Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@10:28:38 GMT

رئیس کمیسیون اروپا خواستار تحریم بلاروس شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۴۲۰۸

رئیس کمیسیون اروپا خواستار تحریم بلاروس شد

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اورسولا فن درلاین»، رئیس کمیسیون اروپا بلاروس را متهم کرد از موضوع مهاجران غیرقانونی به عنوان یک سلاح سیاسی و ابزار فشار استفاده می‌کند.

وی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست به دلیل عدم جلوگیری بلاروس از تجمع مهاجران در مرز لهستان، این کشور را تحریم کنند.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین در مورد کشور ثالث یا شرکت هواپیمایی که مهاجران غیرقانونی را به بلاروس قاچاق می‌کند نیز هشدار داد و گفت: «اتحادیه اروپا در تحریم این طرف‌ها درنگ نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این در حالی است که سخنگوی کمیته مرزی لهستان روز دوشنبه گفته بود نیروهای امنیتی بلاروس گروه بزرگی از مهاجران را به جنگل‌های واقع در مرز میان دو کشور هدایت می‌کنند.این افسر ارشد نظامی لهستان تاکید کرد: «بر اساس برآوردهای ما، چند هزار نفر به سمت مرز لهستان در حال حرکت هستند.»

پیشتر اتحادیه اروپا بلاروس را به جنگ ترکیبی با استفاده از مهاجران متهم کرده بود. لهستان نیز تهدید کرده علیه مهاجران غیرقانونی در مرز با بلاروس از سلاح استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند

از روزنامه جونگانگ دیلی، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهاد‌هایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیرو‌های مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به «رفح» غیر قابل قبول است
  • فون درلاین: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل قبول است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود