Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@22:29:40 GMT

موتور پروژه‌های محلی روشن می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۳۸۹۸

موتور پروژه‌های محلی روشن می‌شود

همشهری آنلاین_پروانه بهرام‌نژاد:  از این رو، «ابوالفضل فلاح»، معاون مالی و اقتصاد  شهری شهردار تهران، با حضور در محدوده شهرداری ناحیه ۳ منطقه و در جمع کارشناسان و دست‌اندرکاران این حوزه، ضمن بررسی وضعیت اقتصادی و مالی این تکه از پایتخت و نواحی زیرمجموعه، از تعدادی پروژه‌های نیازمند حمایت مالی بازدید کرد و ‌خواستار سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌های محلی و نظم‌دهی در پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 آغاز مأموریت از محله‌ای با ۲۶۷ شهید

آغاز مأموریت معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران در محدوده شهرداری ناحیه ۳، از محوطه ساختمان مرکزی شهرداری منطقه و همزمان با حضور سایر معاونان شهر در این مجموعه بود. سپس «ابوالفضل فلاح» و گروه همراه از آنجا عازم محل اصلی برگزاری جلسه تخصصی در ساختمان مدیریت بحران شهرداری ناحیه ۳ شدند که برای استقرار گروه مالی در نظر گرفته شده ‌بود. در ابتدای جلسه، «محمد مویدی»، شهردار ناحیه ۳، گفت: «این محدوده یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های تهران است و با داشتن بافت شهری، کشاورزی و بافت حریم و روستایی، که شامل ۳ روستای صالح‌آباد شرقی، اندرمان و کمیته، حدود ۹.۷ کیلومترمربع وسعت دارد.

سرانه فضای سبز اینجا به ازای هر نفر ۲۴‌مترمربع است و از کم‌نظیرترین سرانه‌ در این بخش برخورداریم. به نوعی، محله ۱۳ ‌آبان یکی از خاص‌ترین محله‌های تهران نیز محسوب می‌شود، چراکه ۲۶۷ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و بر اساس بررسی‌ها، جای دیگری از پایتخت چنین آماری ندارد. اینجا ظرفیت‌های مطلوبی، مثل زمین‌های خالی و مجتمع آهن، دارد و با تقویت حوزه حریم و توسعه گردشگری، گردشگری کشاورزی و توسعه فرهنگ تولید خانگی می‌توان از این ظرفیت‌ها بهره ‌برد.» ادامه جلسه را «رحیم رمضانی‌پور»، معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار منطقه ۲۰، برعهده گرفت. او با ارائه گزارش از جزئیات عملکرد این معاونت گفت: «در مورد نحوه وصول عوارض پایدار و عوارض معوقه فعالیت داشتیم و اسناد آن را ارسال کرده‌ایم. اقدامات مربوط به ممیزی مجتمع‌ها انجام شده و تعیین ‌تکلیف اسناد بلاتکلیف در اداره درآمد با تشکیل کارگروه ۵ نفره در مدت ۴ ماه به سرانجام رسید.» 

 دورهمی برای رفع مشکلات مردم


ارائه عملکرد معاونت مالی با جزئیات و شامل اعداد و ارقامی بود که بخش قابل‌ملاحظه‌ای از آنها تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ را شامل می‌شد و برخی مربوط به سال گذشته بود. همچنین توضیحی درباره صورت مالی تهیه‌شده تا پایان سال ۱۳۹۸ نیز ارائه شد که این موضوع نظر معاون مالی شهردار تهران را به خود جلب کرد و خواستار ارائه شفاف‌تر صورت عملکرد در جلسه خصوصی شد. رمضانی‌پور ادامه داد: «۲ پروژه بزرگ مشارکتی خلیج‌فارس و صدف را در دست داریم که با تحقق آنها کمک بزرگی به منطقه می‌شود. پروژه خلیج‌فارس طرحی است که ۱۰ سال از شروع ساخت آن می‌گذرد، ۲۰‌درصد پیشرفت داشته و بقیه کار باقی مانده است؛ البته این پروژه با رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ گرفته شده است.

پروژه صدف هم قرار است به وزارت مسکن و شهرسازی واگذار شود. در مجموع ۷۱۹ میلیارد تومان ظرفیت داریم تا درآمد غیرنقد امسال را به ثبت برسانیم و بتوانیم به تعهد درآمدی‌مان عمل کنیم.» معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار منطقه ۲۰ افزود: «چالش‌ها و مشکلات‌های ما در این حوزه متعدد است؛ تعهد نامتناسب با درآمد و تأیید نشدن پرداخت عوارض شهرسازی از سوی دستگاه‌های دولتی بخشی از این چالش‌هاست. همچنین در حوزه حسابداری ۱۰۷۴ سند حسابداری صادر و تعهد و صورت حساب مالی تهیه شده است. همچنین در این منطقه به ۳۰۴ پیمانکار دیون مربوطه به سال ۱۳۹۸ را پرداخت کرده‌ایم. امیدواریم با برداشته شدن ‌موانع به کمک‌ مقامات بالادست برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم بیش از پیش گام برداریم.»

 رویکرد ما کسب رضایت مردم است

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران در بازدید از ناحیه ۳ با تأکید بر اینکه: «حضور در منطقه ۲۰ به‌عنوان نخستین منطقه و شروع مأموریت ماست گفت: «رویکرد جدید ما در تهران، معطوف به خدمت‌رسانی و رویکردی اجتماعی است، به این معنا که توجه صرفاً متمرکز بر کالبد شهر نباشد و علاوه بر کالبد شهر، به موضوعات اجتماعی و فرهنگی شهر نیز توجه شود.

همگی مستحضرید که وضعیت شهرداری به دلیل نبود منابع کافی با رضایت نسبی همراه است و در ماه‌های آتی باید طوری حرکت کنیم که شهر به سمت حوزه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی پیش برود. رویکرد دیگر ما نیز کسب رضایت مردم و محله‌محوری و توجه به پروژه‌های کوچک‌مقیاس و محلی است؛ تلاش می‌کنیم به این حوزه بیشتر توجه کنیم و موانع را از پیش رو برداریم.» فلاح تأکید کرد: «باید بتوانیم منابع در اختیار را بهینه مصرف کنیم و به سمت محله‌ها ببریم. همچنین در زمینه پروژه‌های در دست اقدام محدوده شهرداری ناحیه ۳ نیز تلاش می‌کنیم که تأمین منابع در اولویت قرار ‌گیرد؛ البته پرداختی خارج از اعتبار تخصیص نخواهیم داد.»

 بازدید از پروژه‌های محلی

نوبت به حضور در محدوده و بررسی میدانی مشکلات پروژه‌های نیمه‌کاره و نیازمند حمایت مالی رسید. گروه حاضر در شهرداری ناحیه ۳ پیاده عازم محل پروژه‌هایی چون آهن کامل، خلیج‌فارس و بوستان جانبازان شدند. حضور در مقبره شهدا و ‌ادای احترام ‌به مقام شامخ شهدا در دل بوستان ۱۷ هکتاری جانبازان، مقصد ابتدایی بخش بازدیدها بود و مدیران مالی شهر با قرائت فاتحه و اهدای شاخه گل، ارادت خود را ابراز کردند.  

عقب ماندن حقوق کارگر هیچ توجیهی ندارد

‌نوبت به اعلام پرداختی‌ها رسید و معاون مالی از واریز حقوق شهریورماه کارگران خدمات شهری و فضای سبز خبر داد. فلاح که با دقت به عملکرد ارائه‌شده توجه داشت، ضمن ابراز ناخشنودی از زمان واریز حقوق کارگران به حسابشان، تأکید کرد: «امروز ششم مهرماه است، اما شما حقوق ماه قبل را پرداخت کرده‌اید و عقب‌تر هستید؟ چطور ممکن است من مدیر، اول ماه، حقوقم را گرفته باشم، اما کارگر زحمتکش من نگرفته باشد؟ ما در زمینه نگهداشت، پرداختی‌ها را یک ماه زودتر انجام می‌دهیم. عقب ماندن حقوق کارگر هیچ توجیهی ندارد و تأکید ما پرداخت به‌موقع حقوق کارگران است.» 

معاون مالی و سایر کارشناسان حاضر در جلسه، با ارائه توضیحاتی، مسدود بودن برخی از حساب‌های مالی منطقه را از جمله موانع در این زمینه عنوان کردند و رمضان‌پور در پاسخ افزود: «چالش‌ها و مشکلات این بخش متعدد است؛ به کمک شما آنها را رفع می‌کنیم.»

محمدعلی احمدی شورایار منطقه ۲۰ /معابر فاقد تجهیزات ترافیکی را در یابید


«در برخی خیابان‌های منطقه ۲۰ علائم و تجهیزات ترافیکی نصب نشده و رانندگان در این معابر با بی‌نظمی و قانون‌شکنی مواجه‌اند.» «محمدعلی احمدی»، شورایار منطقه ۲۰، این نکته را یادآوری می‌کند و می‌گوید: «برای نمونه، اگر مسئولان شهرداری به خیابان شهید حنیفه‌زاده قدم بگذارند، متوجه می‌شوند که این معبر پررفت‌وآمد فاقد تابلو هشداردهنده و علائم راهنمایی و رانندگی است. برخی رانندگان هم سوءاستفاده می‌کنند و در خلاف مسیر می‌رانند و مشکل‌آفرین شوند.» احمدی با بیان اینکه برخی خیابان‌های ناحیه ۲، از جمله شهید حنیفه‌زاده، نیاز به سرعتگیر آسفالتی دارد، می‌گوید: «بعضی از ایستگاه‌های اتوبوس سرپناه مسافر ندارد و در زمان بارش برف و باران شهروندان به دردسر می‌افتند. از مسئولان شهرداری منطقه ۲۰ تقاضا داریم هرچه زودتر برای نصب سرپناه مناسب در این ایستگاه‌های اتوبوس اقدام کنند. همچنین روشنایی تعدادی از ایستگاه‌های اتوبوس از کار افتاده و نیاز به تعمیر دارد.»

محمد سعیدیشهروند فعال منطقه ۲۰ /خط‌کشی جلو برخی مدارس انجام نشده است


«ستاد مقابله با کرونا و مسئولان اداره آموزش‌وپرورش اعلام کرده‌اند که فعالیت بیشتر مدارس تا آذرماه آغاز می‌شود و دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با در نظر گرفتن نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در کلاس درس حاضر می‌شوند، در حالی که برخی از معابر که در محدوده مدارس قرار دارند هنوز آماده‌سازی نشده است.» «محمد سعیدی»، شهروند فعال منطقه ۲۰، این نکته را یادآوری می‌کند و می‌گوید: «برای نمونه، اگر به نزدیکی مدارس شهید شاکری و منتظر قائم(عج) بروید، می‌بینید که هنوز آسفالت جلو مدارس خط‌کشی نشده و می‌تواند برای‌ تردد دانش‌آموزان مشکلاتی به وجود بیاورد.» 

کد خبر 635740 برچسب‌ها همشهری محله مالیات شهرداری اقتصاد منطقه ۲۰

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله مالیات شهرداری اقتصاد منطقه ۲۰ معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار شهرداری ناحیه ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم

 به نقل از شهرداری قم، مجید متین‌فر در جلسه هیئت‌مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب‌شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف به وجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل‌شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است