Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور امام جمعه میامی در مراسم تکریم و معارفه شهردار میامی گفت:  میامی با تولید محصولات فراوان کشاورزی و دامپروری نیازمند راه اندازی بازارچه دائمی برای فروش محصولات به مسافران و گردشگران است.

او گفت: این شهرستان در صنایع دستی نیز پیشتاز است، راه اندازی این بازرچه برای کمک به اقتصاد شهروندان و افزایش تولیدات کمک بسیاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه میامی اظهار داشت: در سفر دولت سیزدهم به استان سمنان راه اندازی بازارچه در این شهرستان از رئیس جمهوری درخواست شد، امید است استاندار سمنان راهکار‌های لازم را با مشارکت دستگاه‌های اجرایی اتخاذ کند.
صفایی پور ادامه داد: مشکلات احتمالی بر سر راه این کار باید با تلاش و هماهنگی شهرداری میامی و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان برطرف شود.

او با بیان اینکه میامی در مسیر جاده تهران - مشهد قرار دارد، تصریح کرد: زیباسازی ورودی این شهر و کمربندی با توجه به عبور زائران و مسافران و فراهم کردن زمینه اسکان آن‌ها ضرورت دارد.

امام جمعه میامی گفت: رسیدگی و ساماندهی فضا‌های ورزشی، زیباسازی شهر، با استفاده از ظرفیت جوانان نخبه در برنامه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شهرداری امکان دارد.

او با بیان اینکه از سوی وزارت کشور، میامی به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته معرفی شده، اظهارداشت: تخصیص اعتبارات استانی و ملی برای محرومیت زدایی و توسعه متوازن ضرورت دارد.

صفایی پور گفت: برای حل مشکلات مردم باید بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان هم افزایی و همدلی وجود داشته باشد و از ظرفیت موثرین شهر برای جذب سرمایه گذاران استفاده شود.

در این آیین از زحمات علی اکبر محمدی تقدیر و علیرضا رهبری با حکم استاندار سمنان به عنوان شهردار جدید میامی معرفی شد.
کاروانسرای شاه عباسی، حمام و مسجد آقایان، محله عمارت، آب انبار آقایان، پخچال‌های قدیمی، برج‌ها و آسیاب‌های تاریخی در مسیر تفرجگاه سه چنار مکان‌های دینی و تاریخی میامی محسوب می‌شود.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام / ن 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات محلی بازار دائمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری و افزایش ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی در مازندران یک‌هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم کریم‌زاده، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی این استان اظهار کرد: در این نمایشگاه پنج محور پتانسیل شیلاتی مازندران بررسی و در نمایشگاه عرضه شده است.

وی با بیان اینکه صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی است، افزود: شیلات مازندران دارای سه هزار و ۹۰۰ واحد آبزی‌پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

مدیرکل شیلات مازندران میزان تولید این استان را در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن عنوان و مطرح کرد: از این میزان تولید سالانه شش تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود.

کریم‌زاده با اعلام اینکه سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات این استان ۸۰۳ میلیون دلار بود، گفت: ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است که سالانه دو هزار و ۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود؛ از این میزان با استحصال ۹۰۳ تن خاویار به ارزش اقتصادی یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی میزان صادرات ماهیان خاویاری را با میزان تولیدات خاویار ۱۱۰ تن انواع گوشت خاویاری به کشورهای مختلف با ارزش اقتصادی آن ۷۳۰ هزار دلار بیان کرد و گفت: مازندران ۵۲ درصد استحصال ماهیان خاویاری کل کشور و ۴۷ درصد استحصال خاویار را در اختیار دارد.

این مسئول با اشاره به توسعه زنجیره ارزش محصولات شیلاتی این استان یادآور شد: سه موضع توسعه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی با نگاه اقتصاد دریا محور با مشارکت مردم، توسعه پرورش ماهیان خاویاری با اراضی ساحلی و تولید ماهیان کیلکا با اقتصاد دریامحور در این اداره‌کل مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش پیدا می‌کند، همچنین یک‌هزار شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 748902

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم