Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با تغییر رنگ شهرستان دامغان به وضعیت قرمز نظارت بر محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان افزایش یافت. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، دامغان یکی از شهرستان‌هایی بود که به جرگه شهرهای با رنگ قرمز کرونایی پیوست.

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نزدن ماسک، عادی انگاری حضور در مراسم‌های عروسی و عزاداری و همچنین مسافرت یکی از عللی هستند که می‌توانند میزان مبتلایان به بیماری کرونا را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش میزان مبتلایان و وضعیت قرمز در این شهرستان محدودیت‌های کرونایی به حالت گذشته بازگشت و باید در تردد و همچنین فعالیت اصناف نیز محدودیت‌ها اجرا شود و از این رو به گفته رئیس اداره صمت شهرستان دامغان بازرسی‌های کرونایی صنفی و اداری در شهرستان دامغان تشدید شد.

حمید صالحی گفت: تیم‌های بازرسی این اداره به‌طور روزانه به بر فعالیت و خدمات گروه‌های شغلی در شهرستان دامغان نظارت دارند.

وی خاطرنشان کرد: پنج تیم بازرسی روزانه از 50 تا 60 واحد صنفی بازدید می‌کنند و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تذکرات درباره رعایت به آن‌ها داده می‌شود.

یکی از شهروندان دامغانی درباره افزایش میزان مبتلایان و بازگشت به این شهرستان به وضعیت قرمز کرونایی گفت: مردم رعایت نمی‌کنند و از ماسک به‌عنوان بهترین راهکار جلوگیری از بیماری کرونا استفاده نمی‌کنند.

یکی دیگر از شهروندان دامغانی گفت: یکی از علل افزایش میزان بیماری حضور مردم در مراسم‌های عروسی است که در این نوع مراسم پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود.

وی از مسئولان خواست تا نظارت‌ها لازم در این زمینه انجام شود تا شاهد افزایش میزان بیماری نباشیم.

یک رستوران‌دار دامغانی نیز با اشاره به روند صعودی بیماری در این شهرستان گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان نظارت‌ها بر اجرای محدودیت‌های کرونایی افزایش یافته است.

وی درباره نحوه فعالیت و ارائه خدمات در رستوران خود نیز افزود: غذا به‌صورت بیرون بر بوده و افرادی هم که ماسک ندارند اجازه نمی‌دهیم وارد رستوران شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز در این زمینه گفت: با افزایش میزان افراد سرپایی تعداد بستری‌ها نیز افزایش می‌یابد.

نوید دانائی با بیان اینکه باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود افزود: تعدادی از بیماران بستر در بیمارستان کسانی هستند که واکسن نیز دریافت کردند و این امر نشان‌دهنده این است که علاوه بر زدن واکسن باید سایر پروتکل‌ها نیز رعایت شود تا زنجیره بیماری قطع شود.

وی با بیان اینکه باید مردم از عادی انگاری پرهیز کنند افزود: مردم همچنان باید ضمن خودداری از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی از ماسک نیز استفاده کنند.

پوشش 85 درصدی واکسیناسیون دامغانی در دوز اول

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان با اشاره به پوشش مطلوب واکسیناسیون در دامغان گفت: در دامغان شاهد پوشش 85 درصدی دوز اول هستیم.

خرسندی با بیان اینکه از هفته گذشته وضعیت شهرستان دامغان به قرمز کرونایی بازگشت گفت: علی‌رغم قرمز بودن شرایط شاهد روند افزایشی بیماری نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: نظارت‌ها و تشدیدها افزایش یافته است و خوشبختانه نیز پوشش واکسیناسیون نیز مطلوب است اما در موضوع کرونا مشکل اصلی عدم رعایت پروتکل‌ها هست که سبب افزایش روند بیماری می‌شود.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون دوز اول در دامغان به 85 درصد رسیده که از متوسط کشوری نیز بالاتر است تصریح کرد: این امر باعث عادی انگاری مردم شده است و مردم پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند که در این زمینه از مردم می‌خواهم که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند چرا که صرف زدن واکسن این شرایط برطرف نمی‌شود.

افزایش نگران‌کننده فوتی‌های کرونایی در کردستان؛ برخی شهروندان همچنان‌ نسبت به تزریق واکسن بی‌تفاوت هستندآمار کرونا در ایران| فوت 140 نفر در شبانه‌روز گذشتهمیزان عوارض واکسن‌های کرونا به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود/ نظر وزارت بهداشت درباره بازگشایی‌ها

آنچه همیشه از سوی کارشناسان و مسئولان بهداشت و درمان بر آن تأکید می‌شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی است پس بیایم همه برای قطع زنجیره بیماری کرونا تلاش کنیم و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل ها شهرستان دامغان قرمز کرونایی افزایش میزان وضعیت قرمز محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 

اسدالله ربانی‌مهر گفت: گوشت مرغ بیش از نیاز شهروندان در همدان تولید و حتی مرغ منجمد تنظیم بازاری در بیشتر فروشگاه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

او گفت: تقویت تعاونی‌ها یکی از برنامه‌های با اولویت در سال جاری است و همه عوامل باید به توسعه و تقویت تعاونی‌ها در تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی کمک کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: تعاونی مرغداران شهرستان همدان از بزرگترین تعاونی‌های غرب کشور است و در حوزه تولید و توریع مرغ باید ورود جدی‌تری داشته و در جلسات تنظیم بازار شهرستان حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه مهم‌ترین مسائل و مشکلات این تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیر عامل تعاونی گزارشی از اقدامات این تعاونی بیان کرد.

جلسه هیات مدیره تعاونی مرغداران شهرستان همدان با حضور شفیعی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان و میرزایی مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان همدان، ورمزیار مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • خدمات فرهنگی و عمرانی خارگ افزایش یافت