Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان مستند «هجده هزارپا» معتقد است برگزاری چهارده دوره جشنواره «سینماحقیقت» تاثیر مشهود روی روند مستندسازی داشته است.

شامحمدی درباره ضرورت برگزاری جشنواره سینما حقیقت در شرایط کرونایی گفت: «نکته‌ای که برای من بسیار اهمیت دارد، جایگاه جشنواره حقیقت در بهبود سینمای مستند ایران است و معتقدم این جشنواره بسیار به رشد مستندسازی کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌خواهم بگویم به هر قیمتی جشنواره ادامه پیدا کند اما باید شرایطی فراهم کرد که جشنواره سینما حقیقت در وضعیت درست ادامه پیدا کند. به این دلیل که جشنواره حقیقت روی سینمای مستند تاثیر بسیار مثبت و انکار ناپذیری دارد، اما برخی از جشنواره‌ها مانند جشنواره فیلم فجر روی رشد این موضوع تاثیر منفی دارد.

این هنرمند درباره ویژگی مثبت برگزاری جشنواره به صورت آنلاین گفت: جشنواره سینما حقیقیت باعث شده تا سینمای مستند ما در شاخه‌های مختلف هنر در عرصه جهانی دیده شود. نمایش آنلاین فقط از این جهت خوب بود که مخاطبان ساکن شهرستان و یا افرادی که در به هر دلیلی نمی‌توانستند در جشنواره حاضر شوند توانستند فیلم مستند ببینند. اما در حال حاضر سینماها باز است و مخاطبان می‌توانند به تماشای فیلم‌ها بنشینند، با توجه به همین شرایط بهتر است که تا جایی که امکان دارد اکران به صورت حضوری باشد، البته در کنار این موضوع می‌توان به صورت محدود هم اکران آنلاین داشت. در واقع می‌گویم سینما حقیقت نباید به اکران آنلاین بسنده کند باید سرمایه‌اش را بگذارد روی اکران حضوری که بسیار هم تاثیرگذار و فوق‌العاده بود.

این کارگردان درباره اهمیت برگزاری جشنواره در افزایش ساخت مستند گفت: من نمی‌توانم بگویم که این جشنواره تا چه اندازه روی کمیت آثار تاثیر داشته است.برگزاری این جشنواره باعث افزایش کیفیت آثار مخصوصا در ژانر اجتماعی شده است. مستندهایی که از قالب‌های تلویزیونی فاصله گرفته و سینما را فهمیده است.

او درباره افزایش کیفیت مستندها ادامه داد: در سال‌های اخیر جشنواره روی کیفیت درام پردازی و کیفیت فنی آثار تاثیر مثبت گذاشته است. پیش از برگزاری جشنواره هیچ کسی برای کارش اصلاح رنگ انجام نمی‌داد، مستندسازان خیلی محدودی بودند که از صداگذاران درجه یک استفاده می‌کردند و معدود کارگردانانی بودند که از گرافیست استفاده می‌کردند. پس از برگزاری جشنواره تقریبا همه این کار را انجام می‌دهند که یکی از نتایج جشنواره است.

شامحمدی ادامه داد: مسئولان در نگاه کلی نمی‌توانند بستری فراهم کند که سینمای مستند از لحاظ مالی در اکران‌های سراسری روی پای خودش بایستد، پس باید حمایت‌های درست و به اندازه را از این سینما انجام دهند. متاسفانه هرچه قدر شرایط اقتصادی در چند سال گذشته به همه کشور فشار آورده، به بخش هنری آسیب بیش‌تری وارد کرده و در سینمای مستند این مسئله بسیار گسترده‌تر و جدی‌تر به چشم می‌آید.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برگزاری جشنواره سینمای مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه کانون «نگاره و سینما» دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور کُردی معاون فرهنگی دانشجویی، عباس ساکی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی و مسئولان، استادان و اعضای انجمن سینمای جوان بروجرد برگزار شد.

کُردی در این جلسه درباره جایگاه هنر عکاسی و فیلم‌سازی در جامعه امروزی مطالبی بیان کرد.

ساکی با تأکید بر حمایت هنرمندان و فیلمساز جوان بروجردی پیشنهاداتی مطرح کرد.

هومن هوشمند دبیر کانون نگاره و سینما به تشریح و معرفی حیطه فعالیتی کانون پرداخت، همچنین فیلم کوتاه داغی به کارگردانی فاطمه محمدی برنده جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی اکران شد و کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی فیلم کوتاه توسط فاطمه محمدی از استادان سینمای جوان و کارگردان فیلم برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران