Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دلمرادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: حجم آب موجود در مخازن سد‌های سیستان و بلوچستان ۳۴ درصد حجم کل مخازن است.

وی گفت: سد ماشکید شهرستان سراوان با ظرفیت ۶۷ میلیون مترمکعب، حجم آب سد ۳۵.۴۹ و نسبت حجم فعلی سد به حجم کل مخزن ۵۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۷ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰.۸۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: سد خیرآباد شهرستان نیکشهر با ظرفیت ۲۷.۳ میلیون مترمکعب، حجم آب سد ۱۷.۰۳ و نسبت حجم فعلی سد به حجم کل مخزن ۶۲.۳۸ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با سال آبی قبل ۲۵.۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: سد پیشین سرباز نیز با ظرفیت ۱۷۵ میلیون مترمکعب هم‌اینک با حجم آب ۱۱۶.۷۱ و نسبت حجم فعلی سد به حجم کل مخزن ۶۶.۶۹ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال قبل ۱۶۰.۹۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دلمرادی ادامه داد: از مجموع ظرفیت ۱۰.۸ میلیون مترمکعبی سد شی‌کلک شهرستان چابهار ۵.۳۸ میلیون متر مکعب حجم آب سد و نسبت حجم فعلی سد به حجم کل مخزن ۴۹.۸۱ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال قبل ۲.۹۱ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین ذخیره آب موجود در سد زیردان شهرستان چابهار با ظرفیت ۲۰۷ میلیون مترمکعب نیز هم‌اینک با حجم آب سد ۱۵۷.۵۲ و نسبت حجم فعلی سد به حجم کل مخزن ۷۶.۱۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال آبی قبل ۱۶۹.۳۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: میزان تخلیه سالیانه منابع آب زیرزمینی استان (چاه، قنات و چشمه) یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون متر مکعب و میزان کسری مخزن منابع آب زیرزمینی ۴۳۰ میلیون متر مکعب که در سال قبل ۶۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.

وی اظهارداشت: تدوین و تهیه برنامه سازگاری با کم آبی استان، زمانبندی و استفاده بهینه از منابع آب پشت سدها، استفاده از پتانسیل آب‌های غیرمتعارف، پروژه انتقال آب از دریای عمان، احداث سد‌های تغذیه مصنوعی به منظور تقویت پتانسیل منابع آب زیرزمینی، انسداد چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور‌های هوشمند و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی (طرح داناب) از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده برای سازگاری با کم آبی در سیستان و بلوچستان است.

دلمردادی در پایان ضمن سپاسگزاری از مردم سیستان و بلوچستان خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب سد آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان میلیون متر مکعب میلیون مترمکعب مکعب بوده درصد کاهش حجم آب سد منابع آب سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، صابر جباری در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان این که پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان این که روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهارکرد: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است. روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن  ۳.۶۷ درصد بود و نشان دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان این که در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، گفت: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به این که بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می‌داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر