Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق زیباکلام به انتقادات از حضور سفیر فرانسه در منزلش در یادداشتی نوشت: بعد از پُستِ میهمانی سفیر فرانسه و تصویرِمربوطه، تعدادِ زیادی پیام برایم آمده که آیا آن تصویر حقیقت دارد، جعلی وفتوشاپ نیست؟ برخی ازپیامها جنبه پرسش ندارند و من را متهم به جاسوسی، وطن فروشی، مزدوری بیگانگان و...کرده بودند. من البته به این گونه کامنتها عادت دارم وچیز جدیدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه مایه شگفتی‌ام شد تماس و پیامهای برخی از عزیزان بود که دوستشان دارم و برایم محترم هستند.آنان ناباورانه پرسیده بودند که آیا داستان حقیقت دارد؟

من واقعاً متحیرم و نمیتوانم درک کنم که در دعوت از سفیرِ محترم فرانسه و همسرشان، من مرتکبِ کدام خیانت عظما شده‌ام؟ سالهاست که بسیاری ازسفرایِ کشورهایِ غربی خواهان دیدار با بنده بوده‌اند. بعضاً میامدند به دفترم در دانشگاه، بعضا میبردمشان برای نهار به رستوران صفا میدان انقلاب که با صاحبش آشنا هستم، بعضاً میامدند منزلم وبعضاً هم من به سفارتشان میروم.

بمجرد دریافت تقاضای دیدار،بلافاصله هم نامه کتبی به وزارتخانه‌های اطلاعات و خارجه مینویسم و خودم هم نامه‌هارا با پست سفارشی برایشان ارسال میکنم. آنها هم هرگز گفته‌اند که ملاقات نداشته باش، یا بعدش نپرسیده‌اند که گفتگوها چه بود؟

اوائل میپرسیدم که چرا سفیرانگلستان، سوئد، دانمارک، ژاپن، آلمان یا فرانسه مرا انتخاب کرده‌اند؟ و پاسخ این میبود که بخش مطبوعات سفارت، خلاصه مطالب مطبوعات را برای سفیر روزانه ترجمه میکنند و توجه سفیر یا کاردار اینگونه بمن جلب شده. ممکن هم هست دروغ میگویند وهمانطورکه مقامات انگلستان به کلنل آیرونساید و شاهپور ریپورترفراماسون دستور داده بودند به رضاخان نزدیک شوند، نزدیکی با من هم به همان انگیزه ها صورت میگیرد وخودم خبر ندارم. یکسری هم نوشته بودند که چه زندگی اشرافی.من نمیدانم چه چیزِ اَشرافی درآن تصویر وجود دارد؟

مشکل درجای دیگری است.در فرهنگ غلط و ریاکارانه ارج نهادن به فقر، محرومیت و مستضعف بودن است که بعد ازانقلاب رواج پیدا کرده. فرهنگی که معمولا مسئولین با افتخار تظاهر میکنند که در خانواده‌ایی محروم متولد شده‌اند. من بر عکسِ مسئولین، همواره گفته‌ام که در خانواده‌ایی ثروتمند متولد شده ام. پدرم یکی از بزرگترین واردکنندگان لوازم کامیون ازانگلستان بود و خانواده مادری هم ملاک بودند. نه از این بابت سرم را پایین نگه میدارم و ریاکارانه خودم را به محرومین میچسبانم و نه آنرا مایه افتخار و سربلندی میدانم.

23216

کد خبر 1571077

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: صادق زیباکلام فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی 

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، دانشگاه‌های فرانسه یک به یک به جنبش ضد صهیونیسم می‌پیوندند. پس از دانشکده مطالعات سیاسی، دانشگاه سوربن فرانسه شاهد اعتصاب و تظاهرات دانشجویی ضد صهیونیستی و حمایت از غزه و فلسطین بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشجویان دانشگاه سوربن در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت دولت‌های غربی از این رژیم؛ کلاس‌های درس را تعطیل و در محوطه اصلی دانشگاه، چادر برپاکردند که با یورش پلیس ضد شورش مواجه و تعدادی از آنها دستگیر شدند.

دانشجویان در ادامه در خیابان‌های اطراف دانشگاه تجمع کردند و شعار  اسرائیل جنایتکار، مکرون همدست  سردادند.

در این اعتراضات تعدادی از دانشجویان یهودی ضدصهیونیسم نیز حضور داشتند.

جلوگیری از فاجعه انسانی در رفح، تحریم کالا‌های رژیم صهیونیستی و ممانعت از حضور این رژیم در بازی‌های المپیک پاریس از جمله خواسته‌های دانشجویان دانشگاه سوربن بود.

دیگر خبرها

  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی 
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت