Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  درباره اقدامات یک ماه اخیر برای بالا رفتن کیفیت و سرعت اینترنت کاربران اعلام کرد:وضعیت شاخص‌های کیفی اینترنت در کشور طبق دستور وزیر ارتباطات در ۱۲ مهرماه بهبود پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهار نظر در حالی مطرح می‌شود که کاربران همچنان در شبکه‌های اجتماعی از کاهش سرعت خود گله‌مندند و سامانه رادار ابرآروان هم که وضعیت زیرساخت شبکه در اپراتور‌های مختلف را نشان می‌دهد، مشخص می‌کند که اینترنت در کشور بدون اختلال نیست.

فلاح می‌گوید که آن‌ها اعلام نکرده‌اند که مشکل اینترنت کشور کامل حل شده؛ بلکه از بهبود وضعیت شبکه اینترنت با بهبود زیرساخت‌های ارتباطی در کشور خبر داده‌اند. آنطور که فلاح اعلام می‌کند این بهبود مستمر است و ماهانه شبکه اپراتور‌ها توسط رگولاتوری رصد می‌شود و اگر ظرفیت‌ها تا ۸۰ درصد رسیده باشند به اپراتور‌ها اخطار می‌دهند که ظرفیت شبکه خود را افزایش دهند.

او در توضیح بیشتر گفت:‌ ظرفیت پهنای باند داخلی و بین‌الملل افزایش یافته و این افزایش ظرفیت ماهانه بسته به نیاز صورت می‌گیرد، چون از زمانی شیوع کرونا تقریبا بین ۳ تا ۱۰ درصد ترافیک در ماه افزایش پیدا کرده و شبکه هم براساس شرایط توسعه پیدا کرده است.

فلاح اعلام می‌کند این افزایش ظرفیت که در چند روز اخیر توسط زیرساخت و اپراتور‌های ثابت و همراه اتفاق افتاده، ممکن است ۴ ماه دیگر مجدد با افزایش ترافیک، بالا برود.

آنطور که فلاح خبر می‌دهد بعد از شکایت کاربران در مورد کاهش کیفیت اینترنت، آن‌ها شبکه را بررسی و ۵۰ لینک به پهنای باند کشور اضافه شده است. طبق اظهارات او این اضافه کردن ظرفیت هم به خاطر این بوده که میزان مصرف در مهر‌ماه به دنبال بازگشایی مدارس افزایش پیدا کرده بود. او این افزایش ترافیک در مهر ماه را حدود ۱۰ درصد اعلام می‌کند که حالا با افزایش ظرفیت‌ها به ۳ درصد در آبان ماه رسیده است.
کاربران هنوز شاکی هستند

افزایش ظرفیت‌های در زیرساخت شبکه و تلاش اپراتور‌ها برای توسعه زیرساخت‌هایشان در حالی مطرح می‌شود که همچنان کاربران از سرعت پایین اینترنت خود که همراه با اختلال است، شکایت‌هایی را مطرح می‌کنند. فلاح در این زمینه به زومیت توضیح داد: بحث کیفیت اینترنت در ایران از آن بحث‌هایی به حقی است که همیشه از سوی کاربران مطرح می‌شود. بعضی اوقات بسته به شرایط کیفیت اینترنت کاهش پیدا می‌کند، مانند بازگشایی مدارس و رشد استفاده از فضای مجازی از اینترنت و گاهی اوقات هم ممکن است لینکی قطع و باعث اختلال در سرویس کاربران شود. به همین دلیل هم هست که افزایش ظرفیت در شبکه بنا به موقعیت کشور افزایش و توسعه پیدا می‌کند.

فلاح اعلام می‌کند که شرکت مخابرات ایران هم در کنار زیرساخت و دیگر اپراتور‌های ارتباطی اقدام به توسعه شبکه خود کرده؛ اما به دلیل مشکلاتی که دارند بهبودی در شبکه این اپراتور اتفاق نیفتاده است. به باور فلاح شاید همین امر هم باعث شده کاربران هنوز متوجه بهبود در شبکه خود نشوند.

بیشتر بخوانید

بهبودی ۱۰ درصدی در شاخص‌ های کیفی اینترنت داشتیم/ دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت، یکی از اهداف وزارت ارتباطات است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کیفیت اینترنت وزارت ارتباطات افزایش ظرفیت اپراتور ها پیدا کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از فایننشال تایمز، به تازگی لایحه‌ای درباره محدودیت تیک‌تاک در آمریکا به تصویب رسیده است. بر اساس این لایحه، شرکت چینی «بایت دنس» مالک شبکه اجتماعی تیک‌تاک تا اوایل سال ۲۰۲۵ فرصت دارد این برنامه ویدئویی را به یک شرکت آمریکایی بفروشد، در غیر این صورت با ممنوعیت فروشگاه‌های برنامه و ارائه‌دهندگان اینترنت مواجه خواهد شد.

این مصوبه به تهدیدات ناشی از «برنامه‌های کنترل‌شده توسط دشمن خارجی» اشاره می‌کند. به نوشته فایننشال تایمز، سیاستمداران آمریکایی نگران تأثیری هستند که پکن می‌تواند بر محتوای داده‌های کاربران «تیک‌تاک» اعمال کند.  فروش برنامه ها و شبکه های اجتماعی پیش از این هم سابقه داشته است. مثلا چهار سال پیش، شرکت چینی Kunlun Tech برنامه دوستیابی‌اش را به دلیل نگرانی قانونگذاران آمریکایی از امنیت داده‌های کاربران به San Vicente Acquisition فروخت. با این حال، این فروش کمتر از یک میلیارد دلار قیمت داشت و این در حالی است که تیک‌تاک بسیار بزرگتر است. درآمد آمریکا از این شبکه اجتماعی در سال گذشته به ۱۶ میلیارد دلار رسید.   به نظر می‌رسد هیچ پیشنهادی در این مقیاس وجود نداشته باشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که برخلاف متا، تیک‌تاک زیان‌دِه است.   یا در مثال‌های دیگر، روسیه در سال ۲۰۱۶ دسترسی به «لینکدین» را به دلیل خودداری از ذخیره اطلاعات کاربران روسی در این کشور مسدود کرد. یا در سال ۲۰۲۰، هند تیک‌تاک را برای حفظ حریم خصوصی و نگرانی‌های امنیتی ممنوع کرد. امسال هم چین واتس‌اپ را به همین دلیل ممنوع کرد.    تیک‌تاک در تلاش برای متقاعدکردن مقامات واشنگتن درباره این شبکه اجتماعی تاکنون از دو مدیر اجرایی استفاده کرده است. اولین مدیر، «کوین مایر» بود که تنها چند ماه دوام آورد، اما جانشین او یعنی «شو زی چو» سه سال است که در جایگاهش مانده است.   اما ناکامی «چو» در متقاعد کردن قانونگذاران آمریکایی مبنی بر اینکه تیک‌تاک یک تهدید امنیتی نیست، می‌تواند برای حضور او در سِمتش محدودیت زمانی ایجاد کند. این ناکامی همچنین می‌تواند باعث ممنوعیت برنامه‌های دیگر شود.   تیک‌تاک تاکید کرده که در حال برنامه‌ریزی برای مبارزه قانونی با مصوبه قانونگذاران آمریکایی است. ممنوعیت تیک‌تاک قطعا باعث ناراحتی ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی این برنامه می‌شود، اما این ممنوعیت به صورت یک‌باره نخواهد بود.    فایننشال در پایان نوشت، با این اتفاقات، اینترنت جهانی بیش از پیش دچار شکاف و گسستگی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • باند مافیایی؛ شکایت ناتینگهام فارست از شبکه اسکای و گری نویل!
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • قابلیت‌های جدید و جذاب استوری اینستاگرام
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • آموزش و نحوه فعال‌سازی تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت (ViLTE)
  • افزایش پوشش اینترنت نسل چهارم در سرولایت نیشابور