Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:27:29 GMT

انتظارات بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۷۲۹۹

انتظارات بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت

علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سطح انتظار بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از دولت جدید برای کاهش و رفع مشکلات موجود و برآوردن درخواست‌هایی که سالیان متمادی برای آنها خون دل خورده‌اند بالاست و خوشبختانه نشانه‌هایی از این عزم و تلاش را شاهد هستیم. اگر چه از گوشه کنار اخبار و گزارش‌های ناامید کننده‌ای به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمونه اخیر آن زمزمه ابطال مصوبه پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی است که متأسفانه بذر ناامیدی و یاس را در دل بازنشستگان و مستمری بگیران پراکنده می‌کند و همچنین بحث واگذاری بانک عامل، اینکه دیواری کوتاه‌تر از دیوار بازنشستگان و مستمری بگیران گیر نمی‌آورند مایه تأسف است. یک روز می‌گویند متناسب سازی تورم زا است و یک روز دیگر پرداخت بدهی دولت به سازمان را به اما و اگر می‌کشانند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی ادامه داد: این بحث در تضاد با اهداف و برنامه‌های دولت است. نباید با بی تدبیری زمینه اعتراض و دل مشغولی بازنشستگان را فراهم کنند. این آرامش و صبوری بازنشستگان که با حداقل‌ها می‌سازند را باید به عنوان یک ظرفیت برای رفع مشکلات قدر بدانیم.

وی گفت: معتقد هستیم بازگشت شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) به آغوش سازمان که اندوخته و پشتوانه اقتصادی بین نسلی و حاصل خون دل خوردن تک تک مستمری بگیران است اتفاق بسیار خوبی است. این گاهی ارزشمند بود و امیدواریم سرآغاز تحولات دیگر باشد. از ریزبینی و تدبیر وزیر رفاه و سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کمال تشکر را داریم. حتماً از این ظرفیت برای تقویت معیشت و رفع نیازمندی‌های بازنشستگان استفاده خواهیم کرد.

بیات تاکید کرد: شستا ظرفیت پاسخگویی و کمک به تأمین نیازهای اساسی بازنشستگان از جمله در حوزه وسایل خانگی با تخفیف ویژه را دارد. موضوع اعطای ۳ درصد از سهام شستا به بازنشستگان که در هیأت دولت قبلی متوقف ماند را پیگیری خواهیم کرد.

به گفته وی، امیدوار هستیم در تداوم گام اول که همان بازگشت شستا به جایگاه اصلی خود بود، زمینه عضویت نماینده بازنشستگان در ارکان اصلی سازمان به ویژه هیأت امنا فراهم شود تا مدافع حقوق جامعه وسیع تحت پوشش خود باشیم.

بیات در خصوص تعامل با وزارت رفاه گفت: همراهی و تعامل بسیار خوبی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی داریم و در حال پیشبرد امور و اولویت‌های مربوط به بازنشستگان هستیم. قول‌هایی از مسئولان سازمان و وزارت خانه برای تحقق درخواست‌هایمان گرفته‌ایم که انشاالله پیگیر خواهیم بود.

کد خبر 5345894

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر بیات بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی شهرداری تهران شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی بازگشایی مدارس پیش بینی وضعیت هوا علیرضا زاکانی قوه قضاییه شهرداری منطقه 14 تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یوم الله 13 آبان وزارت آموزش و پرورش شهر تهران بارش باران غلامحسین محسنی اژه ای مستمری بگیران تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت و بانک مرکزی برنامه های مدون و شفافی در خصوص تامین ارز واردات برای بخش های دولتی و خصوصی دارند، اما این کافی نیست. تخصیص منابع ارزی باید به گونه ای باشد که فعالان و تولیدکنندگان واقعی کشور به یک اندازه بهره‌مند شوند. - اخبار اقتصادی -

ولی اله منصوری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص اقدامات بانک مرکزی در حمایت از تولید طی یکسال گذشته اظهار داشت: مطمئنا حمایت از تولید جزو اهداف اصلی اقتصادی دولت و بانک مرکزی است که در یکسال اخیر هم شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه بودیم، اما معتقدم که هنوز کافی نیست و فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به پیش‌بینی 3.2 همت تسهیلات قرض‌الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: به تازگی خبرهایی از تمهیدات ویژه بانک مرکزی برای حمایت از «شرکت‌های دانش بنیان» در سال جاری منتشر شده که جای خوشحالی و امیدواری است. گویا شبکه بانکی در قالب قانون بودجه سال جاری مکلف شده به میزان 3.2 همت از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد که این تصمیم، قابل تحسین است.

این فعال اقتصادی افزود: بانک مرکزی در سال گذشته نیز گام های مثبت و بزرگی در این حوزه برداشت؛ بطوریکه شبکه بانکی بیش از 230 همت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرد که نسبت به سال قبل رشد 61 درصدی را نشان می دهد. این موضوع نشانگر نگاه ویژه دولت و بانک مرکزی به شرکت های دانش بنیان است که باید تا حد توان و امکان از آن حمایت شود.

منصوری با تاکید بر لزوم حمایت عادلانه از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در فرایند تامین منابع ارزی گفت: دولت و بانک مرکزی برنامه های مدون و شفافی در خصوص تامین ارز واردات برای بخش های دولتی و خصوصی دارند، اما این کافی نیست. در واقع تخصیص منابع ارزی باید به گونه ای صورت گیرد که فعالان و تولیدکنندگان واقعی کشور به یک اندازه از این شرایط بهره ببرند. هر چند دولت سیزدهم همواره بر اجرای عدالت تاکید و تلاش دارد؛ اما باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهد که فرایند تامین و تخصیص ارز کاملا عادلانه تقسیم و اجرایی شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: بی‌تردید فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و تجار واقعی با رویکرد کمک به اقتصاد کشور وارد میدان شده اند و باید مورد حمایت قرار گیرند. در نتیجه حالا که این تلاشگران اقتصادی آماده کمک به روند تولید و تجارت کشور هستند، دولت و بانک مرکزی هم باید سرعت و جدیت بیشتری در روند تخصیص و تامین ارز رسمی و دولتی به آنها داشته باشد تا در نهایت شاهد رشد و رونق اقتصادی بیشتری باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟