Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدعلی صلواتی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ناوگان باری استان اصفهان دارای ۳۵ هزار و ۹۰۴ دستگاه کامیون سنگین، نیمه سنگین و نیمه سبک و ناوگان مسافری نیز دارای چهار هزار و ۹۲۱ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل باری این استان در بخش سنگین حدود ۲۰ سال، نیمه سنگین ۳۰ سال و نیمه سبک ۱۹.۶ سال است.

به گفته وی همچنین میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل مسافر اصفهان در بخش اتوبوس حدود ۱۲ سال، مینی‌بوس ۲۵.۵ سال و سواری ۱۱.۴ سال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: آلودگی هوا، بالا رفتن میزان مصرف سوخت و افزایش تصادفات جاده‌ای از جمله مخاطرات و هزینه‌های تحمیلی ناشی از فرسودگی ناوگان حمل و نقل است.

وی بابیان اینکه برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر به تسهیلات بلندمدت با سود کم‌نیاز است خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات مناسب برای نوسازی این ناوگان تا سال ۱۳۹۰ اختصاص پیدا می‌کرد، اما این تسهیلات از سال ۹۰ تاکنون کنار گذاشته‌شده است.

صلواتی بابیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی کامیون فرسوده با عمر بالای ۴۵ سال و همچنین مینی‌بوس با عمر بالای ۴۰ سال در استان فعال است اضافه کرد: تسهیلات مناسبی برای نوسازی این ناوگان در نظر گرفته نشده و به همین دلیل عمر آن‌ها افزایش پیداکرده است.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور از سال گذشته به صورت متمرکز انجام می‌شود، یادآور شد: باید شرایط و تسهیلات مناسبی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر در نظر گرفته شود.

صلواتی با اشاره به اجرای مستمر طرح‌های نظارت فنی بر ناوگان باربری و مسافربری استان اصفهان گفت: بر اساس دستورالعمل‌های موجود تمامی ناوگان برای فعالیت در بخش عمومی موظف به دریافت معاینه فنی هستند و این روند از طریق سامانه‌های هوشمند کنترل و بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیران فنی شرکت‌های باربری و مسافربری نیز نواقص فنی و ایمنی ناوگان را بررسی کرده و از تردد دستگاه‌های معیوب و فرسوده جلوگیری می‌کنند.

استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل و نقل بار، پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل‌ونقل، رتبه اول کشور را دارد.
۴۵۹ شرکت حمل‌ونقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۲۶ پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۴۳ مجتمع بین‌راهی نیز در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای فرسودگی ناوگان حمل ونقل پرداخت تسهیلات ناوگان حمل ونقل استان اصفهان ناوگان حمل برای نوسازی حمل و نقل نقل بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند

جواد حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، از افزایش درصدی تردد مسافر در پایانه مرزی سرو طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: طی یکسال گذشته مجموع ورود و خروج مسافر از پایانه مرزی سرو به ۷۳۶ هزار و ۱۲۰ مسافر رسید که عمده دلیل افزایش تردد مسافر نسبت به سال گذشته خود را می‌توان افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به پایانه مرزی سرو دانست.

وی با اشاره به تفکیک مسافران ایرانی و خارجی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۰۱ هزار و ۳۳۳ مسافر ایرانی و ۳۳۸ هزار و ۸۱۷ مسافر خارجی در طول یکسال گذشته از پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند.

حیدری اظهار کرد: همچنین در این مدت, ۱۳۸۱ دستگاه ناوگان مسافربری از پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند که شامل ۶۸۶ دستگاه اتوبوس ورودی و ۶۹۵ دستگاه اتوبوس خروجی بوده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6097068

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • وقتی که تریاک ایران، بهترین تریاک جهان بود!
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری