Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بین‌المللی موسوم به «صلح سبز»، دولت عربستان سعودی را به تلاش برای توقف مذاکرات در اجلاس تغییرات اقلیمی در گلاسکو متهم کرد.

به گزارش مشرق، یک سازمان مردم نهاد بین المللی موسوم به «صلح سبز»،   دولت عربستان سعودی را به تلاش برای توقف مذاکرات در اجلاس تغییرات اقلیمی در گلاسکو متهم کرد.

به نوشته وبگاه «العربی» سازمان صلح سبز در بیانیه‌ای عربستان سعودی را به کارشکنی در زمینه به نتیجه رسیدن مذاکرات در تغییرات اقلیمی متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان غیردولتی ریاض را متهم کرد که از تصمیم‌گیری برای پیشبرد سازگاری با پیامدهای اقلیمی جلوگیری می‌کند. انطباق بهتر با تغییرات اقلیمی یک مسئله مهم برای کشورهایی است که آسیب پذیرترین در برابر تغییرات آب و هوایی هستند.

«جنیفر مورگان» مدیر این سازمان بین‌المللی در نشستی از کشورهای دیگر خواست تا هیات عربستان سعودی را در انزوا قرار دهند. با این حال، تصمیمات اتخاذ شده در اجلاس تغییرات اقیلمی باید به اتفاق آرا اتخاذ شود و به این معنی است که هیچ کشوری نمی‌تواند به طور کامل به حاشیه رانده شود.

عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت در سراسر جهان است وعلاقه چندانی به حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی نشان نداده است، اگرچه اکثر کارشناسان معتقدند که این امر برای کنترل گرمایش جهانی ضروری است.

عربستان سعودی علیرغم تعهد به صفر رساندن انتشار کربن خالص تا سال ۲۰۶۰، قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ ظرفیت تولید شرکت ملی نفت خود را از ۱۲ میلیون بشکه در روز به ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

مورگان گفت: «هیچ کشوری از جمله عربستان سعودی از خطر فاجعه بار افزایش دما مصون نیست. در واقع، منطقه خلیج فارس حتی سریعتراز میانگین جهانی در حال گرم شدن است.»

حدود ۲۰۰ کشوری که این معاهده را پذیرفته‌اند در این اجلاس دوسالانه شرکت می‌کنند که هدف آن محدود کردن گرمایش جهانی و آماده سازی سازگاری با تغییرات آب و هوایی است. اجلاس امسال در ۱۲ نوامبر به پایان می‌رسد.

ناظران محیط زیست امیدوارند که کشورها به یک برنامه عملی برای محدود کردن گرمایش زمین به کمتر از ۱.۵ درجه سانتیگراد دست یابند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان عربستان سعودی تغییرات اقلیمی دولت سعودی صلح خلیج فارس شرکت ملی نفت گلاسکو عربستان سعودی تغییرات اقلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است