Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از کاهش یک میلیون و ۷۲ هزار تومانی قدرت خرید بازنشستگان در بخش تامین خوراک طی پنج ماه ابتدایی سال خبر داد.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با تاکید بر این نکته که دستمزد متناسب با تورم و سبدواقعی، هزینه خانوار تعیین شود و براساس تورم دستوری نباشد گفت: سفره ما بازنشستگان در پنج ماه ابتدایی سال به اندازه دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان کمرنگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عدد و رقمی است که آخر مرداد ماه به آن رسیدیم. تورم بالا رفته و قدرت خرید بازنشستگان فقط در بخش تامین خوراک یک میلیون و ۷۲ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. هزینه خوراک حدود ۳۶.۶ کل حقوق را تشکیل می‌دهد. اگر تورم در بخش‌های دیگر نظیر مسکن، درمان و حمل و نقل را نیز همین میزان درنظر بگیریم سفره ما دومیلیون و ۹۵۰ هزار تومان کمرنگ شده است.

وی تاکید کرد: حداقل انتظار ما این است که حداقل بین حداقل دستمزد و سقف حقوق‌ها در سال آتی شکاف ایجاد نشود. شورای عالی کار باید تا کنون یکی دو جلسه برای تعیین حقوق و دستمزد تشکیل می‌داد. از وراتخانه و شورای عالی می‌خواهیم که جلسات را تشکیل بدهند و میزان افزایش حقوق و دستمزد را با توجه به نرخ تورم واقعی و سبد هزینه واقعی خانوار تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: ۶ نکته درباره کارت جدید حقوق بازنشستگان

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بازنشستگان تورم گرانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازنشستگان تورم گرانی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران 35 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای 10 میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش 22 درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است