Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، به گزارش روزنامه جروزالم پست، نبیل ابوردینه سخنگوی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به مخالفت بنت و یائیر لاپید وزیر خارجه دولت او با بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس، اعلام کرد که فلسطینی‌ها بر بازگشایی کنسولگری در شهر قدس که پایتخت کشور فلسطین است، پافشاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا بر تعهدش نسبت به این مساله تاکید کرده، افزود: ما به صورت رسمی تصمیمان مبنی بر بازگشایی سفارت را اطلاع دادیم و به زودی منتظر اجرای این تصمیم هستیم.

ابوردینه هشدار داد که اقدامات اسرائیل برای ممانعت از حرکت آمریکا به سوی بازگشایی کنسولگری در چارچوب اعمال سیاست‌های یکجانبه تل آویو است.

شنبه شب نخست وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با طرح بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس که در سال ۲۰۱۸ توسط دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا بسته شده بود، مخالفت کردند. این نمایندگی دیپلماتیک برای رسیدگی به امور کنسولی فلسطینی‌ها بود.

بنت ضمن اشاره به اینکه دولت رژیم صهیونیستی مخالفت خود را به دولت آمریکا اعلام کرده، اضافه کرد که هیچ جایی برای کنسولگری آمریکا که در خدمت فلسطینی‌ها باشد، در قدس وجود ندارد.

وی گفت که اقدام آمریکا برای گشایش یک کنسولگری برای فلسطینی‌ها در رام‌الله مورد استقبال قرار می‌گیرد.

ترامپ در سال ۲۰۱۸ کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی را تعطیل و این شهر را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته بود.

مردم فلسطین و مسلمانان جهان معتقدند قدس تنها پایتخت کشور فلسطین است. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی که در سال ۱۹۷۶ میلادی قدس را به اشغال خود درآورد ادعا می‌کند این شهر پایتخت جدانشدنی آن است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا پیش از این اعلام کرده بود کنسول گری آمریکا در قدس را بازگشایی می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که واشنگتن روند بازگشایی کنسولگری آمریکا به عنوان بخشی از تعمیق روابط با فلسطینی‌ها را پیش خواهد برد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مهاباد مذاکرات وین تشکیلات خودگردان فلسطین نفتالی بنت بازگشایی کنسولگری قدس طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مهاباد مذاکرات وین بازگشایی کنسولگری آمریکا رژیم صهیونیستی آمریکا در قدس فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است