال فولادمبارکه سپاهان:
امیرغفور، سامان فائزی، متین تکاور، مهدی بیاتی، کیاوش حیدری، فرهاد قائمی، فرزاد ملابهرامی، علی کرباسی، مسعود غلامی، مجتبی میرزاجانپور، امیرحسین یوسفی، پرویز پزشکی، رضا اصلانی و مهدی مرندی.
سرمربی: رحمان محمدی راد
مدیر تیم: رضا ایران زاد

اسامی تیم لبنیات هراز آمل:

رضا قرا، مهدی رضایی، علی رمضانی، یونس رمضانی، صابر نریمانی نژاد، مجتبی یوسفی، علی شفیعی، محمدکاظم غفاری، عرفان نوروزی، امیرحسین اسفندیار، پوریا حسین خانزاده، حسین شبان، عرفان جلالی نژاد و رافع طبری.
سرمربی: بهروز عطایی
مدیر تیم: محمد شبان پور
داوران : علیرضا غریب و محمدرضا آقایی از داوران بین المللی.

ست اول

اسفندیار شروع کننده بازی و امتیاز در این دیدار برای تیم لبنیات هراز آمل بود. جدالی که دو تیم پا به پای هم آغاز کردند در ادامه شاگردان محمدی راد با تیزهوشی و دریافت های خوبی که انجام دادند نتیجه را۶ بر ۲ کردند تا بهروز عطایی اولین وقت استراحت این دیدار را درخواست کند.

دفاع خوب روی تور و  انتخاب اول پاسور سپاهان برای انتخاب نفر حمله کننده سپاهان را در موقعیت بهتر امتیازی قرار داد تا طلایی پوشان سپاهان نتیجه به عدد ۱۰-۱۴ برسانند.اختلاف ۸ امتیازی دو تیم عطایی را مجدد مجبور به گرفتن وقت استراحت کرد تا وقفه ای در امتیازگیری سپاهان ایجاد کند، که در این زمینه موفق بود و سرویس پزشکی نتیجه ای برای تیمش در برنداشت.
ست نخست این دیدار پس از ۲۳ دقیقه جدال دو تیم با نتیجه ۱۸-۲۵ به سود فولاد مبارکه سپاهان به پایان رسید.

ست دوم

ست دوم را نیز دو تیم همپای یکدیگر امتیاز گرفتند و در ادامه سرویس‌های برق آسای امیرغفور سپاهان را به امتیاز ۲-۵ رساند تا اختلافی ۳ امتیازی ایجاد شود؛ اما سخت کوشی و تلاش شاگردان عطایی ۳ امتیاز فاصله را جبران کردند و دو تیم در عدد۶ به یکدیگر رسیدند.

عملکرد خوب سپاهان در نیمه دوم نیز ادامه داشت و آنها را به  ۱۲ -۱۶ رساند، کاهش اختلاف دو تیم موجب شد تا محمدی راد اولین وقت استراحت تیمش را درخواست کند، در این ست شاگردان عطایی نوسان زیادی داشتند و سعی در جبران امتیازات از دست رفته داشتند. این ست نیز با امتیاز ۲۵ که توسط میرزاجانپور به ثمر رسید با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ و بعد از گذشت ۲۸ دقیقه به سود سپاهان به پایان رسید.

ست سوم

باز هم امتیاز گیری دو تیم همپای یکدیگر در این ست نیز ادامه داشت، اختلاف یک امتیازی سپاهان و شاگردان عطایی در عدد ۵-۶ موجب شد تا محمدی راد اولین وقت استراحت این ست را درخواست کند، شاگردان عطایی پس از این وقفه باز هم امتیاز گیری کردند، امیر غفور که از ابتدای بازی در میدان بود جای خود را به فرزاد ملابهرامی داد، اشتباهات زیاد طلایی پوشان موجب شد تا لبنیات هراز آمل اختلاف ۳ امتیازی ایجاد کرده و از میزبان خود پیشی بگیرد.

دریافت‌های خوب آملی ها و استفاده از اشتباهات سپاهانی ها موجب شد تا برای اولین بار در طول بازی ۹-۱۴ از شاگردان عطایی عقب بمانند. دفاع روی تور لبنیات آمل در ست سوم بهتر از سپاهان عمل کرد و با اختلافی ۴ امتیازی زودتر آنها را به عدد ۲۰ رساند،اما سرانجام این ست با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود لبنیات فراز آمل به پایان برسد تا کار به ست چهارم کشیده شود.

ست چهارم

دو تیم ست چهارم را نیز نزدیک به هم آغاز کردند، ثبت امتیاز برای سپاهان در ادامه نیز برای آملی ها ثبت می شد، اما در ادامه این هراز آمل بود که اختلاف خود را با سپاهان زیاد کرد و ۱۱-۱۷ پیش افتادند، دریافت‌های خوب مرندی و قائمی همراه با سرویس‌های خوب میرزاجانپور دو تیم را به عدد ۱۹ رساند و سپاهان را نیز یک امتیاز جلو انداخت.

در این لحظه مچ پای پوریا خانزاده آسیب دید و به بیرون زمین برده شد. در نهایت سپاهان با نتیجه ۲۲-۲۵ به برتری رسید تا در مجموع نیز ۳ بریک به برتری برسد و همچنان در صدر باقی بماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی لیگ برتر والیبال تیم والیبال سپاهان امير غفور مجتبی میرزاجانپور امیرحسین اسفندیار علی رمضانی فرهاد قائمي فرهاد قائمی مجتبی یوسفی سامان فائزی لبنیات هراز آمل شاگردان عطایی وقت استراحت موجب شد محمدی راد دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید. در پایان این مرحله رنکینگ فدراسیون جهانی به روز می‌شود و چهار تیم برتر از این طریق سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

به این ترتیب لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ تنهاترین و آخرین راه صعود والیبال ایران به المپیک است، اما فدراسیون والیبال معتقد است باید برای حتی یک درصد شانس باقی مانده هم تلاش کرد.

در حال حاضر تیم‌های فرانسه به عنوان میزبان المپیک، لهستان، آمریکا، ژاپن، برزیل، آلمان و کانادا سهمیه مستقیم بازی‌های پاریس را به دست آورده‌اند که تنها پنج سهمیه باقی می‌ماند. از این تعداد هم یک سهمیه به قاره آفریقا تعلق می‌گیرد چرا که تمامی قاره‌ها باید در المپیک نماینده داشته باشند. در حال حاضر مصر به دلیل امتیاز بالاتر در رنکینگ جهانی بین سایر تیم‌های آفریقایی این سهمیه را دارد. به این ترتیب چهار سهمیه باقی می‌ماند.

برای چهار سهمیه باقی مانده چند تیم شرایط بهتر و شانس بیشتری دارند و می‌توانند در لیگ ملت‌ها با برنامه‌ای درست کار را تمام کنند و المپیکی شوند. ایتالیا، آرژانتین و اسلوونی فاصله امتیازی مطمئنی دارند و صربستان هم چهارمین تیمی است که با توجه به رنکینگ و امتیازش شانس بالاتری برای المپیکی شدن دارد، اما نمی‌توان کار را تمام شده فرض کرد.

کوبا، هلند، ترکیه و ایران هم هر چند شانس کمی دارند، اما نمی‌خواهند دست از تلاش برای المپیکی شدن بردارند و با امید ارائه بهترین نمایش و لغزش رقبا به لیگ ملت‌ها وارد می‌شوند تا شاید تلاش‌هایشان به پاریس ختم شود و خود را به بزرگترین رویداد ورزشی جهان برسانند.

در زیر، رده‌بندی جهانی و امتیاز‌های تیم‌های مدعی که هنوز سهمیه نگرفته‌اند را بررسی می‌کنیم:

(تن‌ها ۴ تیم برتر از فهرست زیر المپیکی می‌شوند.)

ایتالیا با ۳۴۲.۴۳ امتیاز، رتبه سوم

آرژانتین با ۳۱۴.۳۵ امتیاز، رتبه ششم

اسلوونی با ۳۰۷.۱۲ امتیاز، رتبه هفتم

صربستان با ۲۵۳.۲۲ امتیاز، رتبه نهم

کوبا با ۲۳۶.۹۶ امتیاز، رتبه یازدهم

هلند با ۲۱۴.۵۸ امتیاز، رتبه سیزدهم

ترکیه با ۲۱۰.۷۳ امتیاز، رتبه چهاردهم

ایران با ۲۰۷.۸۲ امتیاز، رتبه پانزدهم

بر این اساس ایران از نظر امتیازی فاصله زیادی با ایتالیا، آرژانتین و اسلوونی دارد و شاید رقابت اصلی برای المپیکی شدن با صربستان باشد. البته این به معنی این نیست که تنها باید صربستان را ببریم، بلکه باید در حداقل ۹ مسابقه برنده از زمین خارج شویم و امید داشته باشیم که رقبایمان هم عملکرد خوبی از خود نشان ندهند.

نکته مهم دیگر این است که هر بردی نمی‌تواند امتیاز بالایی را برای ما داشته باشد. طبیعتا برد مقابل تیم‌هایی که در رنکینگ جایگاه بالاتری دارند، امتیاز بیشتری هم دارد و می‌تواند رنکینگ ایران را ارتقاء دهد. ایران در هفته اول با تیم‌های صربستان (نهم جهان)، ایتالیا (سوم جهان)، کوبا (یازدهم جهان) و آرژانتین (ششم جهان) مسابقه دارد و در صورت برد می‌تواند امتیازات خوبی به دست بیاورد.

برنامه مسابقات تیم ملی در لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:

هفته نخست

پنجشنبه، سوم خرداد

ایران – صربستان، ساعت ۳:۳۰

شنبه، پنجم خرداد

ایران – ایتالیا، ساعت صفر بامداد

یکشنبه، ششم خرداد

ایران – کوبا، ساعت ۳:۳۰

دوشنبه، هفتم خرداد

ایران – آرژانتین، ساعت صفر بامداد

هفته دوم

سه‌شنبه، ۱۵ خرداد

ایران – ژاپن، ساعت ۱۳:۵۰

پنجشنبه، ۱۷ خرداد

ایران – برزیل، ساعت ۶:۳۰

جمعه، ۱۸ خرداد

ایران – بلغارستان، ساعت ۶:۳۰

شنبه، ۱۹ خرداد

ایران – ترکیه، ساعت ۶:۳۰

هفته سوم

چهارشنبه، ۳۰ خرداد

ایران – آمریکا، ساعت ۱۴:۳۰

پنجشنبه، ۳۱ خرداد

ایران – هلند، ساعت ۱۰:۳۰

جمعه، یکم تیر

ایران – فرانسه، ساعت ۶:۳۰

یکشنبه، سوم تیر

ایران - آلمان، ساعت ۶:۳۰

منبع: ایسنا

tags # والیبال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • تداوم شکست‌ناپذیری تیم آلونسو با فرار از شکست خانگی
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد
  • سپاهان نزدیک‌تر از همیشه به جام قهرمانی
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • سپاهان بر استقلال آبی پوشان ملاثانی غلبه کرد
  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور