Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک متخصص ویروس شناسی گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به پایین‌ترین حد خود رسیده و سویه دلتا ویروس کرونا در کشور در حال چرخش است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر مریم واعظ جلالی با اشاره به اینکه به دلیل رفع برخی محدودیت‌ها و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شاهد افزایش لود ویروس در برخی استان‌ها هستیم افزود: ورود به موج ششم کرونا وجود دارد، اما تفاوتی که پیک ششم کرونا نسبت به پیک‌های قبلی دارد، پوشش بالای واکسیناسیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بی تردید پوشش بالای واکسیناسیون علیه کرونا می‌تواند بر روند صعودی چرخش ویروس، کاهش مرگ و میر‌ها و وخامت حال بیماران مبتلا اثر گذار باشد، بنابراین بی تردید اگر موج ششم کرونا شکل بگیرد در مقایسه با موج‌های قبلی شدت کمتری خواهد داشت.
این متخصص ویروس شناسی با بیان این موضوع که ارتباط معناداری بین واکسیناسیون با کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا وجود دارد خاطرنشان کرد: احتمال ابتلاء به کرونا بعد از دریافت دو دز واکسن وجود دارد، ولی نکته اینجاست که واکسیناسیون به طور بسیار قابل توجهی می‌تواند از شدت بیماری و مرگ و میر پیشگیری کند.
واعظ جلالی با اشاره به اینکه ویروس کووید 19 در تمامی جوامع روندی سینوسی دارد گفت: کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و احتمال شکل گیری موج جدید بیماری وجود دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه اهمیت واکسیناسیون علیه کرونا برای کاهش زنجیره انتقال را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه واکسن‌های متنوع موجود در کشور شرایط استاندارد و تأیید معتبرترین نهاد‌های بهداشتی دنیا را دارند بنابراین توصیه می‌شود به غیر از اقشار خاص و استثنا مثل زنان باردار و یا گروه‌های پرخطر که باید با نظر متخصصان نوع مشخصی از واکسن‌ها را دریافت کنند، سایر مردم هر چه سریع‌تر در برابر کرونا واکسینه شوند.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایین‌ترین حد خود رسیده، عنوان کرد: سویه دلتا ویروس کرونا در کشور در حال چرخش است و به همه هموطنان توصیه می‌کنیم که حتی پس از تزریق واکسن کووید 19 نیز از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری را رعایت کنند و در اماکن پرجمعیت حاضر نشوند.
این متخصص ویروس شناسی درباره ضرورت بازگشایی مدارس نیز اظهار کرد: بازگشایی مدارس به شکلی ایمن، از طریق پیشگیری، تشخیص زودهنگام و کنترل بیماری کرونا می‌تواند برای ارتقا رشد علمی و حتی جسمی کودکان ضمن ارتباط مؤثر با همسالان مؤثر باشد.
وی ادامه داد: با آموزش درست، می‌توان دانش‌آموزان را تشویق کرد تا با همسالان و حتی اعضای خانواده خود در مورد چگونگی جلوگیری از پخش ویروس‌ها صحبت کنند و مدافعین پیشگیری و کنترل بیماری در خانه، مدرسه و جامعه خود باشند.
به گفته این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، باز گشایی مدارس به شکلی ایمن و با رعایت ملاحظات بهداشتی می‌تواند به ارتقای سلامت عمومی و تحقق عدالت اجتماعی و دسترسی تمام دانش آموزان به ابزار‌های متداول آموزشی بیانجامد.
وی تاکید کرد: در بازگشایی مدارس باید با توجه به رعایت دقیق پروتکل‌ها، پیشگیری از تجمع، رعایت فاصله گذاری، استفاده از تهویه مناسب، رعایت نظافت سرویس‌های بهداشتی، ضرورت استفاده از ماسک، تأمین محلول‌های ضد عفونی کننده و تب سنج و شستن منظم دست‌ها حتی بعد از تزریق واکسن کماکان در دستور کار باشد.
واعظ جلالی تاکید کرد: نباید آموزش‌های حضوری دانش آموزان با مواردی مثل پیشرفت روند واکسیناسیون پیوند زده شود چرا که محروم کردن دانش آموزان از حضور در مدارس می‌تواند معایب بسیار زیادی داشته باشد که کودکان ما را در معرض آسیب‌های جدی قرار دهد. به نظر می‌رسد بازگشایی‌ها باید طبق نظر ستاد ملی کرونا مرحله به مرحله و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شیوه نامه های بهداشتی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرمهدی علوی در گفت‌وگو با بخش اخبار ورزشی شبکه سوم سیما درباره حوادث بازی پرسپولیس و سپاهان اظهار کرد: باید آیین‌نامه اجرایی کانون هواداری کشور تشکیل شود و اسامی تایید شده باشگاه‌ها به اطلاع فدراسیون فوتبال برسد تا در فایل مرتبط با بانک اطلاعاتی هواداری ذخیره شود.

وی ادامه داد: موضوع دوم، بحث بلیت‌فروشی هوشمندانه برای مسابقات تیم میزبان رقابت‌های لیگ برتر برای فصل آینده است تا هر فردی به صورت هوشمند در صندلی خودش قرار بگیرد. این موضوع باعث نظم بیشتر می‌شود. بحث سوم، تجهیزات در ورزشگاه‌ها است که باید در استاندارد برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و بر اساس الزام‌های AFC باشد. همچنین هماهنگی‌هایی با سایت ثبت احوال در جریان است تا در حوزه بلیت فروشی آنلاین، افراد در صندلی مرتبط با خود قرار بگیرند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه چه تضمینی برای اجرای آیین‌نامه وجود دارد، تصریح کرد: اگر این الزامات انجام نشود، لیگ آینده به تعویق می‌افتد و تا انجام تمامی موارد آغاز نمی‌شود. پس از پایان لیگ امسال، موارد اجرایی را هفته به هفته به اطلاع می‌رسانیم. بر اساس همین آیین‌نامه، LOC برگزاری مسابقات لیگ برتر وقف برگزاری مسابقات کنفدراسیون آسیا خواهد بود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد