Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن طرزطلب مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در گفت‌وگوی رادیویی در خصوص استفاده برخی از نیروگاه‌ها از سوخت مازوت گفت: در حال حاضر ما از اول سال تا الان در بعضی از نیروگاه‌ها از مازوت استفاده می‌کنیم و این چیز جدیدی نیست.

او ادامه داد: با سازمان حفاظت محیط زیست هم هماهنگ هستیم و اگر در شرایطی اعلام کنند که میزان آلودگی بالا است و از مازوت استفاده نکنید ما آن را قطع می‌کنیم

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی  بیان کرد: ما مجبوریم برای تامین برق نیروگاه‌ها از مازوت در صورت عدم وجود گاز استفاده کنیم، در حال حاضر در نیروگاه‌های شهید مفتح همدان، نکا مازنداران، سهند تبریز، توس در مشهد و نیروگاه بیستون استان کرمانشاه از سوخت جایگزین مازوت استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طرزطلب تصریح کرد: ما در دهه‌های گذشته ۶۰ لیتر سوخت مازوت در روز استفاده می‌کردیم، ولی در حال حاضر این رقم کاهش پیدا کرده است، آلایندگی شهر‌های بزرگ برای استفاده از مازوت نیست و این را چندین بار با دلایل و مستندات به سازمان محیط زیست اعلام کرده ایم، اما این سازمان بر این باور است که آلودگی برای سوخت مازوت است.

او افزود: اگر نیروگاهی آلودگی بیشتری داشته باشد ما مصرف سوخت مازوت آن را قطع خواهیم کرد، در حال حاضر در کلانشهر‌های تهران و استان البرز چیزی حدود ۵ الی ۶ سال است که از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنیم.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی گفت: استفاده از مازوت تابع شرایط سوخت به نیروگاه‌های کشور است، و تمامی نیروگاه‌های کشور تحت پایش سازمان حفاظت محیط زیست است و نظارت کامل بر آن را دارد و اگر این سازمان اعلام کند که میزان آلایندگی منطقه‌ای به خاطر مصرف مازوت است سریعا ما این نیروگاه را از مدار تولید خارج خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو نیروگاه برق مازوت استفاده حال حاضر سوخت مازوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳

رئیس اداره کل سوخت‌گیری هواپیمایی کشور از توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین‌ امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، احمد واحدیان ابوترابی در این باره گفت: در نخستین‌ ماه سال ۱۴۰۳، ۱۲۰ میلیون و ۷۸ هزار و ۷۶۷ لیتر سوخت هوایی به ۱۷ هزار و ۲۵۱ پرواز در ۵۷ مرکز سوخت‌گیری کشور توزیع شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹.۴ درصد افزایش داشته است.

وی سفرهای نوروزی و بالا رفتن حجم مسافرت‌های هوایی در کشور را از جمله دلایل اصلی افزایش مصرف سوخت دانست و افزود: حجم مصرف سوخت هوایی در فروردین‌ امسال نسبت به اسفند سال ۱۴۰۲، ۸.۹ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره کل سوخت‌گیری هواپیمایی کشور تأکید کرد: در این ماه عملیات سوخت‌رسانی به‌صورت روزانه به ۵۸۰ فروند هواپیما در ۵۷ مرکز سوخت‌گیری کشور انجام شده است.

دیگر خبرها

  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • معمای بنزین در ایران
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم