Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این رقم در هنگامی اعلام می‌شود که برخی از کشورها در اروپای شرقی شمار بی‌سابقه موارد عفونت کرونا را اعلام کرده‌اند و در مقابل بسیاری از کشورهای دیگر با کاهش موج عفونت‌های سویه‌ی دلتای کروناویروس بخش‌های تجارت و گردشگری‌شان را بازگشایی کرده‌اند.

شمار میانگین موارد روزانه کرونا در طول سه ماه گذشته تا ۳۰ درصد کاهش یافته است، اما با توجه ادامه شیوع سویه‌ی دلتا کروناویروس هنوز هر ۹۰ روز ۵۰ میلیون نفر به عفونت کرونا مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفونت‌ها هنوز در ۵۵ کشور از ۲۴۰ کشور جهان در حال افزایش است و روسیه، اوکراین و یونان میزان‌های بی‌سابقه عفونت روزانه را از هنگام شروع پاندمی در تقریبا دو سال پیش گزارش می‌کنند.

از طرف دیگر بیش از نیمی از جمعیت هنوز یک دوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند و میزان پوشش واکسناسیون در برخی از کشورهای کم‌درآمد کمتر از ۵ درصد است.

کشورهای اروپای شرقی در منطقه اروپا پایین‌ترین میزان واکسیناسیون را دارند. بیش از نیمی از همه موارد جدید عفونت گزارش‌شده در جهان مربوط به کشورهایی در اروپا است که ر چهار روز یک میلیون عفونت جدید را اعلام می‌کنند.

از طرف دیگر در حالیکه شمار مرگ‌های ناشی از کرونا همچنان رکوردشکنی می‌کند، چندین منطقه در این کشور نیز این هفته اعلام کردند که محدودیت‌های بیشتری را برای مهار شیوع کرونا اعمال خواهند کرد و تعطیلی‌ یک هفته‌ای محل‌های کار را تمدید خواهند کرد.

با این همه کارشناسان بهداشتی ابراز خوش‌بینی می‌کنند که بسیاری از کشورها با توجه به واکسیناسیون و عفونت‌های طبیعی بدترین شرایط ناشی از پاندمی را پشت سر گذاشته‌ باشند، اما در عین حال هشدار می‌دهند که در ماه‌های آینده با سرد شدن آب و هوا و گردهمایی‌های مربوط به تعطیلات سالانه ممکن است موارد بیماری افزایش یابد.

کد خبر 636558 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ببن الملل دیوان محاسبات کشور، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسوولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

کد خبر 749806

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت