Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@05:20:07 GMT

یارانه نان سال آینده حذف نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۸۹۰۴

یارانه نان سال آینده حذف نمی‌شود

 سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران امروز در نشست خبری اظهار داشت:  4 میلیون و 534 تن گندم  در کشور تولید شد و برای تامین کسری مورد نیاز واردات انجام و کسری مورد نیاز از این محل تامین شد به طوری که اکنون می توان گفت که نگرانی  برای تامین این محصول در کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ وی درباره وضعیت تامین شکر افزود: یک میلیون و 650 هزار تن تولید داشته ایم و آمار کارخانجات نشان می دهد که تولید شکر پاییزه 52 درصد و در کل 22 درصد افزایش تولید داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: امیدواریم تا خرداد سال آینده مشکلی برای تامین محصول شکر در کشور نداشته باشیم.

*قیمت هر کیلوگرم شکر حداکثر 18 هزار تومان است

وی گفت: رنج قیمت شکر بسته بندی شده در بازار 17 تا 18 هزار تومان است و در صورتی که قیمت ها بالاتر باشد، گران فروشی صورت گرفته است.
گندم مورد نیاز کشور تا پایان سال تأمین شد

* قیمت برنج گران نیست و متناسب با تورم است

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ایجاد تنش در تامین کالای مورد نیاز مردم  در تلاش هستیم گفت: در تامین برنج در سال جاری 6 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته ایم و بازار امروز از آرامش خوبی برخوردار است.

سیف درباره دلایل گرانی برنج در بازار گفت: تعیین قیمت برنج ایرانی در اختیار کشاورزان است و برنج خارجی نیز با توجه به اینکه با ارز نیمایی وارد کشور می شود از شمول قیمت گذاری خارج شده است.

وی اظهار داشت: نرخ رشد برنج در مقایسه با رشد نرخ ارز متعادل بوده است اما شرکت بازرگانی دولتی در حال توزیع برنج برای کنترل قیمت ها است.

این مقام مسئول تاکید کرد: قیمت های  برنج خارجی در بازار نسبت به نرخ تورم گران نیست حتی وارد کنندگان نسبت به قیمت های فعلی برنج خارجی اعتراض دارند و اعلام می کنند که هزینه تمام شده آنها بیشتر است.

وی اظهار داشت: هر کیلوگرم از بهترین برنج شمال بدون شکستگی ممکن است در بازار تا 60 هزار تومان بالا رفته باشد اما در حال حاضر قالب برنج طارم47 تا 48 هزار تومان به فروش می رسد.

سیف گفت: برخی از خبررسانی هایی که درباره قمیت برنج صورت می گیرد جهت دار است؛ در حال حاضر ذخایر راهبردی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: قیمت برنج خارجی بر اساس آمار سازمان حمایت و اصناف  برای هرکیلوگرم برنج هندی 24 تا 26 هزار تومان و پاکستانی 28 تا 31 هزار تومان است که این نرخ های بر اساس هزینه های واردات نرخ متعادلی خواهد بود.

وی همچنین درباره ممنوعیت واردات برنج نیز گفت:ممنوعیت واردات برنج (در فصل برداشت محصول داخلی) یک قانون است و همه باید به قانون احترام گزاریم؛ اگر قرار است تغییری صورت بگیرد باید بر اساس قانون باشد.

*تهاتر برنج با برق ایران و پاکستان

وی درباره تهاتر کالا با کالا با پاکستان گفت:امکان تهاتر برنج با کشورهای مختلف داریم به طوری که امروز در قبال صادرات برق به پاکستان، برنج وارد می شود.

* گندم صنف و صنعت دیگر توسط دولت تامین نمی شود

این مقام مسئول اظهار داشت: بخش عمده ای از گندم مورد نیاز صنف و صنعت را  دیگر دولت و شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین نخواهد کرد، بر این اساس دیگر فعالان این بخش خود باید نسبت به عقد قرارداد با کشاورزان اقدام  کنند و به صورت توافقی آن را خریداری کنند که این امر می تواند منجر به کاهش بار دولت در خرید تضمینی گندم می شود.

* هیچ تصمیمی برای حذف ارز 4200 تومانی روغن تا به امروز گرفته نشده

وی گفت: در حوزه تغییر نرخ ارز هیچ تصمیمی تا به امروز اخذ نشده است و هر آنچه مطرح است در واقع بررسی و مطالعه است؛ این امر نیاز به الزامات قانونی دارد و نظر مقامات و تصمیم گیران قبل از اجرا گرفته می شود.

*یارانه نان برداشته نخواهد شد

وی در ارتباط با امکان حذف یارانه آرد خبازی و نان گفت: یارانه و ارز واردات گندم به واسطه ملاحظات حاکمیتی که دارد حتی مطالعه ای برای حذف آن صورت نگرفته است و قیمت آرد و نان به طور قطع تغییری نخواهد داشت.

وی در پاسخ به ادعای کارخانجات صنایع غذایی مبنی بر کمبود روغن پالم گفت: 340 هزار تن روغن پالم  به کشور آمده است در حالی که کل واردات روغن خام 400 هزار تن است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟

قیمت خودرو امروز، جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلی، هیچ تغییری ندارد. اما در هفته‌ای که گذشت، روند قیمت خودرو چگونه بود؟ در دومین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳، بازار خودرو چه روندی خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودرو امروز، جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلی بازار خودرو هیچ‌گونه تغییری از ابتدای روز ندارد. اما در هفته‌ای که گذشت، قیمت خودرو نوسان چندانی نداشت و اغلب خودرو‌ها در حد بسیار ناچیز، کاهش یافتند.

دلار که مهم‌ترین محرک بازار خودرو محسوب می‌شود، در طول هفته اخیر با شیب جزئی، کاهشی شد که همین موضوع عامل افت قیمت ناچیز خودرو‌های داخلی و مونتاژی بود.

قیمت خودرو‌های داخلی

کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود که نسبت به روز شنبه این هفته، چهار میلیون تومان ارزان‌تر شد و به نرخ ۴۴۱ میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، افت قیمت به نسبت بالایی را از نسبت به ابتدای هفته تجربه کرد. این خودرو ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و با ۷۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی از رقبای پژو پارس در بین محصولات ایران‌خودرو است که در کمال تعجب، افزایش قیمت داشت. این خودرو با رشد ۱۵ میلیون تومانی طی یک هفته به قیمت ۷۷۵ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU ۵ یکی از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که با افت‌وخیزی که در طول هفته داشت، سرانجام با همان نرخ ۸۸۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودرو‌های مونتاژی

جک J ۴ آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای روند معاملات شنبه ۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۸۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X ۳۳ کراس یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X ۲۲ Pro به شمار می‌رود که تنها پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشته و با یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S ۵ نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور افت ۱۰ میلیون تومانی را از ابتدای هفته به ثبت رساند و با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره یکی از کراس‌اوور‌های محبوب بهمن موتور است که این محصول نیز همانند دیگر خودرو‌های بازار ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر و با نرخ یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومانی هفته گذشته به فروش می‌رسد.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو بیان کرد: افت‌وخیز نرخ ارز و شرایط به نسبت ناپایدار اقتصادی، باعث شد تا بسیاری از مصرف‌کنندگان و افرادی که به فکر سرمایه‌گذاری در بازار خودرو هستند، برای خرید خودرو دست نگه دارند. اگرچه نرخ ارز و به تبع از آن، قیمت خودرو هم بالا رفته است، اما در بازار هیچ اتفاقی مبنی‌بر رونق دوباره مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که این رکود همچنان ادامه‌دار باشد و می‌توان این نوید را داد که بازار خودرو حداقل تا چند ماه آینده، بازاری برای سرمایه‌گذاری نخواهد بود. چرا که سرمایه‌گذاران متوجه شدند که بازار خودرو، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست. هفته آینده نیز به نظر می‌رسد که رکود فوق، ادامه‌دار باشد و تنها شرکت‌های خودروساز هستند که می‌توانند با راه‌اندازی فروش اقساطی، خریداران را به سمت خود جذب کنند.

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟