Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان جواد خردمند در آئین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت ملی و زمین مسکن استان زنجان با بیان اینکه از اجرای طرح هوشمند سازی در یگان حفاظت خبر داد و افزود: تلفن ۱۶۵۶ پل ارتباطی با مردم برقرار شده و قبلاً چنین ارتباطی را با مردم نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از فعال شدن مرکز مانیتورینگ به عنوان یک برنامه کشوری خبر داد و گفت: تمام اراضی کشور به صورت آنلاین و با تجهیزات به روز رصد می‌شود، در این زمینه باید گام‌های جدی برداشته شود و تامین تجهیزات فناورانه مورد تاکید است، در برخی از استان‌ها جی پی اس در خودروها و موتور سیکلت ها نصب شده و لحظه به لحظه بازدید از اراضی و جزئیات کنترل و ثبت می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه نقشه برداری حقوقی در یگان حفاظت باید به سمت حرفه‌ای گرایی برود، ادامه داد: ایجاد ساختار نقشه برداری و عمران هم در برنامه ما پیش‌بینی شده است.
خردمند با بیان اینکه فرمانده سابق یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان زنجان اقدامات خوبی را طی سه سال گذشته در استان داشتند، گفت: ۲۴۴ متصرف شناسایی شده که از این تعداد ۲۱۴ نفر به مرجع حقوقی معرفی شدند.
شناسایی ۴۸ هزار متصرف اراضی در کشور
 فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه طرح راستی آزمایی در خصوص طرح هوشمند سازی نظارت و کنترل از اراضی را ابلاغ کردیم، افزود: در کشور ۴۸ هزار متصرف شناسایی شده و با اینکه ۴۳ سال از انقلاب می‌گذرد تاکنون  سراغی از  این افراد گرفته نشده بود در حالی که در اراضی دولت تصرف کرده بودند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، سیاست مجموعه را استفاده از ظرفیت نیروهای جوان اعلام کرد و بیان داشت: ۳۵ اداره کل و ۳۵ فرمانده یگان حفاظت ملی زمین و مسکن داریم و فرمانده یگان ۳۰ استان تغییر یافته و از نیروهای جوان استفاده شده است.
خردمند بر لزوم تقویت ارتباط مستمر و قوی با پلیس پیشگیری تاکید کرد و افزود: تعامل باعث می‌شود تا بتوانیم از تصرفات اراضی ملی مسکن جلوگیری کنیم و در این راستا می‌بایست فرمانده جدید یگان حفاظت زمین و مسکن استان زنجان از تجربیات فرمانده سابق این یگان استفاده کند.
وی افزود: هوشمندسازی نظارت بر اراضی از دیگر اقدامات شکل گرفته در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن است و با کمک فناوری نوین تمامی اطلاعات ثبت و از راه دور نیز می‌توان این اراضی را تحت کنترل قرار دارد.

ضرورت استفاده از ابزار تبلت و تکنولوژی در حفاظت از اراضی ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: مجموعه یگان حفاظت ملی زمین و مسکن در استان زنجان فعالیت و اقدامات خوبی را طی چند سال گذشته انجام داده است.

مسعود بیات منش با تاکید بر اینکه اداره راه و شهرسازی استان زنجان متولی حفاظت و نگهداری املاک دولتی در داخل محدوده شهرها و در حریم شهرها است، اظهار کرد: از زمان تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان زنجان تاکنون سانتی متری از اراضی ملی به پرونده تصرفات اضافه نشده است و این یگان در نگهداری و حراست از اراضی ملی پیگیر بوده و از تصرفات معانت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه موضوع ضابط قضایی یک حمایت قضایی از همکاران یگان حفاظت ملی زمین و مسکن است، ابراز داشت: تحقق این مهم قدرت و اعتبار همکاران در یگان را افزایش می‌دهد و فعالیت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص ورود به جلوگیری از زمین خواری بیشتر می‌شود.

بیات منش با بیان اینکه اهمیت دادن به حمایت قضایی از یگان باعث می‌شود تا خادمین در حوزه املاک و مسکن خیال شان راحت باشد، ابراز داشت: این مهم امنیت خاطری برای اداره کل راه و شهرسازی استان است تا دغدغه حفاظت از اراضی را نداشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بر لزوم تکمیل شدن فرآیند حفاظت فنی و استفاده از ابزار تبلت و تکنولوژی در حفاظت از اراضی ملی تاکید کرد و افزود: پیشنهاد مشخص این اداره اضافه شدن کارشناسان حقوقی و نقشه بردار در چارت یگان است.

وی با بیان اینکه چابکی در حوزه فنی و حقوقی در بخش خصوصی زیاد است، گفت: چابکی در حوزه فنی و حقوقی در سیستم اداری وجود ندارد و در این میان می‌توان با تمهیداتی از ظرفیت شرکتهای انتظامی که در استان وجود دارد در مباحث حقوقی از توانمندی آنها استفاده کرده و بحث بازنگری در شرح خدمات شرکتها اتفاق بیفتد.

بیات منش بر لزوم تقویت هم افزایی و استفاده از توان یگان در دفاع از پرونده‌ها استفاده شود تاکید کرد و گفت: باید از توان یگان در دفاع از پرونده‌های تصرف اراضی ملی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم این یگان در بحث پیشگیری و رفع تصرف و حفاظت از اراضی دولتی بتواند موفق عمل کند، افزود: با توجه به گستردگی اراضی در استان شناخت این اراضی سخت بود ولی با تشکیل یگان، حراست و حفاظت روند شناخت اراضی تقویت شده و باید این مهم بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها سازمان ملی زمین و مسکن زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملی زمین و مسکن زنجان سازمان ملی زمین و مسکن زنجان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن راه و شهرسازی استان زنجان فرمانده یگان حفاظت ملی زمین و مسکن حفاظت از اراضی یگان حفاظت ملی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟

 به گزارش تابناک، دانشجو نوشت: سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

او توضیح داد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • دستگیری سارقان کابل‌ های مترو تهران
  • دستگیری سارقان کابل‌های مترو
  • سرقت میلیاردی از مترو تهران
  • دستگیری باند سارقان کابل‌های مترو