Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدضیاء موسوی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای اجرای حدود ۷۵ عنوان پروژه در بخش های مختلف از جمله آبرسانی، ایجاد راه دسترسی و ارتقای تولیدات عشایر استان در نظر گرفته شده است که در این راستا حدود ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار از این خدمات بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه تخصیص مبالغ بیشتر برای رفع نیازهای واقعی جامعه کم برخوردار عشایری لرستان ضروری است ادامه داد: به منظور دستیابی به شاخص های مطلوب و برخورداری زیبنده این قشر مولد سالیانه بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی نیاز است که لازمه تحقق این مهم، توجه تمامی مسولان ذیربط می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشایر لرستان با جمعیت حدود ۸۴ هزار نفر در ۱۴ ایل و ۱۵ طایفه مستقل سازمان یافته هستند و با داشتن یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی سالانه ۲۵ درصد از پروتئین مورد نیاز استان را تامین می کنند.

تولیدات سالانه عشایر لرستان شامل ۱۲ هزارتن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن شیر، یک هزار و ۳۲ تن پشم، ۱۸ تن عسل، ۱۷ تن روغن حیوانی، ۶۳۰ تن پرورش ماهی سردآبی ، ۱۵ هزار و ۵۵۷ تن گندم، ۱۵ هزار و ۵۲۳ تن جو، پنج هزار و ۳۲ تن حبوبات، هفت هزار و ۴۶۰ تن صیفی جات و همچنین پنج درصد صنایع دستی استان است که امسال به دلیل خشکسالی به ۵۰ درصد کاهش یافته اند.

برچسب‌ها زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران اعتبارات لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران اعتبارات زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران اعتبارات لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل امور عشایر استان  از خسارت ۲ میلیارد و 500 میلیون تومانی سیل و بارندگی‌های اخیر به زیر ساخت‌های عشایری شهرستان سربیشه خبر داد.

ابراهیمی افزود: : تردد عشایر در طول بیش از پانصد کیلومتر از ایل راه‌ها که بر اثر سیل تخریب شده است امکان پذیر نیست. 

وی گفت: منابع ذخیره آبی، جایگاه‌های نگهداری دام و همچنین انبار‌های ذخیره علوفه از دیگر زیر ساخت‌هایی هستند که بر اثر جاری شدن سیل و بارش باران تخریب شده است.

دیگر خبرها

  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند