Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:09:23 GMT

تصمیمات سه سال گذشته قم بر مبنای خرد جمعی بود

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۸۹۴۰

تصمیمات سه سال گذشته قم بر مبنای خرد جمعی بود

بهرام سرمست روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید قم، افزود: امروز که دوران مسوولیت سه ساله بنده در استان قم به پایان می رسد جا دارد که از حمایت و رهنمودهای مراجع تقلید و علمای حوزه قدردانی نمایم.

وی اظهار داشت: امروز که این مسوولیت را به استاندار جدید واگذار می کنم بسیار خداوند متعال را شاکر هستم؛ اگر توفیقی در قم بوده بخاطر همکاری و همدلی در تمام ارکان مدیریتی استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست یادآور شد: شیوع کرونا در کنار تحریم های خارجی دو مشکل مهم کشور و استان قم طی سه سال گذشته بود و از همان روز اول شیوع کرونا تصمیمات کارآمدی اتخاذ و تصمیمات ستاد استانی قم به الگویی در ستاد ملی تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شیوع کرونا ۱۱۱ جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا تشکیل و یک هزار و ۳۰۰ مصوبه طی آن تصویب شد که ۹۰ درصد آنها عملیاتی شده است.

وی بیان داشت: استاندار جدید یکی از دوستان و همکاران من می باشد و حتی در شورای تامین نیز تمام تصمیمات ما مبتنی بر خرد جمعی بوده و دستگاه قضایی و سپاه استان پشتیبانی و همدلی مثال زدنی با مدیریت استان داشتند.

استاندار سابق قم گفت: به اعتقاد ما شهر قم یک کلانشهر بین المللی است و تمام اتفاقات آن در سطح بین الملل دارای اهمیت و تاثیرگذاری است.

وی ابراز کرد: استان قم دارای ظرفیت های آشکار و پنهان زیادی است و هنر مدیریت این است که ظرفیت های پنهان را فعال کند. ظرفیت های پنهان مردمی در سیل سال ۹۸ و دوران شیوع بیماری کرونا به نحو شایسته ای فعال شدند.

سرمست افزود: در طول دوران شیوع بیماری کرونا ۳ مرکز درمانی جدید در این استان راه اندازی شد و ظرفیت تخت های درمانی قم با جهش قابل توجهی همراه شد.

وی یادآور شد: با حمایت از بخش تولید و صنعت امروز استان قم از نظر امنیت سرمایه گذاری در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است.

استاندار سابق قم اظهار داشت: طی سه سال گذشته، اولویت خود را بر حمایت از تولید و صنعت گذاشتم و تابستان سال جاری این استان نرخ بیکاری تک رقمی را تجربه کرد.

سرمست بیان کرد: امروز در برخی از واحدهای تولیدی با کمبود کارگر روبه رو هستیم و اجازه ندادیم که چرخ واحدهای صنعتی از حرکت بایستد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد اقتصاد قم بر مبنای خدمات و گردشگری تعریف شده و به دلیل زمان طولانی درگیری با بیماری کرونا این استان خسارت های سنگینی را متحمل شده است.

استاندار سابق قم یادآور شد: تعامل و هماهنگی که در این مدت بین مدیریت شهری و استانداری ایجاد شد بسیار مطلوب بود و سیاست اصلی استان در این رابطه بر اصل پشتیبانی بود. من در طول سه سال گذشته در اختلافات بخش خصوصی و دولت طرفدار بخش خصوصی و در اختلافات بین استانداری و نهاد شهرداری همیشه یاور نهاد مردمی و شورای شهر بودم.

سرمست تصریح کرد: طی ۶ ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه گذشته حجم صادرات استان ۲ برابر شده است و در طول سه سال گذشته اجازه ندادیم حتی یک کارگر بیکار شود یا واحدی به ورطه تعطیلی کشیده شود. در ۳ سال گذشته ۷۲ واحد راکد و نیمه راکد را به مدار تولید بازگرداندیم.

استاندار سابق قم گفت: در این مدت یکهزار و ۳۰۰ هکتار به شهرک های صنعتی استان افزوده شد و کمبود زیرساخت این شهرک ها بهبود یافته است. از استاندار جدید درخواست دارم از ظرفیت پساب برای توسعه صنعتی این استان استفاده بهینه کند.

هیات وزیران روز چهارشنبه هفته گذشته پس از بررسی سوابق و برنامه های سید محمد تقی شاهچراغی، به او  به عنوان استاندار قم رای اعتماد دادند.

شاهچراغی متولد ۱۳۴۰ است که بعد از اتمام دوره دبیرستان و اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه قم شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده و پس از مدت کوتاهی بعنوان یکی از فرماندهان لشکر همیشه پیروز ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) در کنار بزرگانی چون شهید زین‌الدین به دفاع از کشور پرداخت.

استاندار جدید قم، پس از دفاع مقدس نیز سابقه فرماندهی سپاه‌ استان‌های سمنان، گلستان، مرکزی، مازندران و استان تهران را در کارنامه دارد و از مهرماه ۱۳۹۷ تاکنون نیز فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم را بر عهده داشته است.

شاهچراغی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است، در خردادماه سال جاری با پیشنهاد سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت رهبر معظم انقلاب و به پاس قدردانی از تلاش و عملکرد جهادی کارکنان نیروهای مسلح در پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در قم، از سوی فرمانده معظم کل قوا مورد تشویق قرار گرفت.

همچنین «بهرام سرمست» استاندار سابق قم متولد بناب در استان آذربایجان شرقی و دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی است که پیش از استانداری قم، مسئولیت مدیرکل سیاسی وزارت کشور را در کارنامه خود دارد؛ وی پیش از آن و در دولت یازدهم مسئولیت مدیرکلی سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران را برعهده داشته است.

برچسب‌ها قم استانداری قم بهرام سرمست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم استانداری قم بهرام سرمست قم استانداری قم بهرام سرمست استاندار سابق قم استاندار جدید بیماری کرونا سه سال گذشته استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنایت های این رژیم در غزه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در نوار غزه تاکید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که ارتش این رژیم تا پیروزی در جنگ ادامه خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون اشاره به کشتار زنان و کودکان در غزه، گفت که این رژیم هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری لاهه برای تضعیف حق اساسی خود را نمی پذیرد.

نتانیاهو، با اشاره به احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری لاهه مدعی شد: تهدید علیه نظامیان ارتش و شخصیت‌های عمومی ما در اسرائیل رسواکننده است.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • ببینید | انتقاد حمید درخشان از تصمیمات اوسمار؛ غافلگیر شدیم!
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد