Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@17:05:47 GMT

ممنوعیت فصلی واردات برنج لغو شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۵۷۲۷

ممنوعیت فصلی واردات برنج لغو شد

معاون فنی گمرک ایران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، وزارت جهاد کشاورزی نسبت به لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج اقدام کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از گمرک، «مهرداد جمال ارونقی» اظهار کرد: پس از پیگیری‌های گمرک ایران، وزارت جهاد کشاورزی با توجه به پایان فصل برداشت برنج، مطلوب بودن فضای نگهداری محموله‌های وارد شده به بنادر و گمرکات کشور و جلوگیری از فساد احتمالی کالا، با هدف ایجاد تعادل و ثبات بازار، لغو ممنوعیت فصلی برنج را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه واردکنندگان این کالا می‌توانند از امروز نسبت به ترخیص محموله‌های موجود در گمرک با رعایت مقررات اقدام کنند، تصریح کرد: ۱۵ هزار تن برنج که از زمان ترخیص قبل از ممنوعیت فصلی در گمرکات باقی مانده بود و ۸۵ هزار تن برنج وارداتی که پس از آغاز ممنوعیت به بنادر کشور رسیده اند اما مجوز خروج از گمرکات را نداشتند، از امروز قابلیت ترخیص خواهند داشت.

معاون فنی گمرک ایران تاکید کرد: گمرک ایران طی چند روز گذشته با انعکاس موضوع رسوب برنج در گمرکات کشور از مراجع نظارتی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست لغو ممنوعیت فصلی برنج را کرده بود.

کد خبر 534285

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واردات برنج واردات برنج خارجی آزاد شد شرایط واردات برنج ممنوعیت واردات برنج واردات برنج ازاد شد ممنوعیت واردات برنج خارجی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ممنوعیت فصلی گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مطلبی گفت: سال گذشته حدود ۵۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.
او عنوان کرد: در همین مدت ۲۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۶۸۵ میلیون دلار واردشده که عمدتا مربوط به خطوط تولید واحد‌های صنعتی بوده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: در حوزۀ ترانزیت خارجی نیز حدود ۲۰۳ هزارتن کالا انجام شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، حدود ۴۶ درصد رشد داشتیم.

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • واکنش یحیی به حضور در تراکتور و ممنوعیت کار کردن
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست