Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  مصطفی زبر دست،مدیرکل دامپزشکی لرستان در رزمایش پدافند غیرعامل در حوزه زیستی با عنوان آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: با توجه به اینکه مهم‌ترین عامل در جلوگیری و پیشگیری از اشاعه بیماری شناسایی به موقع بیماری است، در این رابطه گشت‌های مشترکی با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست را در بیش از ۳۰ نقطه و اکوسیستم خاص که زیستگاه پرندگان مهاجر است، انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روزانه این مراکز پایش می‌شوند و تاکنون مواردی از آنفلوآنزای پرندگان در استان مشاهده نکرده ایم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: مزارع مرغ مادر و تخم گذار در استان نیز در رابطه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان واکسیناسیون آن‌ها انجام می‌شود.

زبر دست گفت: از عواملی که سلامت جوامع انسانی را تهدید می‌کند ۶۱ درصد از آن‌ها منشأ حیوانی و دامی دارد، این بیماری‌ها عمدتاً نوظهور و نو پدید هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه پرورش دام در استان بیشتر سنتی است و ارتباط تنگاتنگی بین محل پرورش دام و زندگی انسان وجود دارد، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی استان باید همکاری لازم را در خصوص پایش این مراکز داشته باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی لرستان آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، آقای خبیر ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می کند و به محیط زیستشان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد آنها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.
این دوستدار محیط زیست می‌گوید: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.
آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آنها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست