Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بسیاری از رسانه‌های عرب‌زبان همزمان با آغاز رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران، این رزمایش را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده‌ و اغلب رزمایش مذکور را به از سرگیری قریب الوقوع مذاکرات هسته‌ای و تنش‌های دریایی اخیر ایران و آمریکا در دریای عمان مرتبط دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه فرامنطقه‌ای «رای‌الیوم» ضمن ترجمه خبر رزمایش مشترک «ذوالفقار ۱۴۰۰» ارتش جمهوری اسلامی ایران به زبان عربی، آن را یک «مانور دریایی گسترده» در تنگه هرمز و دریای عمان توصیف کرد.

وبگاه خبری «عمان دیلی» ضمن انتشار مطلبی درباره رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ اعلام کرد که ارتش این رزمایش را در چارچوب مانورهای نظامی سالانه خود برگزار کرده است.

وبگاه خبری «الخلیج آنلاین» ضمن پوشش اظهارات فرماندهان ارتش ایران درباره این مانور گسترده، عنوان «مانور ذوالفقار ۱۴۰۰ می‌تواند پیامی به کشورهای منطقه باشد» را برای تیتر این مطلب خود انتخاب کرده است.

وبسایت خبری «البلادی» در گزارش خود اعلام کرد که ایران این رزمایش را قبل از ازسرگیری توافقات هسته‌ای و مذاکرات غیرمستقیم با واشنگتن در تاریخ ۲۹ نوامبر در وین انجام می‌دهد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» هم ضمن انتشار مطلبی درباره رزمایش ارتش نوشت: ارتش ایران در این رزمایش، دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارد.

وبسایت «القدس العربی» در این باره نوشت: ارتش ایران هر ساله تمرینات نظامی را در نزدیکی ورودی خلیج فارس برگزار می کند.

شبکه «العربیه» ضمن پوشش گسترده مانور ارتش جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که ایران تنها چند هفته پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای، رزمایشی را در ساحل عمان آغاز کرد.
العربیه در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: این رزمایش در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده آمریکا افزایش یافته است. 
شبکه خبری «الجزیره» گزارش داد که ارتش ایران رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ را بدون مشخص کردن تاریخ پایان آن آغاز کرده است، این در شرایطی است که مذاکرات بین تهران و قدرت‌های جهانی برای ازسرگیری توافق هسته‌ای قرار است تا چند هفته دیگر آغاز شود.

روزنامه «الغد» هم در گزارشی در این خصوص نوشت که رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ در آستانه ازسرگیری مذاکرات هسته ‎ای در کمتر از یک ماه دیگر برگزار می ‎شود.

شبکه خبری «المیادین» هم ضمن پوشش گسترده مانور ذوالفقار ۱۴۰۰ همراه با فیلم‌های و عکس‌های مختلف، اعلام کرد که ارتش ایران در حال انجام مراحل اصلی این مانور است.
المیادین افزود: این مانور پس از اظهارات سردار حسین سلامی در مراسم «روز مبارزه با استکبار جهانی» و اعلام سپاه پاسداران مبنی بر خنثی‌سازی دزدی دریایی آمریکا برای سرقت نفتکش ایرانی در دریای عمان برگزار شده است.

شبکه خبری «ال.بی.سی» لبنان با اشاره به حادثه اخیر رویارویی شناورهای ایران و آمریکا در دریای عمان اعلام کرد که ارتش جمهور اسلامی ایران این مانور را در حاشیه تنش دریایی ایران و آمریکا آغاز کرده است.

مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با نام مقدس یا رسول الله(ص) امروز با حضور گسترده یگان‌های پیاده، زرهی و مکانیزه نیروی زمینی، سامانه‌های پدافندی نیروی پدافند هوایی، شناورهای سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی با پشتیبانی جنگنده‌ها و پهپادهای نیروی هوایی در سواحل مکران آغاز شد.

دریادار سید محمود موسوی در توضیح برخی جزییات مراحل شناسایی، اطلاعاتی و رزمی این رزمایش گفت: عملیات جمع‌آوری اطلاعات الکترونیکی و سیگنالی و ضد الکترونیکی نیروهای مهاجم با استفاده از سامانه‌های شنود و جهت یاب یگان‌های تاکتیکی و ساحلی، با انواع پهپادهای شناسایی ایرانی ابابیل ۳، یسیر، صادق، مهاجر۴ و سیمرغ و انواع هواپیماهای شناسایی شامل P۳F، RF۴ و بویینگ۷۰۷ با موفقیت اجرا شد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۰ ارتش پایداری ارتباطات در فضای مطلق جنگ الکترونیک را از جمله نقاط قوت این رزمایش دانست و افزود: رصد و پایش حریم هوایی کشور و منطقه عمومی رزمایش در پهنه آبی جنوب کشور توسط نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین اجرای آتش توسط سامانه‌های پدافندی برای مقابله با اهداف متخاصم و همچنین اجرای عملیات گشت هوایی توسط خلبانان تیزپرواز و پهپادهای نیروی هوایی ارتش، بخش دیگری از سناریوها است که در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش تمرین خواهد شد.

برچسب‌ها رزمایش ذوالفقار 1400 رسانه های عربی بازتاب در رسانه‌های خارجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رزمایش ذوالفقار 1400 رسانه های عربی بازتاب در رسانه های خارجی رزمایش ذوالفقار 1400 رسانه های عربی بازتاب در رسانه های خارجی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش ایران دریای عمان هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهالی رسانه و تپق‌های زبان معیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این بار در گزارش زبان معیار به جای انتقاد از دیگران، به اصطلاح یک سوزن به خودمان می‌زنیم: خطا‌های برنامه‌های صدا و سیما در به کارگیری واژگان بیگانه به جای معادل‌های صحیح فارسی که وجود دارند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟
  • رسانه عبری زبان: همه دست آوردهایمان بر باد رفته است
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/ برگزاری دو مانور انتخاباتی
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • اهالی رسانه و تپق‌های زبان معیاری