Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:27:47 GMT

ائتلاف سعودی مدعی انهدام یک پهپاد ارتش یمن شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۸۹۰۹

ائتلاف سعودی مدعی انهدام یک پهپاد ارتش یمن شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف سعودی امروز (دوشنبه) مدعی شد که پدافند هوایی این ائتلاف توانسته در جنوب عربستان یک فروند پهپاد بمب‌گذاری شده را شناسایی و منهدم کند.

به نوشته العربیه، در اطلاعیه ائتلاف سعودی ادعا شده است که این پهپاد در مسیر شهر «خمیس مشیط» بود که ساقط شده است. فرودگاه «ابها» و پایگاه هوایی «ملک خالد» در جنوب شرقی و جنوب غربی این شهر واقع شده‌اند و جنگنده‌های سعودی برای بمباران روزانه یمن به طور عمده از این دو پایگاه استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان ائتلاف سعودی مدعی شده است که در نزدیکی بندر الحدیده موفق شده است یک قایق بمب‌گذاری شده را پیش از انجام عملیات منهدم کند. هنوز منابع یمنی واکنشی به این ادعاها نشان نداده‌اند.

در پانزدهم آبان ماه نیز ارتش سعودی ادعا کرد که یک پهپاد را پیش از انجام عملیات در فرودگاه ابها ساقط کرده است، اما فردای آن روز سازمان همکاری اسلامی که به ابزاری در دست سعودی‌ها تبدیل شده است، با اذعان ضمنی به موفقیت‌آمیز بودن این حمله پهپادی ارتش یمن، آن را محکوم کرد.

ارتش یمن همواره تأکید کرده است که تا زمان تداوم تجاوزها و محاصره یمن به حملات خود علیه اهداف نظامی در عمق خاک عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ائتلاف سعودی پهپاد عربستان ارتش یمن ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی

این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیرو‌های مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: دانشجو

tags # اسرائیل ، یمن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • فیلم لحظه سرنگونی یک پهپاد ام کیو۹ آمریکایی توسط ارتش یمن
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • فیلم| ثبت لحظه انهدام پهپاد آمریکایی در یمن
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • (ویدئو) لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی