Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ایران در گفت وگو با همتای انگلیسی خود با یادآوری بدهی قدیمی انگلستان به ایران، بازپرداخت این بدهی را حق ملت ایران خوانده و بر لزوم اقدام فوری لندن جهت بازپرداخت هرچه سریع‌تر این بدهی تأکید نمود.

به گزارش برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و لیز تراس وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص مسائل دوجانبه، گفتگوهای وین  و برخی موضوعات منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان در این مکالمه تلفنی ، یادآور شد که بخش اعظم توافقات تجاری میان دو کشور پس از برجام اجرایی نشده‌اند، و ارتقا حجم تجارت و تسهیل مراودات مالی میان دو کشور نیازمند افزایش تحرک و اقدامات لندن است.

دکترامیرعبداللهیان همچنین با یادآوری بدهی قدیمی انگلستان به ایران، بازپرداخت این بدهی را حق ملت ایران خوانده و بر لزوم اقدام فوری لندن جهت بازپرداخت هرچه سریع‌تر این بدهی تأکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص برجام نیز بر مسئولیت آمریکا در به وجود آمدن شرایط کنونی تأکید نموده و تصریح کرد که برخی طرف‌ها نیز با مسئولیت‌ناپذیری و سکوت در برابر اقدامات آمریکا، به بروز وضعیت فعلی دامن زده‌اند. 

دکتر امیر عبداللهیان موفقیت مذاکرات در وین را به رفع تمامی تحریم‌ها، بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان، ارائه تضمین‌های لازم در خصوص اجرایی شدن نتایج گفت‌وگوها و راستی‌آزمایی اقدامات طرف مقابل، منوط دانست. 

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد عادی‌سازی روابط تجاری با ایران یکی از تعهداتی بوده است که طرف مقایل در برجام پذیرفته است و این موضوع باید به نحو کاملی در مذاکرات وین محقق شود.

وزیر خارجه انگلیس نیز در این تماس ابتدا به آرزوی بهبودی فوری وزیر خارجه کشورمان در اثر ابتلا به ویروس کرونا  اشاره و در ادامه ضمن ابراز خرسندی از اعلام تاریخ برگزاری کمیسیون مشترک برجام، سه کشور اروپایی را جهت دستیابی به پیشرفت در مذاکرات، مشتاق و جدی خواند.

در این مکالمه در خصوص برخی موضوعات کنسولی نیز گفت‌وگو شد. 

لزوم ارسال کمک‌های انسان‌دوستان بین‌المللی به مردم افغانستان و اهمیت تشکیل دولت فراگیر در این کشور، وضعیت فاجعه‌بار انسانی در یمن و اهمیت توقف محاصره انسانی این کشور، اهمیت حمایت از ثبات در لبنان و ابراز تاسف از ادامه نقض حقوق بشر در بحرین، از دیگر موضوعات مورد اشاره دکتر امیرعبداللهیان در این مکالمه بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه وزیر خارجه امور خارجه تجارت لندن ملت ایران ایران انگلیس ویروس افغانستان دولت یمن لبنان نقض حقوق امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی‌آبادی با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و دیدار با صالح الخلیفی معاون وزیر تجارت و صنایع قطر اظهار کرد: دولت سیزدهم به ایجاد رابطه عمیق تجاری و اقتصادی با قطر اهتمام ویژه‌ای دارد. امیدواریم که بتوان با همکاری‌های مشترک زندگی صلح‌آمیزی در کنار یکدیگر رقم بزنیم.

وزیر صمت افزود: انتظار داریم این دیدارها در نهایت گامی به جلو باشد و عدد تجارت در سال جاری ۲ برابر افزایش پیدا کند؛ زیرا ایران و قطر هیچ محدودیتی برای تجارت ندارند. همچنین به نظر می‌رسد ایران و قطر بتوانند در کشورهای آفریقایی، عراق و افغانستان سرمایه‌گذاری‌های مشترکی انجام بدهند.

وی حضور قطری‌ها در ایران اکسپو ۲۰۲۴ را فرصتی برای آشنایی بیشتر از توانمندی‌های صادراتی ایران دانست و گفت: خدمات فنی و مهندسی در ایران پیشرفت‌های چشمگیری کرده و می‌توانیم در زمینه تعمیر توربین‌ها و انواع ماشین‌آلات پیچیده (تولید هر کشور) به قطر کمک و پشتیبانی ارائه بدهیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه قطر در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در زمینه حمل و نقل فرودگاهی و ناوگان هوایی انجام داده است، گفت: تمایل داریم که با قطر در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و.... همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد که امکان مسافرت مسافران ایرانی از قطر به سراسر دنیا فراهم شود و ادامه داد: زمینه‌های فراوانی برای کار ایران و قطر وجود دارد؛ به نظر می‌رسد ایران و قطر بتوانند سرمایه‌گذاری‌های مشترکی در آفریقا، عراق و افغانستان داشته باشند.

وی به طرف قطری پیشنهاد داد که از نزدیک از کارخانه‌های صنعتی، گازی و پتروشیمی ایران دیدن کنند.

تمایل قطر برای استفاده از فناوری ایرانی

در ادامه این دیدار صالح الخلیفی معاون وزیر تجارت و صنایع قطر، گفت: ما در این سفر قصد داریم که از فنّاوری ایران در زمینه خودروسازی و صنایع غذایی دیدن کنیم. تاجران همراه ما به اصفهان خواهند رفت و با همتایان خود در اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت‌وگو و تبادل نظر خواهند کرد.

وی با اشاره به نمایشگاه مشترک قطر و ایران، گفت: بندهای ذکر شده در کمیته ایران و قطر بررسی خواهد شد. ما در نهایت چشم‌انداز تجارت با ایران را از طریق سفیر خود در ایران اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 6093255 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت