Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@10:29:29 GMT

توزیع سود سهام باید از سجام صورت گیرد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۵۵۰۷

توزیع سود سهام باید از سجام صورت گیرد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: باید سازوکاری شکل گیرد که توزیع سود از طریق سامانه سجام رخ دهد و مراجعه به بورس و حضور فیزیکی مردم کاهش یابد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بازار سرمایه خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی، گفت: اگر در بخش‌های مختلف دولت و وزارتخانه‌های اقتصادی ادعا شود که سیاست‌های وزرای دیگر باعث برهم خوردن نظم بورس است برای ما قابل قبول نیست و ما دولت را یکپارچه می‌دانیم و وزیر اقتصاد باید هماهنگی این بخش را برعهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: عوارض ناشی از ساختار غلط ما یکی دیگر از دلایل نوسانی بودن بورس است به طوری که بحث عملکرد شرکت‌های دولتی و عملکرد معیوب آن‌ها در بورس تاثیرگذار است و ما انتظار داریم در سال بعد و چند ماه بعد در همین نقطه نباشیم و ساختار معیوب شرکت‌های دولتی اصلاح شده باشد و شفافیت مالی پیدا کرده باشند.

وی ادامه داد: طبق فرمول‌های اقتصادی برخی از شرکت‌های دولتی که وضعیت اقتصادی مطلوبی دارند در بورس رشد داشته باشند و لازم است اعتماد مردم به بازار سرمایه برای شرکت‌ها بازگردد و اعتماد مردم که با تغییر دولت مثبت شده بازسازی شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه زیرساخت‌ها متناسب با رشد سهامداران توسعه نیافته، گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد سهامداران بوده ایم، اما این آمادگی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در بورس ایجاد نشده و مبنای توسعه بورس متناسب با مراجعه به آن رشد پیدا نکرده و برخی از شرکت‌ها در ارائه خدمات دچار مشکل شده اند.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است ساز و کاری ایجاد شود که توزیع سود از طریق سامانه سجام امکان پذیر شود تا مراجعه به بورس و حضور فیزیکی کم شود و اقدامات سیستمی تسهیل در امور را فراهم کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان مجلس یازدهم بورس بازار بورس بورس تهران شاخص بورس اخبار بورس سامانه سجام سجام شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی

حمیدرضا کریمی‌فرد اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵ در استان فارس تاکنون، بیش از۳۸ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است.

او با بیان اینکه در سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۵۰۰ کیلو وات در سطح استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۵هزار میلیون ریال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: علاوه‌ بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد ۵ نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳.۲ مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم اکنون فعال هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، متوسط میزان تابش این استان را بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان کرد و افزود: این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است. 

کریمی‌فرد، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت‌نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ماجرای سهام کارگران چیست؟
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • بیش از دو میلیارد یورو خرید خارجی در شهرداری/ مافیای خودرو نداریم
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا