Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اریک زیمور نامزد حزب راستگرا احتمالا همراه با امانوئل ماکرون به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه خواهند یافت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نظرسنجی جدید Ifop-Fiducial حاکی است اریک زیمور نامزد حزب راستگرای فرانسه احتمالا به همراه امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ماه آوریل راه خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه چه انتظاراتی از دولت آینده آلمان دارد؟سفیر فرانسه: رفتار استرالیا خیانت و خنجر از پشت بود

 

بر اساس این گزارش، نظرسنجی های اولیه نیز پیش از این نشان داده بود که زیمور از مارین لوپن رهبر راستگرای افراطی فرانسه پیشی گرفته است.

اظهارات زیمور طی ماه های اخیر درباره اسلام، مهاجرت و زنان جنجال های زیادی را در جامعه فرانسه به وجود آورده است.

این نظرسنجی که برای روزنامه فیگارو انجام شده است نشان می دهد زیمور در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 17 درصد آرا را کسب خواهد کرد و ماکرون موفق به کسب 25 درصد آرا خواهد شد. این رقم برای لوپن به 16 درصد رسیده است.

هنوز زیمور و ماکرون اعلام نکرده‌اند که آیا در انتخابات شرکت خواهند کرد یا نه. نظرسنجی هایی که طی یک سال گذشته انجام شده نشان می داد که لوپن به راحتی به دور دوم انتخابات راه خواهد یافت.

لوپن در انتخابات 2017 با کسب 21.3 درصد آرا در برابر ماکرون که 66.1 درصد آرا را کسب کرده بود، شکست خورد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری درصد آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد

رئیس‌جمهور فرانسه امروز – پنجشنبه – ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد.

به گزارش ایسنا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی در دانشگاه سوربُن فرانسه واقع در پاریس، پایتخت این کشور بیان کرد: «خطری مبنی بر مرگ اروپا وجود دارد. اروپا در نقطه بحرانی قرار دارد و در مقابل رقبایی که با سرعت بالا در حال تجدید تسلیحات هستند، باید اقدامات بیشتری انجام دهد.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس‌جمهور این کشور نوشت: «اروپا احتمال دارد بمیرد و این فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد.»

وی افزود: «در شرایطی که قوانین تجارت آزاد جهانی توسط رقبای اصلی به چالش کشیده شده است، خطر عقب ماندن به لحاظ اقتصادی برای اروپا وجود دارد و باید الگوی رشد خود را بازنگری کند.»

ماکرون ۴۶ ساله که همچنان سه سال از دومین و آخرین دوره‌اش در ریاست‌جمهوری باقی می‌ماند، گفت: «در دنیایی که قوانین بازی تغییر کرده است، اروپا در برابر خطراتی که در جهان مواجه می‌شود، مسلح نیست.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه سخنرانی‌اش صراحتا هشدار داد: «طی یک دهه آینده، خطر تضعیف اروپا یا حتی سقوط آن بسیار زیاد است. از اروپا می‌خواهیم از یک اقلیت راهبردی بیرون بیاید؛ مسئله‌ای که او را بیش از اندازه به انرژی روسیه و در حوزه امنیت به ایالات متحده وابسته کرده است.»

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید