Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمت‌الله نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: اجرای طرح ارز ۴۲۰۰ تومانی با هدف تعادل قیمت در بازار و افزایش توان قدرت خرید مصرف‌کننده طراحی شد اما‌متاسفانه در مسیر اجرا دچار انحراف شده و سبب ایجاد رانت‌خواری در کشور شد.

وی تصریح کرد: در این طرح قرار بود‌ قیمت تمام‌شده تولیدات برای تولیدکننده مناسب بوده و هزینه‌های تولید کاهش یابد تا قیمت کالاهای اساسی و تولیدات به گونه‌ای باشد که مصرف‌کننده توان قدرت خرید را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بستر لازم در هدفمندی یارانه‌ها برای افزایش قدرت خرید مردم فراهم شد اما اجرا آن‌کارشناسی نبود و امروزه با وجود تورم و گرانی دو سال اخیر اگر مبلغ یارانه به ۱۵۰ هزار تومان هم برسد اثر ملموسی در زندگی‌ مردم نخواهد داشت.

وی ادامه دهد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید با یک ساختار جایگزین کارشناسی شده انجام شده و به نفع مردم باشد.

نوروزی گفت: باید در این خصوص کمیته‌ای متشکل از وزارت اقتصاد، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و دیگر ارگان‌های مرتبط تشکیل شده و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و راهکارهای عملی در راستای کاهش مشکلات اقتصادی مردم، ثبات قیمت کالاهای اساسی در بازار و دیگر موارد به صورت کارشناسی و دقیق مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد  پرداخت یارانه نقدی به مردم تورم‌زا بوده و سبب افزایش بی‌رویه کالاها در بازار شود بنابراین معتقدم این یارانه در قالب بن‌کارت‌های اعتباری می‌تواند بهترین راهکار در راستای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد.

نوروزی ابراز کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور سبب فعال شدن شرکت‌های صوری شده و منفعت این ارز تنها به دلالان، واسطه‌ها و یک عده افراد خاص رسیده و عملا مردم و تولیدکنندگان نفعی از آن نمی‌برند.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: هدفمندی یارانه ها قدرت خرید ارز رحمت الله نوروزی خبرگزاری فارس گلستان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کاهش مشکلات اقتصادی مردم ارز ۴۲۰۰ تومانی قدرت خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، هر اسکناس دلار امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با رشد ۱۲۳ تومانی نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت)، ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۱۴ تومان افزایش نسبت به پنجشنبه، ۴۱ هزار و ۴۹۱ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۵۱۸ تومانی به ۴۷ هزار و ۸۴۴ تومان و حواله آن با افزایش ۴۸۳ تومانی، ۴۴ هزار و ۶۷۲ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با افزایش ۳۴ تومانی قیمت، به ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و حواله درهم نیز با ۳۱ تومان رشد قیمت، ۱۱ هزار و ۲۹۸ تومان معامله شد.

 

دیگر خبرها

  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ 
  • آخرین مهلت استفاده از کلابرگ