Web Analytics Made Easy - Statcounter

خط زدن نام مهدی طارمی برای دو دیدار آینده تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی خاطرات نه چندان خوش از تنش بین کارلوس کی‌روش و سید مهدی رحمتی را در ذهن اهالی فوتبال تداعی کرد.

خبرگزاری میزان - پس از اعلام لیست تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار حساس با دو تیم لبنان و سوریه در مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۲، غیبت یک بازیکن باعث شوکه شدن اهالی فوتبال و حتی رسانه‌های داخلی و خارجی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در لیست جدید دراگان اسکوچیچ برای دو دیدار پیش روی تیم ملی، خبری از مهدی طارمی، مهاجم سرشناس و گلزن تیم پورتو نبود. طارمی در حال حاضر از نظر آماری یکی از برترین مهاجام اروپا به شمار می‌رود. همین ماه اکتبر نیز جایزه بهترین بازیکن لیگ پرتغال را به خود از آن خود کرد.

در واقع ماجرا از آنجایی آغاز شد که درگان اسکوچیچ در اظهاراتی از تاکتیک پذیر نبودن بازیکنان ایرانی صحبت کرده دبود و همین ادعای وی با واکنش طارمی در فاضای مجازی همراه شد و ستاره ایرانی پورتو در توئیتی ضمن اشاره به تکنیک بالای بازیکنان ایرانی بهه صورت تلویحی به اظهارات اسکوچیچ انتقاد کرده بود. همین توئیت انتقادی از سوی طارمی گویا به مذاق سرمربی کروات تیم ملی خوش نیامده و اسکوچیچ در نخستین اقدامش نام طارمی را از لیت تیم ملی خط زد تا در فاصله چند روز مانده تا آغاز بازی با لبنان تیم ملی وارد یک حاضیه بزرگ و شاید دردسرساز شود.

در واقع خط زدن نام طارمی برای دو دیدار آینده تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی خاطرات نه چندان خوش از تنش بین کارلوس کی‌روش و سید مهدی رحمتی را در ذهن اهالی فوتبال تداعی کرد؛ اتفاقی که دقیقا در همین مرحله از مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ رخ داد و در نهایت باعث شد تا رحمتی برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کند و رویای حضور وی در جام جهانی را به باد دهد.

شاید بتوان گفت اسکوچیچ که رزومه نه چندان قابل ذکری در مقایسه با مربیانی مانند کی‌روش و ویلموتس ندارد، سعی دارد با انجام چنین رفتار‌هایی اقتدارش را به رخ لژیونر‌های تیم ملی بکشد تا از بروز اتفاقات این چنینی در آینده جلوگیری کند، اما قطعا این اقدام اسکوچیچ با توجه به شرایط تیم ملی در گروهش و تعدا بازی‌های پیش‌رو تفاوت زیادی با عکس‌العمل کی‌روش دارد.

اقدام کی‌روش در واکنش به رفتار رحمتی زمانی بود که تیم ملی از ۵ بازی ابتدایی خود در مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ تنها ۹ امتیاز کسب کرده و شاگردان کی‌روش باید در ۳ دیدار باقی مانده صعودشان به جام جهانی را قطعی می‌کردند. پس از باخت تیم ملی به لبنان و شکست بدموقع مقابل ازبکستان در ورزشگاه آزادی کمتر کسی تصور صعود مستقیم ایران به جام جهانی را پیش بینی می‌کرد. در همین برهه زمانی بود که کی‌روش نسبت به تصمیم رحمتی مبنی بر دوری کوتاه مدت از تیم ملی واکنش نشان داد و ضممن آروزی موفقیت برای رحمتی وی را شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی ندانست و تا زمانی که روی نیمکت تیم ملی حضور داشت، رحمتی را به تیم ملی دعوت نکرد.

اکنون تیم ملی ایران با ۱۰ امتیاز از ۴ بازی در صدر گروهش ایستاده و شانس نخست صعود به جام جهانی است، پس قطعا اقدام اسکوچیچ در خط زدن نام طارمی را به هیچ عنوان نمی‌توان با رفتار کی‌روش مقایسه کرد، زیرا سرمربی کراوات تیم ملی در حالی روی نام طارمی خط کشیده که تقریبا خیالش از صعود به جام جهانی راحت است، ولی اقدام کی‌روش زمانی بود که تقریبا ایران با یک معجزه در بازی پایانی با کره راهی جام جهانی شد.

در پایان می‌توان گفت این اقدام اسکوچیچ مانند هیزمی روی آتش بود و با این کار تیمی را که تازه به ساحل آرامش رسیده بود وارد طوفان حواشی کرد.

بیشتر بخوانید: اولین واکنش فدراسیون فوتبال به عدم دعوت از طارمی به تیم ملی

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون فوتبال دراگان اسکوچیچ مهدی طارمی کارلوس کی روش سید مهدی رحمتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تیم ملی طارمی فدراسیون فوتبال دراگان اسکوچیچ مهدی طارمی کارلوس کی روش سید مهدی رحمتی صعود به جام جهانی جام جهانی تیم ملی نام طارمی کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟

به گزارش خبرنگار مهر، نزدیک به یک دهه پیش شرکت مهندسی توسعه گاز ایران با شرکت (اس تی سی) هند قراردادی به منظور خرید ورق‌های فولادی برای تولید خط لوله انتقال گاز به امضا رساند، اما این شرکت هندی به قرارداد خود پایبند نماند برای همین شرکت توسعه و مهندسی گاز ایران طی نامه‌ای به شرکت «STC» اعلام کرد؛ تحویل فولاد به ایران در چهارچوب شرایط قرار داد ۲.۵ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۴ میلادی طرفین نیست.

همچین در ادامه این نامه آمده است که اگر شرکت «STC» هر چه زودتر به ارسال تعهدات فولاد خود اقدام نکند، ایران مستقیماً با شرکت فولاد «ایسار» هند که فولار صادراتی را برای شرکت STC تأمین می‌کند، وارد معامله می‌شود.

حالا پس از نزدیک به ۱۰ سال امروز در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس‌تی‌سی) به داوری، کلیات این لایحه را تصویب کردند.

مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، در تشریح این گزارش بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ بین شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و شرکت اس‌تی‌سی هند قراردادی به‌مدت سه سال امضا شد که طرف ایرانی بر اساس این قرارداد به تعهدهای خود عمل کرد، اما شرکت بازرگانی دولتی هند در این مدت به کمتر از یک‌پنجم تعهدهای خود عمل کرده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در صورت موافقت با این لایحه، امکان پیگیری حقوقی این موضوع به شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران داده می‌شود.

بر اساس این گزارش طبق این قرارداد ایران با شرکت «STC» هند، قرار بوده طی سه سال، ۲.۵ میلیون تن فولاد به ایران صادر شود که یک میلیون تن آن در سال اول و مابقی آن تا دو سال آینده انجام شود اما شرکت «STC» در سال اول تنها ۴۵۰ هزار تن فولاد به ایران تحویل داده است واکنون ایران با گذشت ۱۰ سال به دنبال غرامت از این شرکت است.

کد خبر 6090833 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  • عکس| تصویر جدید مهدی رحمتی در کنار امیر جعفری
  • مدافع سابق اینتر: طارمی کار تورام را انجام نمی‌دهد
  • فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • اشمایکل: توخل و کلوپ گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای سرمربی‌گری منچستریونایتد هستند
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟