Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد استاندار یزد به رشد و بالندگی و نگاه فنی و دقیق دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی به مسائل و حوزه های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت استفاده کرد و در این راستا نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی استان در شورای فرهنگ عمومی و آموزش پرورش استان جهت مشارکت در فضای تصمیم گیری و تصمیم سازی استان، حضور خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مهران فاطمی» با حضور در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد، ضمن بازدید از دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی، در نشستی دو ساعته پای درد و دل دانش آموزان پسر نماینده قرارگاه ملی و اعضای شورای معاونین اتحادیه استان نشست.

وی در جریان این نشست به تبیین نقش و جایگاه این مجموعه در امور تربیتی دانش آموزان پرداخت و گفت: بخشی از خلاء های رکن تربیت در مجموعه آموزش و پرورش با فعالیت مجموعه هایی نظیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در کنار معاونین مدارس پر می شود زیرا این مجموعه ها دارای نگاه تربیتی صحیح، پشتوانه های عمیق فکری و روحیه جهادی هستند که می تواند خروجی خوبی را در پی داشته باشد.

استاندار به رشد و بالندگی و نگاه فنی و دقیق دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی به مسائل و حوزه های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری حلقه های معرفت، نشست ها، هیئت ها، اجرای طرح هم کلاسی آسمانی، برپایی اردوهای تابستانه و دیگر اقدامات این حوزه، زمینه ساز ایجاد بنیه قوی فکری در این دانش آموزان بوده و به عقیده من اهمیت ایجاد این نگاه و هندسه ی تفکری بیشتر از بحث آموزش است.

وی ادامه داد: زمانی می توان گفت آموزش و پرورش ما بالنده شده که به دانش آموزان ضمن پیگیری دقیق مباحث آموزشی، بینش و نگاه تحلیل محور بدهد.

فاطمی با بیان اینکه هزینه در مجموعه ای نظیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی نوعی سرمایه گذاری است، برای حمایت و پشتیبانی از این مجموعه جهت حفظ و تقویت اقدامات و فعالیت های خود در استان اعلام آمادگی کرد.

وی در ادامه به سایه سنگین کرونا بر تحقق اهداف آموزشی و تربیتی اشاره کرد و گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بهترین حالت کمتر از ۵۰ درصد اهداف آموزشی و کمتر از ۲۰ درصد اهداف تربیتی محقق شده که لازم است طرح ها و راهکارهای عملیاتی برای جبران آسیب های کرونا به این حوزه تدوین شود.

استاندار با اشاره به اهمیت تحصیل، تهذیب و ورزش در بیانات رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: علاوه بر آسیب های وارده به بخش آموزش و تربیت دانش آموزان در دوران کرونا، از زمان شیوع کرونا جنب و جوش دانش آموزان نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته که باید برای جبران این مسائل، از نظرات و ایده های مجموعه هایی همچون اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی نیز استفاده شود.

فاطمی در ادامه از حضور نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی استان در شورای فرهنگ عمومی و آموزش پرورش استان به عنوان مدعو و جهت مشارکت آن ها در فضای تصمیم گیری و تصمیم سازی  استان خبرداد.

وی در بخش دوم سخنانش به تشریح رویکردهای دولت در استان پرداخت و با بیان اینکه در صدد تدوین یک برنامه تحولی ریشه ای در تمام حوزه ها هستیم، گفت: این برنامه تحولی تا دو سه ماه آینده مبتنی بر اسناد و ظرفیت های موجود، نگاه جهادی و با محوریت رضایت مردم تدوین شده و به عنوان مبنای اقدامات و فعالیت های استان در چهار سال آینده قرار خواهد گرفت.

استاندار با بیان اینکه حضور در جمع مردم و ارتباط با آن ها موجب کاهش گسست ایجاده شده بین مردم و دولت میشود، اظهارداشت: حضور هفتگی در مرکز سامد و پیگیری و پاسخگویی به مطالبات مردم، اختصاص ساعاتی برای ملاقات با مردم و حضور در متن مردم در جریان سفرهای شهرستانی در این راستا انجام شده است.

فاطمی ادامه داد: البته در امتداد شنیدن مسائل و مشکلات فرا روی مردم، انجام اقدام انقلابی و تحول گرایانه براساس مطالبات در دستورکار قرار دارد.

وی با بیان اینکه به مدیران روال موجود اجازه فعالیت نخواهیم داد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاصِ کنونی کشور، مدیران دولت سیزدهم باید در تراز دولت سیزدهم کار کنند و حل مسائل و مشکلات را محدود به ساعات اداری نکنند.

استاندار ادامه داد: انتصاب و ابقای مدیران استان بر مبنای شایسته گزینی، کارآمدی، تحول آفرینی و استفاده از مدیران مومن و انقلابی، با نگاه به جوانسازی سیستم تصمیم سازی و تصمیم‌گیری استان و فارغ از نگاه به گرایشات سیاسی افراد است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در پایان خاطر نشان کرد: دولت مردمی به منزله این نیست که انتخابات، پایان مشارکت مردم است بلکه به معنای شروع مشارکت مردم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استاندار يزد اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۲۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آوج دعوت مؤمنین به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا یعنی عمل به واجبات و ترک محرمات است.

وی با اشاره به اجرای طرح نور توسط فراجا اظهار کرد: اقدامات خوبی در راستای کاهش کم حجابی در حال انجام است و انتظار می‌رود اینگونه فعالیت‌ها بیش از پیش انجام گیرد.

موسوی به دیدار معملمان با رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معلمان باید الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند زیرا همه تلاش‌ها می‌بایست منجر به تعلیم و تربیت شود.

امام جمعه آوج تصویب سند تحول آموزش و پرورش را ضروری دانست و یادآور شد: علامه شهید مطهری و علمایی همچون حسن زاده آملی و.... در مسیر تربیت شاگردان طراز اول انقلاب تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

حجت السلام موسوی وجود رهبری معظم انقلاب اسلامی را مایه برکت و پیشرفت امت‌های اسلامی دانست و افزود: وقتی فرمان انتقام از رژیم غاصب صهیونیستی توسط مقام معظم رهبری صادر شد چشم دوستداران و دشمنان به سمت ایران اسلامی بود که آیا این اقدام به سرانجام خواهد رسید.

موسوی خاطر نشان کرد: وقتی به حوادث آمریکا نگاه می‌کنیم می‌بینیم که پلیس آمریکا در اوج ادعای حقوق بشر برخورد خشونت آمیزی با دانشجویان خود دارد.

امام جمعه آوج ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام بیان کرد: آن حضرت در خفقان زمان خود توانست شاگردان زیادی را تربیت کند لذا وظیفه داریم در خور شأن حضرت برنامه عزاداری برگزار نمائیم.

کد خبر 6095713

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • معلمان پرورش دهنده هویّت دانش‌آموزان هستند
  • معلمان ستون‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود