Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش ایرنا، «جبار گوهری» روز دوشنبه در حاشیه این بازدید افزود: با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا مرز پرویزخان را به عنوان یکی از ۱۵ مرز زمینی کشور برای ورود گردشگران خارجی انتخاب کرده‌ است، باید شرایط لازم برای خدمات‌دهی و ورود گردشگران خارجی در این مرز تسهیل شود.  

او اظهار داشت: خوشبختانه مرز پرویزخان از امکانات و قابلیت‌های مناسبی برخوردار است که می‌تواند به پایلوت ورود گردشگران خارجی در غرب کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گوهری تصریح کرد: با توجه به اینکه این مرز همزمان پایانه ورود بار و مسافر را پشتیبانی می‌کند، باید بهبود شرایط رفاهی ورود گردشگران خارجی مورد توجه قرار گیرد.  

او افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله الزامات ورود گردشگران خارجی به کشور است که خوشبختانه در مرز پرویزخان امکانات مناسبی برای رصد سلامت گردشگران ورودی به کشور فراهم است.  

غرفه دفاتر خدمات گردشگری در مرز دایر می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه گفت:برای بهبود شرایط خدمات‌دهی و هدایت گردشگران خارجی به دنبال این هستیم که با همکاری اداره‌ کل حمل و نقل پایانه‌های کشور غرفه‌ای برای دفاتر خدمات گردشگری استان در مرز پرویزخان دایر شود.  

او ادامه داد: با مستقر شدن گیت گردشگری استان در مرز مسافران ورودی به استان که بیشتر برای درمان به ایران می‌آیند، به شکل مناسب راهنمایی و در مسیر درست هدایت می‌شوند.  

گوهری تاکید کرد: توسعه گردشگری سلامت برای استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل سامان‌دهی هدایت درست مسافران خارجی از نقطه صفر مرزی در دستور کار قرار گرفته‌ است. 

تلمبه‌خانه پاطاق سرپل ذهاب ساماندهی می شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه همچنین در بازدید از مجموعه تاریخی تلمبه‌خانه نفت پاطاق شهرستان سرپل‌ذهاب، از آمادگی این اداره‌ کل برای همکاری با وزارت نفت برای سامان‌دهی مجموعه تاریخی تلمبه‌خانه تاریخی پاطاق شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد.

گوهری ، اظهار داشت: تلمبه‌خانه تاریخی پاطاق به لحاظ قدمت تاریخی دومین تلمبه‌خانه کشور بعد از آبادان است و به این لحاظ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، گفت: بخش اداری این مجموعه باتوجه به فضای مناسب ساختمان‌های تاریخی آن از امکان بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به یک مجموعه فرهنگی همچون موزه و حتی اقامتی را برخوردار است.  

او افزود: در بازدیدی که از مجموعه داشتیم، متاسفانه بخش‌های محدودی از بناهای آن به خاطر زلزله گذشته سرپل‌ذهاب دچار آسیب شده‌ که نیازمند مرمت و بازسازی است.

گوهری با اشاره به اینکه این مجموعه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ است، گفت: اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه، این آمادگی را دارد برای مرمت و بازسازی این مجموعه مشاوره‌ها و نظارت‌های تخصصی موردنیاز را در اختیار مجموعه وزارت نفت قرار دهد.  

او ادامه داد: همچنین برای تعیین کاربری متناسب با مجموعه و سامان‌دهی آن آماده پرداخت تسهیلات موردنیاز هستیم.  

محور گردشگری در سرپل ذهاب تعریف می شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، تصریح کرد:باتوجه به قرار گرفتن این مجموعه در مسیر محور ساسانی و در حدفاصل آثار تاریخی طاق‌گرا و زیج منیژه، به دنبال طراحی یک محور گردشگری در منطقه و ارتباط این سه مجموعه برای بازدید گردشگران هستیم.  

او افزود: مجموعه طاق‌گرا سال گذشته سامان‌دهی شده‌ و کار مرمت بنای تاریخی زیج منیژه نیز در دست اقدام است.  

گوهری تاکید کرد: با سامان‌دهی و تعیین یک خط سیر برای شکل‌گیری یک مسیر بازدید جدید در منطقه، گردشگری شهرستان سرپل‌ذهاب با تحولی چشم‌گیر مواجه خواهد شد.

کرمانشاه ۴۲۰۰ اثر تاریخی دارد

به گزارش ایرنا، مرکز تلمبه‌خانه پاطاق در اوایل دوره پهلوی اول در سال ۱۹۱۱ میلادی با افزایش تولید نفت در نفت شهر به ضرورت انتقال نفت خام به پالایشگاه در حال تاسیس کرمانشاه، به عنوان یکی از مهم ترین تلمبه‌خانه‌های نفت غرب کشور در ۲ بخش تاسیسات و بخش مسکونی توسط شرکت نفت ایران و انگلیس تاسیس شده‌ است.

تاسیسات قدیمی انتقال نفت و مراکز سازمانی شامل بخش‌های خانه‌های کارگری، کارمندی و رییسی، رستوران، سینما و باشگاه است که با گذشت چندین سال هنوز ساختمان‌های آن که در سال ۱۹۳۵ میلادی نیز بازسازی شده‌اند همچنان پابرجا هستند.

این اثر در سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است. 

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو،

کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. 

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

برچسب‌ها مرز پرویز خان قصرشیرین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان قصرشیرین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مرز پرویز خان قصرشیرین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه سرپرست اداره کل میراث گردشگری و صنایع دستی ورود گردشگران خارجی دستی استان کرمانشاه میراث فرهنگی مرز پرویزخان تلمبه خانه سامان دهی سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است

ایسنا/کرمانشاه رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان طی امروز(شنبه، پانزدهم اردیبهشت) خبر داد.

علیرضا برشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:مصادف با سالروز شهادت بنیانگذار مکتب شیعی حضرت امام جعفر صادق(ع)، مجموعه جهانی بیستون، محوطه فرهنگی تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگربیگی و تکیه معاون الملک مهمترین اماکن تاریخی استان هستند که امروز تعطیل خواهند بود. 

رئیس گروه موزه ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: همچنین موزه های مردم شناسی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان در شهرستان های کرمانشاه، پاوه، دالاهو و سنقر نیز در این روز تعطیل است. 

به گفته این مسئول، موزه ها و اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا(یکشنبه) فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است