Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:20:46 GMT

افزایش ۲۰ درصدی دانشجویان دانشگاه پیام نور کردستان

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۰۹۲۰

ایسنا/کردستان رییس دانشگاه پیام نور کردستان از افزایش ۲۰ درصدی دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: افزایش تعداد رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد یکی از دلایل جذب بیشتر دانشجویان در سال تحصیلی جاری است.

یعقوب احمدی امروز دوشنبه در نشست هم اندیشی رییس دانشگاه پیام نور کشور با روسای منطقه پنج که شامل کردستان، کرمانشاه و ایلام است، اظهار داشت: هم اکنون۱۱ هزار دانشجو در ۷۴ رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این استان مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری ۲۰ درصدی تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور استان  نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرد، افزود: ۷۷ عضو هیات علمی داریم که از این تعداد چهار نفر دانشیار و ۴۴ نفر هم استادیار هستند و پرونده  سه نفر دیگر هم در حال بررسی برای ارتقا به دانشیاری است.
رییس دانشگاه پیام نور کردستان یادآور شد: به دلیل شیوع بیماری کرونا کلاس‌ها و آزمون‌های این دانشگاه  هم تاکنون به طور مجازی برگزار شده و در این راستا جزو استان‌های برتر بودیم.
احمدی از رشد ۴۰ درصدی چاپ مقالات در این دانشگاه خبرداد و گفت: در حوزه پژوهش اساتید دانشگاه فعالیت چشمگیری داشتند و چاپ مقالات آنها در مجلات بین المللی بیانگر این مهم است.
وی به برنامه های حوزه فرهنگی دانشگاه هم اشاره کرد و افزود: با همکاری دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان برنامه‌های فرهنگی زیادی اجرا شده که شاخص ترین آنها همایش‌های نقش علما و روحانیون در وحدت و انسجام ایران اسلامی و نقش شهید سلیمانی در وحدت جهان اسلام و آزادی قدس بوده است.
رییس دانشگاه پیام نور کردستان اظهار داشت: اواخر سال جاری هم سمینار وحدت جهان اسلام را با حضور روحانیون و علمای برجسته برگزار خواهیم کرد که مقدمات این برنامه هم انجام شده است.
احمدی خواستار افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه شد و اضافه کرد: از آنجا که رهبر معظم انقلاب همواره بر اجرای برنامه های فرهنگی تاکید کردند باید به این حوزه توجه بیشتری شود لذا  افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه از موارد ضروری به شمار می آید.
وی به فعالیت های انجام شده بخش عمرانی اشاره کرد و گفت: بودجه احداث سه چمن مصنوعی در دانشگاه های کشور توسط وزارت علوم تامین و تخصیص داده شد که دانشگاه پیام نور کردستان به عنوان نخستین دانشگاه این مهم را اجرایی کرد.
رییس دانشگاه پیام نور کردستان افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم در یک سال و نیم اخیر بیش از ۱۰ میلیارد ریال را برای چند پروژه عمرانی این دانشگاه اختصاص و پرداخت کرده است.
احمدی اعلام کرد: قرارداد بی او تی با پارک علم و فناوری کردستان هم منعقد کردیم و در این راستا قرار شده یکی از ساختمان های دانشگاه به واحد نوآوری پیام نور و  پارک علم و فناوری تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی رییس دانشگاه پیام نور کردستان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی