Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تشدید خشونت‌ها در شمال اتیوپی، سازمان ملل نسبت به شروع جنگ داخلی در این کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه نشستی اضطراری برای بررسی تحولات اوضاع در اتیوپی برگزار کرد.

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کردند که این نشست به درخواست رئیس شورای امنیت و با حمایت 4 کشور ایرلند، تونس، کنیا و نیجر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزماری دی کارلو، نماینده امور سیاسی سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: "هیچکس نمی‌تواند پیش بینی کند که ادامه جنگ و ناامنی چه چیزی به همراه خواهد داشت. اما اجازه دهید واضح بگویم که آنچه مسلم است این است که خطر سقوط اتیوپی به سمت یک جنگ داخلی گسترده بسیار واقعی است."

او گفت که درگیری در شمال منطقه تیگری به ابعاد فاجعه باری رسیده است. وی افزود: «نبردها آینده کشور و مردم آن و همچنین ثبات گسترده‌تر شاخ آفریقا را در وضعیت نامشخصی در روزهای اخیر قرار داده است».

درگیری دولت اتیوپی با جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای از یک سال پیش آغاز شد و درگیری‌ها در روزهای اخیر سرعت گرفته است زیرا هفته گذشته وضعیت فوق‌العاده در سراسر کشور اعلام شد و از ساکنان پایتخت خواسته شد برای دفاع از سلاح آماده باشند. 

و در نوامبر ۲۰۲۰، ابی احمد، نخست وزیر، یک حمله نظامی را در جبهه آغاز کرد، که مدت طولانی منطقه تیگری را اداره می کرد و بازیگر اصلی سیاست ملی اتیوپی بود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتیوپی شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا ، محمد سبزه زاری امروز در تشریح این خبر افزود: از اواسط روز دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ تا اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۱  احتمال رخداد گردوخاک محلی و موقت در بعدازظهر‌ها وجود دارد.

وی گفت: این شرایط در مناطق جنوبی، جنوب غربی، غربی و مرکزی استان موجب  کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گردوخاک می شود. 

سبزه زاری توصیه کرد که در این مدت احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سال‌خورده و کودکان، اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسئولین در نظر گرفته شود.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان