Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهمیت فلزات غیرآهنی از آنجایی است که کاربرد فراوان و ارزش افزوده بالایی داشته و می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد کشورمان داشته باشد. خبرگزاری میزان - فلزات معدنی در جهان، به سه گروه فلزات آهنی، غیر آهنی و گران‌بها، تقسیم می‌شوند. اصطلاح «فلزات غیر آهنی» به آن دسته از فلزاتی اطلاق می‌شود که در ترکیب شیمایی آنها، «مقدار کمی» آهن استفاده شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابلیت انعطاف‌پذیری مزیت اصلی این فلزات است و در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارند؛ آلومینیوم، مس، سرب، روی، قلع و هم‌چنین فلزات گران‌بهایی مانند طلا و نقره از جمله فلزات غیر آهنی هستند.

اهمیت فلزات غیرآهنی از آنجایی است که کاربرد فراوان و ارزش افزوده بالایی داشته و می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد کشورمان داشته باشد. این بدان معناست که نباید صرفاً به خام‌فروشی نفت بیندیشیم بلکه باید به ذخائر معدنی که ایران در حداقل ۱۰ نوع ماده معدنی، جزء غنی‌ترین کشور‌های جهان است، توجه بیشتری داشته باشیم.

قیمت زنده و لحظه‌ای فلزات پایه در کنار قیمت سایر بازر‌ها برای فعالان این بخش مهم است. تازه‌ترین تحولات قیمتی این بازار امروز دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ به قرار زیر است:     بیشتر بخوانید: قیمت بازار جهانی فلزات غیرآهنی/ امروز یکشنبه ۱۶ آبان

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی قیمت فلزات بازارفلزات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی قیمت فلزات فلزات غیرآهنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۰۸ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با دویست و بیست هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۶ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۹ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۵ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱