Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:35:21 GMT

چند خبر کوتاه از واکسیناسیون کرونا در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۵۶۱۵

چند خبر کوتاه از واکسیناسیون کرونا در کردستان

رییس مرکز بهداشت و درمان بیجار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از هزار و ۴۱۱ آموزگار شهرستان بیجار، حدود هزار و ۲۰۰ نفر معادل ۸۵ درصد دوز اول واکسن کرونا و بیش از ۸۳ درصد معادل ۹۶۶ نفر نیز دوز دوم را دریافت کردند.

دکتر امیر مرسابا گفت: توجه به اینکه تزرق واکسن کرونا برای دانش آموزان و آموزگاران مقاطع تحصیلی اجباری نیست، رعایت فاصله اجتماعی در کلاس درس، تعداد محدود دانش آموزان در کلاس، استفاده از ماسک مناسب و رعایت بهداشت دستها، می تواند به حفظ سلامت کمک شایانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از حدود ۶ هزار و ۹۷۶ دانش آموز شهرستان بیجار، حدود ۶ هزار و ۱۵ نفر معادل ۸۶ درصد دوز اول واکسن کرونا دریافت و بیش از ۵۰ درصد نیز که شامل سه هزار و ۲۴ دانش آموز می شود، دوز دوم را دریافت کردند.

رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بیجار با اشاره به اینکه شهرستان بیجار در وضعییت زرد کرونای قرار دارد تاکید کرد: حدود ۱۸۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد شهرستان شده اسست که از این تعداد ۱۲۰ هزار دوز تاکنون تزریق شده است که شامل ۹۱.۲ درصد دوز اول و ۷۰ درصد دوز دوم است.

او تصریح کرد: در خصوص دوز سوم یا دوز یادآوری باید به استحضار مردم عزیز برسانیم که افرادی که از تزریق دوز دم آنها حدود چهار ماه می گذرد، می توانند جهت دریافت دوز سوم به مراکز درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مراجعه کنند.

دکتر مرسا اظهارداشت: در حال حاضر ۱۴ بیمار کرونایی در بیمارستان حضرت امام حسیین (ع) شهر بیجار در بخش کرونایی بستری می باشند که متاسفانه عمده ابتلا به این بیماری، تصور غلط عدم ابتلا در مورد افراد واکسینه شده است که یکی از عوامل انتقال ویروس است، باید بار دیگر توضیح دهیم کخ تزریق واکسن کرونا از خطر ابتلا پیشگیری نمی کند و فقط از بستری شدن و افزایش مرگ می تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: آمار جدید بستری های بیمارستانی نشان می دهد، بیماران از رده های سنی مختلف می باشند و بیشتر به علت ساده انگاری، عدم رعایت فاصله اجتماعی، عدم ضد عفونی نمودن دست ها و عدم استفاده از ماسک به کرونا مبتلا شده اند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

 ۷۹ درصد از دانش آموزان سقز علیه کرونا واکسینه شدند

رییس اداره آموزش و پرورش سقز گفت: ۷۹ درصد از دانش آموزان بالای ۱۲ سال این شهرستان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

فیروز عارفی اظهار داشت: طبق دستورالعمل‌ها واکسیناسیون دانش آموزان شهرستان سقز را همزمان با سایر شهرستان های کشور اجرا کردیم و خوشبختانه تاکنون روند واکسیناسیون مطلوب است.

وی واکسیناسیون دانش آموزان را از اقدامات مثبت در راستای رفع استرس و ایجاد شرایط ایمن بازگشایی مدارس برشمرد و افزود: حدود ۲۲ هزار دانش آموز واجد شرایط (بالای ۱۲ سال) برای دریافت واکسن کرونا داریم که تاکنون ۷۹ درصد از این تعداد واکسینه شده‌اند.

وی به بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: طبق دستورالعمل ها بازگشایی مدارس بصورت ترکیبی(حضوری و برنامه شاد)، حضور محدود دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی در کلاس درس و دریافت واکسن کرونا است.

عارفی اضافه کرد: طبق نظرسنجی های این اداره، ۸۹ درصد از اولیای دانش آموزان، خواهان بازگشایی مدارس و حضور فرزندان خود در کلاس درس بصورت حضوری هستند.

رییس اداره آموزش و پرووش سقز در بخشی از سخنان به سیستم گرمایشی مدارس شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: در هیچکدام از مدارس شهری و روستایی از بخاری استفاده نمی‌کنیم و سیستم های گرمایشی مدارس بهینه‌سازی شده‌اند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

بیش از ۱۱ هزار دانش آموز مریوانی علیه کرونا واکسینه شدند

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مریوان گفت: بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش آموز این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

محمدرضا وینسفهان اظهار داشت: از مجموع ۴۴ هزار دانش آموزی که برای سال تحصیلی جدید در شهرستان مریوان ثبت نام کرده بودند ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش آموز واکس کرونا تزریق کردند.

وی افزود:‌ تاکنون ۶۱  درصد دانش آموزان ۱۲ سال و بالاتر شهرستان مریوان واکسن کرونا دریافت کرده اند و تزریق واکسن کرونا برای سایر دانش اموزان باقی مانده در حال انجام است

مدیر اداره آموزش و پرورش مریوان با بیان اینکه شرط حضور دانش آموزان و معلمان در کلاس های درس داشتن کارت واکسیناسیون است گفت:‌ جهت بازگشایی تدریجی مدارس پس از اخذ مجوز کتبی فعالیت حضوری واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ سال و بالاتر و کلیه پرسنل مدرسه از الزامات و ضروریات فعالیت حضوری مدارس است.

وی یادآور شد: اولیای دانش آموزان ضروری است جهت ایجاد واکسیناسیون عمومی و استفاده دانش آموزان از کلاس های حضوری زمینه انجام واکسیناسیون تمام دانش آموزان ۱۲ سال و بالاتر را فراهم کنند.

وینسفهان تاکید کرد: باتوجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از حضور افرادی که فاقد کارت واکسیناسیون هستند در مدرسه و کلاس های حضوری درس ممانعت به عمل خواهد آمد لذا ضروری است که دانش آموزان و معلمان واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا چنانچه معلم و یا دانش آموزی فاقد کارت واکسیناسیون باشد در صورتی اجازه حضور در مدرسه را دارد که هر ۴۸ ساعت یک بار نتیجه تست منفی کرونا PCR را کتبا به مدرسه ارائه دهد که این امر نیز مستلزم صرف هزینه است.

وی افزود: با توجه به بررسی های به عمل آمده سطح واکسیناسیون مدارس در حدی که واکسینه عمومی ایجاد کند باید بیش از ۸۰ درصد باشد، لذا ضروری است مدیران مدارس به طرق مختلف و با اطلاع رسانی و توجیه کامل با اقدامات بایسته زمینه تزریق کامل و صددرصدی دانش آموزان را فراهم و حداقل بالای ۸۰ درصد واکسن را جهت فعالیت حضوری در مدرسه فراهم کنند.

 ۴۴ هزار دانش آموز مریوانی در سال تحصیلی جاری در ۴۲۹ مدرسه با یک هزار و ۶۳۵ کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

برچسب‌ها کردستان واکسن کووید 19 واکسن معلم دانش‌آموزان بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان واکسن کووید 19 واکسن کردستان واکسن کووید 19 واکسن معلم دانش آموزان بیجار بازگشایی مدارس هزار دانش آموز شهرستان بیجار اداره آموزش دانش آموزان واکسن کرونا کلاس درس درصد دوز ۱۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند