Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@00:34:18 GMT

راه‌اندازی ۸ هزار شغل برکت در پایتخت صنعتی ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۶۲۰۰

راه‌اندازی ۸ هزار شغل برکت در پایتخت صنعتی ایران

تعداد مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی تا پایان امسال به ۸ هزار شغل می‌رسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره فعالیت‌های این بنیاد در استان مرکزی توضیح داد: تا پایان سال جاری تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد در استان مرکزی به بیش از 2 هزار و 600 طرح می‌رسد که ایجاد فرصت‌های شغلی برای 8 هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضی نیازی افزود: بنیاد برکت راه‌اندازی یک‌هزار و 370 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را تا پایان سال جاری در مناطق روستایی و محروم استان مرکزی در دستور کار دارد که از این تعداد، تا به امروز 500 طرح به بهره‌برداری رسیده است.
وی درباره اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی در سال‌های گذشته نیز گفت: در سال‌های 98 و 99 به ترتیب 259 و یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم به بهره‌برداری رسیده که با یک‌هزار و 370 طرح در دست اقدام امسال، در مجموع به 2 هزار و 600 طرح می‌رسد.
نیازی افزود: راه‌اندازی این طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور باعث ایجاد 8 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در حوزه مشاغل خرد و خانگی در استان مرکزی می‌شود.
به گفته معاون توسعه اشتغال‌ اجتماع‌محور بنیاد برکت، 8 مجری و تسهیل‌گر این بنیاد در مناطق محروم و روستایی استان مرکزی اقدام به شناسایی، اهلیت‌سنجی و معرفی متقاضیان اشتغال می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: 90 روستا و پنج شهرستان خمین، زرندیه، اراک، ساوه و محلات در استان مرکزی تحت پوشش فعالیت‌ها و اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.
نیازی با تاکید بر تمرکز بر حوزه پوشاک در مشاغل ایجادشده برای امسال گفت: با توجه به این موضوع که بیشترین واحدهای تولید پوشاک در مرکز کشور قرار دارند و امکان توزیع محصولات به نقاط دیگر فراهم است، عمده مشاغل ایجاد شده در استان مرکزی به این حوزه اختصاص دارد.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت یادآور شد: علاوه بر حوزه پوشاک، در سال‌های گذشته مشاغل دیگری در رسته‌های کشاورزی، پرورش محصولات گلخانه‌ای و خدمات  در مناطق محروم استان ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در راس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.
نیازی در پایان اظهار داشت: بنیاد برکت تا به امروز 135 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را با حجم کل‌ سرمایه‌گذاری 135 هزار میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغال برای 405 هزار نفر در مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته کشور راه‌اندازی کرده است.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 4 هزار و 103 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری 4 هزار و 286 میلیارد ریالی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان مرکزی به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اشتغال زایی اجتماع محور اجتماع محور بنیاد طرح اشتغال زایی استان مرکزی مناطق محروم بنیاد برکت راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی جداول بودجه در کمیسیون تلفیق به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول، اظهار کرد: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، بخش دوم لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و نمایندگان در کمیسیون تلفیق به بررسی آن پرداختند. با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده و منطبق با احکام و تبصره‌ها است و از طرف دیگر به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

وی افزود: در جداول ۷۵ همت اوراق نیاز شده بود که آن را برگرداندیم، همچنین مالیات در برخی استان‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود که آن را تعدیل کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: برای نخستین بار است که مجلس شورای اسلامی جداول را بررسی می‌کند این تجربه اول است با توجه به این‌که سقف منابع بسته شده ما مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را از محل جابه‌جایی ردیف‌ها اجرایی کردیم نمونه آن تقویت نیروهای مسلح است که رشد خوبی اعمال شد.

وی گفت: اعتباراتی برای حوزه فرهنگی پیش‌بینی شد، برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز اعتباراتی آمده است به موضوع ورزش، آسیب‌های اجتماعی، قانون جوانی جمعیت و راهیان نور نیز توجه شده است. برای حوزه آموزش و پرورش جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفت تا ترمیم حقوقی برای خدمت‌گزاران این حوزه و فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با بیان این‌که در حوزه سلامت پیشنهادهای کمیسیون بهداشت و درمان اعمال شد، گفت: طرح‌هایی که در جدول ۲۰ حذف شده بود را برای استان‌ها آوردیم و اعتباراتی نیز تخصیص پیدا کرد. در حوزه بهسازی روستاها و پرداخت طلب راه‌های روستایی، همچنین ساخت منازل در فراجا و کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اعتباراتی مدنظر قرار گرفت.

کد خبر 749011

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد