Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم تقی زاده رییس دانشگاه پیام نور کشور روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با روسای دانشگاه‌های پیام نور منطقه پنج شامل کردستان، کرمانشاه و ایلام که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های استان‌های مرزی جذب دانشجو‌های خارجی است که باید نهایت استفاده را از آن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بر فعال کردن مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور استان‌های مرزی به ویژه کردستان تاکید کرد و افزود: روسای دانشگاه‌ها در راستای تحقق این مهم همه تلاش خود را بکار گیرند.

رییس دانشگاه پیام نور کشور برگزاری همایش‌های وحدت گرایانه توسط دانشگاه پیام نور کردستان را قابل تحسین خواند و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و تلاش دانشگاه پیام نور این استان در راستای درآمدزایی هم بسیار مطلوب و شایان تقدیر است.

افزایش ۲۰ درصدی دانشجویان دانشگاه پیام نور کردستان

رییس دانشگاه پیام نور کردستان هم در این نشست وبیناری از افزایش ۲۰ درصدی دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: افزایش تعداد رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد یکی از دلایل جذب بیشتر دانشجویان در سال تحصیلی جاری است.

یعقوب احمدی اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ هزار دانشجو در ۷۴ رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور این استان مشغول به تحصیل هستند.

او با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری ۲۰ درصدی تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور استان نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش یافته است افزود: ۷۷ عضو هیات علمی داریم که از این تعداد چهار نفر دانشیار و ۴۴ نفر هم استادیار هستند و پرونده سه نفر دیگر هم در حال بررسی برای ارتقاء به دانشیاری است.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان یادآور شد: به دلیل شیوع بیماری کرونا کلاس‌ها و آزمون‌های این دانشگاه هم تاکنون به طور مجازی برگزار شده و در این راستا جزو استان‌های برتر بودیم.

احمدی از رشد ۴۰ درصدی چاپ مقالات در این دانشگاه خبرداد و گفت: در حوزه پژوهش اساتید دانشگاه فعالیت چشمگیری داشتند و چاپ مقالات آن‌ها در مجلات بین المللی بیانگر این مهم است.

او به برنامه‌های حوزه فرهنگی دانشگاه هم اشاره کرد و افزود: با همکاری دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان برنامه‌های فرهنگی زیادی اجرا شده که شاخص‌ترین آن‌ها همایش‌های نقش علما و روحانیون در وحدت و انسجام ایران اسلامی و نقش شهید سلیمانی در وحدت جهان اسلام و آزادی قدس بوده است.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان اظهار داشت: اواخر سال جاری هم سمینار وحدت جهان اسلام را با حضور روحانیون و علمای برجسته برگزار خواهیم کرد که مقدمات این برنامه هم انجام شده است.

احمدی خواستار افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه شد و اضافه کرد: از آنجا که رهبر معظم انقلاب همواره بر اجرای برنامه‌های فرهنگی تاکید کردند باید به این حوزه توجه بیشتری شود لذا افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه از موارد ضروری به شمار می‌آید.

او به فعالیت‌های انجام شده بخش عمرانی اشاره کرد و گفت: بودجه احداث سه چمن مصنوعی در دانشگاه‌های کشور توسط وزارت علوم تامین و تخصیص داده شد که دانشگاه پیام نور کردستان به عنوان نخستین دانشگاه این مهم را اجرایی کرد.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم در یک سال و نیم اخیر بیش از ۱۰ میلیارد ریال را برای چند پروژه عمرانی این دانشگاه اختصاص و پرداخت کرده است.

احمدی گفت: قرارداد بی او تی با پارک علم و فناوری کردستان هم منعقد کردیم و در این راستا قرار شده یکی از ساختمان‌های دانشگاه به واحد نوآوری پیام نور و پارک علم و فناوری تبدیل شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور کردستان رییس دانشگاه پیام نور کردستان دانشگاه پیام نور استان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای مطبوعاتی از ادارات دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده خواست تا از حقوق تمامی دانشجویان برای تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن در محوطه‌های خود محافظت و آن را تسهیل کنند.

در این بیانیه آمده است: «مدیریت دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حق اعتراض دانشجویان بکار بسته اندو دانشجویانی را که در تظاهرات مسالمت‌آمیز شرکت می‌کنند از تحصیل تعلیق کرده‌اند». 

پل اوبراین، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل ایالات متحده، گفت: هرگونه اقدامی برای ساکت کردن، آزار، تهدید یا ارعاب کسانی که به طور مسالمت‌آمیز برای اعتراض و صحبت کردن جمع می‌شوند، نقض حقوق آنهاست.

این نهاد ناظر حقوق گفت که آزادی آکادمیک جزء لاینفک حق تحصیل بر اساس قوانین بین المللی است و تاکید کرد که مدیریت دانشگاه موظف است فضایی را ایجاد کند که دیدگاه‌های گوناگون را فراهم کند، اما همچنین اطمینان حاصل کند که همه دانشجویان قادر به شرکت در چنین بحث‌هایی هستند. 

در این بیانیه آمده است: «با توجه به خطرات واقعی و شناخته شده خشونت پلیس که دانشجویان ممکن است با آن مواجه شوند، ادارات باید مجریان قانون را برای متفرق کردن تظاهرات دانشگاه تنها به عنوان آخرین راه حل، مانند مواجهه با خشونت گسترده یا تحریک به خشونت و تبعیض، احضار کنند.»

اوبراین ادامه داد: حق اعتراض برای اظهار نظر آزادانه علیه آنچه در حال حاضر در غزه اتفاق می‌افتد بسیار مهم است.

این امر به ویژه در شرایطی صادق است که دولت ایالات متحده همچنان به ارائه سلاح به ارتش اسرائیل ادامه می‌دهد و هر روز به طور فزاینده‌ای در جنایاتی که علیه فلسطینیان انجام می‌شود شریک است.

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

ده‌ها نفر از جمله اساتید دانشگاه که تلاش کرده‌اند جلوی دستگیری معترضان غیرمسلح را بگیرند، دستگیر شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان