Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@20:41:52 GMT

قیمت بلیت هواپیما کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۷۰۳۵

کاهش قیمت بلیت هواپیما به عنوان وعده وزیر راه وشهرسازی یکی از موضوعاتی است که این روز‌ها دنبال می‌شود که البته به گفته مسئولان این وزارتخانه به زودی این اتفاق خواهد افتاد و با ایرلاین‌های گرانفروش برخورد خواهد شد.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: در پی پیگیری‌ها درباره انتظار مردم برای کاهش قیمت بلیت هواپیما در پرواز‌های داخلی به دلیل برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی مانند محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر و البته بر اساس وعده رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستم قاسمی –وزیر راه و شهرسازی- ماه گذشته و در در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، مبنی بر اینکه چرا تاکنون تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص نشده است و ایرلاین‌ها بدون داشتن مصوبه و اختیار قانونی اقدام به افزایش نرخ پرواز‌های داخلی کرده اند؟ اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پرواز‌های داخلی افزایش یافته بود که امیدواریم با بهبود شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن این محدودیت بتوانیم قیمت بلیت هواپیما را تعدیل کنیم.

وی افزود: محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اتفاق افتاده است که هم اکنون در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بحث و بررسی برای اعمال تغییرات در این پروتکل‌ها هستیم.

گرچه پروتکل‌های جدیدی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب و ابلاغ شد و بر اساس آن مقرر شد محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پرواز‌های داخلی از ابتدای آذر ماه برداشته شود و از حالا بسیاری از ایرلاین‌های این پروتکل‌های جدید را اجرا کرده‌اند، اما قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا نکرده است.

در پی این تغییر و تحولات در پروتکل‌های کرونایی، مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند که به دنبال کاهش قیمت بلیت هواپیما هستند. شهرام آدم نژاد –معاون وزیر راه و شهرسازی- روز گذشته در این باره اظهار کرد: با توجه به این کار که ظرفیت پذیرش مسافر در پرواز‌های داخلی افزایش یافته، شورای عالی هواپیمایی تشکیل شده و درباره نرخ تصمیم‌گیری خواهد کرد و انتظار داریم تغییراتی در نرخ بلیت هم شاهد باشیم و طبیعی است در جهت کاهش قیمت این جلسات برگزار خواهد شد.

البته بر اساس پیگیری‌ها و اطلاعات بدست آمده از وزارت راه‌وشهرسازی از هفته آینده قرار است با گرانفروشان بلیت هواپیما برخورد جدی و قانونی شود و وزارت راه وشهرسازی و سازمان هواپیمایی به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: بلاتکلیفی مردم در میان گران فروشی ادامه‌دار ایرلاین‌ها

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبار اقتصادی بلیت هواپیما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بلیت هواپیما پرواز های داخلی قیمت بلیت هواپیما راه و شهرسازی ایرلاین ها وزیر راه پروتکل ها کاهش قیمت ۶۰ درصدی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی پروژه‌های پیشران استان هرمزگان، درمان، آب و مسکن را سه اولویت و تعهد اصلی دولت در استان هرمزگان معرفی کرد و اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم تا پایان سال جاری به تعهدات خود در این حوزه‌ها عمل کرده و پروژه‌های در دست اقدام را تحویل مردم استان کنیم.

وی افزود: پیشبرد پروژه‌های پیشران در استان موفقیت آمیز بوده که راز موفقیت و پیشرفت آن را باید استفاده از منابع اعتباری ترکیبی بدانیم.

دوستی بیان‌کرد: در سال جاری نیز از منابع اعتباری را به کمک پروژه‌های پیشران استان خواهیم آورد تا سرعت رشد و توسعه در استان مضاعف شود.

استاندار هرمزگان، اعتبارات داخلی استان، منابع حاصله از مولدسازی، تسهیلات، بانکی، کمک‌های فنی و اعتباری استانداری و اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری را از جمله منابع قابل اتکا در پیشبرد اهداف معرفی کرد و گفت: با این وجود باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، مشارکت خیرین و منابع مسئولیت‌های اجتماعی را نیز برای اتمام پروژه‌های اولویت دار به کمک بگیریم.

دوستی با تاکید بر لزوم توجه مدیران به برنامه‌های زمانبندی در پیشبرد پروژه‌های پیشران، گفت: تکمیل دو بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی میناب و ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس از جمله پروژه‌های مهمی هستند که باید طبق برنامه زمانبندی با هدف ارتقای سرانه تخت‌های بیمارستانی انجام شوند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ریسک زدایی از سرمایه‌گذاری در حوزه دریا تاکید کرد و گفت: چنانچه با استفاده ابزارهای مختلف، ریسک موجود در حوزه اقتصاد دریا پوشش داده نشود این حوزه مؤکد توسط مقام معظم رهبری مغفول خواهد ماند و به طور مطلوب فعال نخواهد شد.

وی تاکیدکرد: به جهت از بین‌بردن ترس تاریخی مردم ایران برای ورود به حوزه دریا لازم است با روش‌های مختلف ریسک این حوزه پوشش داده شود تا راه برای همگان باز شود.

کد خبر 6096341

دیگر خبرها

  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • بلیط فروشی بازی استقلال و ذوب آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت