Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@08:21:20 GMT

رکابزنی سواحل پهناور ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۰۶۴۳

رکابزنی سواحل پهناور ایران

 به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ حامد الماسی، ایرانگرد و جهانگرد، در یک اقدام دو مرحله‌ای طی پاییز و زمستان امسال سواحل شمالی و جنوبی ایران رو برای رکابزنی انتخاب کرده و با دو پیام «حفظ سلامت اکوسیستم و پاکی طبیعت سواحل ایران» و «احترام به تفاوت‌های قومیتی» در مهرماه گذشته از آستارا تا بندر ترکمن (سواحل شمال ایران) را رکاب زده و به زودی سفر دوم‌اش را با دوچرخه از آبادان و به قصد چابهار آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که سابقه چندسال ایرانگردی و جهانگردی با کوله‌پشتی را دارد؛ چند وقتی‌ست، پس از سفر هندوستان‌اش که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در ابتدای سال ۹۹ به ایران بازگشت، به دوچرخه سواری روی آورد و بعد از ماه‌ها تمرین اولین سفر خود را از لرستان به کردستان در خرداد ماه ۱۴۰۰ ثبت کرد و پس از سفر به شمال ایران با دوچرخه اکنون قصدطی کردن سواحل جنوب را دارد و اواخر پاییز امسال، این مسیر را نیز از مرز عراق به سمت مرز پاکستان در کنار خلیج فارس و دریای عمان آغاز خواهد کرد.
الماسی سفرهای خود را با کوله پشتی از سال ۱۳۹۳ در ایران آغاز کرد و در سال ۹۵ به سه کشور گرجستان ارمنستان و ترکیه برای اولین بار عزیمت کرد که حاصل آن سفر یک ماهه و سفرهای مشابه به این کشورها در سال‌های بعد و البته گردشی مبسوط‌ در ایران را در کتابی با نام «همراهی ساز و سفر» با همکاری انتشارات ایرانشناسی در خرداد ۱۳۹۹ به چاپ رسانید.
این کتاب شامل سفرنامه‌ها، تجربه‌نوشت‌ها و چالش‌هایی از سفرها و کمپینگ‌های او در ایران و سه کشور شمال غربی ایران است.
هم اکنون بخش اول کتاب سفرنامه هندوستان نیز به قلم حامد الماسی نگارش شده و در سفر دوم به این کشور (پساچ از پاندمی کرونا)، این کتاب نیز نهایی شده و به وسیله انتشارات ایرانشناسی چاپ می‌شود.

حامد الماسی هم اکنون یک اثر مکتوب دیگر شامل ۹ بخش را در باب سفر با دوچرخه در دست نگارش دارد که در سال آینده به تفصیل چاپ و منتشر خواهد کرد.
مسافت طی شده در سفر شمال نزدیک به ۸۰۰ کیلومتر بوده که در کمتر از سه هفته طی شده و مسیر سواحل جنوبی کشور نیز بیش از ۲ هزار کیلومتر است که انتظار می‌رود بیش از یک ماه به طول بیانجامد.

هومن جعفری کد خبر: 1117804 برچسب‌ها دوچرخه سورای

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دوچرخه سورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد مسعودنیا، رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به کاشت درخت حرا در سواحل مناطق پیرامونی داشته و در این مسیر گام‌های مهمی برداشته است.

وی افزود: با انجام اقدامات لازم و برنامه‌ریزی در جهت توجه به مسائل زیست محیطی مناطق پیرامونی، مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا را به محیط زیست استان بوشهر اهدا و این تعداد در سواحل شهرستان‌های مناطق پیرامونی کاشت گردید.

مسعودنیا گفت: عملیات پاکسازی سواحل مناطق پیرامونی یکی از برنامه‌های مهم حوزه محیط زیست مجتمع گاز پارس جنوبی است.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته بیش از ۷۰ عملیات پاکسازی سواحل با تلاش و اقدامات شاخص متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های سیزده‌گانه و با مشارکت پیمانکاران، جوامع محلی و سمن‌های فعال در منطقه به ثبت رسیده است.

مسعودنیا گفت: سال گذشته، بیش از ۶ هزار اصله نهال در گونه‌های مختلف بومی و سازگار با منطقه در طبیعت شهرستان‌های همجوار با همکاری پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی کاشته شد.

دیگر خبرها

  • سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال