Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@05:38:22 GMT

آنچه امروز مردم را می‌آزارد کمبود نیست، تبعیض است

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۴۱۲۶

آنچه امروز مردم را می‌آزارد کمبود نیست، تبعیض است

ایسنا/مرکزی رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه مبارزه جدی با اژدهای هفت سر فساد امروز در بخش های مختلف کشور فراوان دیده می شود، اظهار کرد: آنچه امروز مردم را می آزارد کمبود نیست، تبعیض است.

علیرضا نظری روز دوشنبه ۱۷ آبان در آیین تکریم و معارفه استاندار مرکزی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی با استقرار خود استقلال و آزادی و حق تعیین سرنوشت را به ملت ایران ارزانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انقلاب شرایطی فراهم کرد که با گذشت قریب به ۴ دهه از پیروزی قریب به ۳۵ انتخابات را در داخل کشور تحربه کنیم. هر انتخاباتی به مثابه تزریق یک خون تازه به پیکره بدنه اجرایی کشور است.

وی افزود: به طور متعارف حضور مسئولین در یک جایگاه بعد از چند سال کم کم به رخوت و یکنواختی منتهی می شود ولی همان مدیر با یک جابجایی شادابی مجدد کسب می کند، معمولا با تغییر دولت جابجایی مدیران نیز رخ می دهد که در دولت سیزدهم نیز همین مسیر طی می شود و امروز به جابجایی عالی ترین مقام دولت در استان مرکزی رسیدیم. هرچند این مهم زمان زیادی برد اما خوشحالیم که امروز در خدمت یکی از چهره های خدوم و خوشنام استان مرکزی هستیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از سیدعلی آقازاده استاندار قبلی استان مرکزی، تصریح کرد: سوابق تحصیلی و خدمتی استاندار جدید در ۲۴ سال  گذشته حاکی از ظرفیت های وی است که امید است از این ظرفیت ها برای خدمت به مردم استفاده شود و امید است در  طول دوران مسئولیت وی استان مرکزی شاهد تحولات مثبت در جهت کاهش مشکلات مردم باشد و در مسیر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم قدم های ارزشمندی برداشته شود.

نظری با بیان نکاتی از سوی نمایندگان استان اضافه کرد: نظر نمایندگان استان مرکزی از ابتدا بر این بود که حق عزل و نصب مدیران در حوزه اختیارات قوه مجریه است و همانگونه که رهبر نمایندگان را از دخالت در عزل و نصب ها منع کرده اند، ما نیز دخالتی در این امر نداشته ایم اما اعلام آمادکی کردیم که نظر خود را به وزارت کشور اعلام کنیم، امروز هم معتقدیم عزل و نصب مدیران در استان در حوزه اختیارات استاندار و وزارت کشور است و ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطالبه مردم از مسئولان را پیگیری خواهیم کرد و مسئولان نیز باید پاسخگوی عملکرد خود در انتصابات باشند.

وی ادامه داد: انتظار می رود که استاندار در عزل و نصب ها حتی الامکان از ظرفیت های بومی استان استفاده کند، کادر سازی در بدنه کشور یکی از نیازهای استان است، نباید به گونه ای عمل کرد که در تعیین مدیر جدید دچار مشکل شویم.

نظری بر استفاده از نیروهای جوان و انقلابی و متعهد و مبتنی بر شاخصه های شایسته سالاری و فارغ از مسائل جناحی تاکید کرد و کفت: استاندار متعلق به تمامی استان است و نباید تمام توجهات به مرکز استان معطوف شود، لذا انتظار همه نمایندگان بر است که استاندار نگاهی فراگیر به کل استان را مدنظر داشته باشند و در تخصیص منابع همه مناطق استان را مدنظر قرار دهد. همچنین انتظار این است که از مدیریت پشت میز نشینی در این شرایط خاص کشور پرهیز شود و حضور در شهرستان ها و بازدیدهای میدانی می تواند به شناسایی مشکلات و کمک به رفع آنها کمک کند.

وی اضافه کرد: مبارزه جدی با اژدهای هفت سر فساد امروز در بخش های مختلف کشور فراوان دیده می شود، آنچه که امروز مردم را می آزارد کمبود نیست، تبعیض است، به گفته مردم چرا باید کسانی در وفور نعمت باشند و افرادی به سختی حداقل ها را تامین کنند و این مهم نیز باید مورد توجه باشد.

رئیس محمع نمایندگان استان مرکزی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل جهت کمک به موفقیت استاندار استان که موفقیت نظام است را دارند و نهایت تلاش خود را اعمال می کنند تا این ۴ سال یک دوران مشعشع را در استان شاهد باشیم. باید مقاومت در برابر مطالبات زیاده خواهانه افراد در جایگاه های حقوقی و حقیقی و جریانات سیاسی در استاندار مد نظر باشد، نمی پذیریم که کسانی در مرکز استان برای استان تصمیم بگیرند و از استاندار بخواهند که حتما خواسته آنها پیاده سازی شود. استاندار می تواند پیشنهادات و مطالبات و درخواست ها را رصد کرده و در صورتی که صلاح استان باشد آن را عملیاتی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مجلس شورای اسلامی استان مرکزی وزير کشور نمایندگان استان استان مرکزی عزل و نصب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز

استاندار قم خطاب به مدیران ارشد استان گفت: خیرین مدرسه‌ساز که به این امر خداپسندانه اقدام می‌کنند نباید در بروکراسی اداری گیر کنند و همه دستگاه‌ها موظف به حمایت از آنان هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری امروز در مراسم افتتاحیه یک مدرسه خیرساز گفت: سرانه آموزشی استان متاسفانه پایین بوده و حتی با متوسط کشور هم فاصله زیادی داریم.

وی افزود: رفع و جبران کمبود‌های سرانه آموزشی در کشور موضوع مهمی است که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و اقدامات خوبی هم در کشور در این زمینه انجام شده است.

استاندار قم گفت: امروز شاهد حضور فعال و پویا خیرین عزیز مدرسه‌‌ساز در استان هستیم که با تمام توان پای کار هستند تا اقدامی برای فرزندان این سرزمین قرار‌ بگیرد.

وی بیان کرد: بنده خود را خادم خیرین مدرسه‌ساز می‌دانم و این را اعلام می‌کنم که هر خیری این اقدام خداپسندانه را انجام دهد و بنایی برای نظام تعلیم و تربیت کشور آماده کند مورد حمایت همه جانبه بنده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد